Škoda Favorit sedan je nesplněný sen o limuzíně. Mohl to být prodejní trhák

15/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Dvoubarevná palubní deska hranatých vnějších tvarů zdobila kabiny všech škodovek až do roku 1994, na řízení nás dodnes udivuje až nečekaná přesnost
    Dvoubarevná palubní deska hranatých vnějších tvarů zdobila kabiny všech škodovek až do roku 1994, na řízení nás dodnes udivuje až nečekaná přesnost| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Proti předchozím modelům škodovek využívala řadicí páka moderní gumovou manžetu, vyčnívala však nevzhledně z koberce mezi sedadly
    Proti předchozím modelům škodovek využívala řadicí páka moderní gumovou manžetu, vyčnívala však nevzhledně z koberce mezi sedadly| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Líbivé dvoubarevné čalounění sedaček dnes působí jako povedené retro, potahy se však dají velmi snadno ušpinit
    Líbivé dvoubarevné čalounění sedaček dnes působí jako povedené retro, potahy se však dají velmi snadno ušpinit| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Prostředí v druhé řadě sedadel se od běžných, sériových favoritů nikterak neliší. Že jde o prototyp, dokládají chybějící zámky bezpečnostních pásů.
    Prostředí v druhé řadě sedadel se od běžných, sériových favoritů nikterak neliší. Že jde o prototyp, dokládají chybějící zámky bezpečnostních pásů.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Opěradla zadních sedadel se dají odklopit kupředu, škoda že lavice není rozdělena na třetiny, což by umožnilo na hory cestovat ve více lidech
    Opěradla zadních sedadel se dají odklopit kupředu, škoda že lavice není rozdělena na třetiny, což by umožnilo na hory cestovat ve více lidech| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Poctivě vytvarovaná dveřní výplň s pevným madlem a důkladně zakrytým podokenním rámem se zrodila pouze pro potřeby favoritu ve verzi sedan
    Poctivě vytvarovaná dveřní výplň s pevným madlem a důkladně zakrytým podokenním rámem se zrodila pouze pro potřeby favoritu ve verzi sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Proti výchozímu favoritu ani formanu by sedan nepřinesl žádný šok, shodují se dokonce i zadní boční dveře a kompletní dvoudílné svítilny
    Proti výchozímu favoritu ani formanu by sedan nepřinesl žádný šok, shodují se dokonce i zadní boční dveře a kompletní dvoudílné svítilny| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Na sedanu nás překvapila nejen vysoká propracovanost celku i jednotlivých detailů, ale i vyšší úroveň jízdního komfortu. Stodvacítky tak mohly získat velmi důstojného následníka.
    Na sedanu nás překvapila nejen vysoká propracovanost celku i jednotlivých detailů, ale i vyšší úroveň jízdního komfortu. Stodvacítky tak mohly získat velmi důstojného následníka.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Stejně jako u jiných favoritů je zadní sklo vsazené takzvaně do gumy, překvapila nás i funkce vyhřívání. Okno je však originální, s žádnou jinou škodovkou se neshoduje.
    Stejně jako u jiných favoritů je zadní sklo vsazené takzvaně do gumy, překvapila nás i funkce vyhřívání. Okno je však originální, s žádnou jinou škodovkou se neshoduje.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Tak příkladně promyšlený a variabilní zavazadlový prostor ve stejné době nedokázaly nabídnout ani několikanásobně dražší západoněmecké modely
    Tak příkladně promyšlený a variabilní zavazadlový prostor ve stejné době nedokázaly nabídnout ani několikanásobně dražší západoněmecké modely| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Klasický čtyřválec s rozvodem OHV sloužil pod zadními i předními kapotami škodovek v letech 1964 až 2003. Není tedy divu, že pohání i prototyp sedanu na bázi favoritu.
    Klasický čtyřválec s rozvodem OHV sloužil pod zadními i předními kapotami škodovek v letech 1964 až 2003. Není tedy divu, že pohání i prototyp sedanu na bázi favoritu.| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Vedle sedanu najdete v továrním muzeu ještě další neuskutečněné projekty favoritu – třeba zvýšený rodinný model, přezdívaný Savana
    Vedle sedanu najdete v továrním muzeu ještě další neuskutečněné projekty favoritu – třeba zvýšený rodinný model, přezdívaný Savana| Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
  • Škoda Felicia z roku 1989 představuje vizi vzhledově omlazeného favoritu s luxusními prvky výbavy – například v barvě karoserie nalakovanými spodky nárazníků
    Škoda Felicia z roku 1989 představuje vizi vzhledově omlazeného favoritu s luxusními prvky výbavy – například v barvě karoserie nalakovanými spodky nárazníků| Zdroj: Škoda
  • S prodlouženými provedeními revolučního favoritu si designéři a vývojáři hráli dlouhá léta. Do sériové verze se nakonec probojovalo jen kombi Forman.
    S prodlouženými provedeními revolučního favoritu si designéři a vývojáři hráli dlouhá léta. Do sériové verze se nakonec probojovalo jen kombi Forman.| Zdroj: Škoda
  • Škoda Favorit 782 sedan
    Škoda Favorit 782 sedan| Zdroj: Škoda
  • Zamaskovaný prototyp se kdysi zkoušel i v běžném silničním provozu, nízká úroveň kamufláže však navenek o uvažované novince prozrazovala téměř vše
    Zamaskovaný prototyp se kdysi zkoušel i v běžném silničním provozu, nízká úroveň kamufláže však navenek o uvažované novince prozrazovala téměř vše| Zdroj: Škoda
  • Druhý vyrobený prototyp byl nalakován do nevýrazné šedé pastelové barvy, paleta laků nejstarších favoritů nebyla zrovna vábivá
    Druhý vyrobený prototyp byl nalakován do nevýrazné šedé pastelové barvy, paleta laků nejstarších favoritů nebyla zrovna vábivá| Zdroj: Škoda
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Dvoubarevná palubní deska hranatých vnějších tvarů zdobila kabiny všech škodovek až do roku 1994, na řízení nás dodnes udivuje až nečekaná přesnost
Proti předchozím modelům škodovek využívala řadicí páka moderní gumovou manžetu, vyčnívala však nevzhledně z koberce mezi sedadly
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Líbivé dvoubarevné čalounění sedaček dnes působí jako povedené retro, potahy se však dají velmi snadno ušpinit
Prostředí v druhé řadě sedadel se od běžných, sériových favoritů nikterak neliší. Že jde o prototyp, dokládají chybějící zámky bezpečnostních pásů.
Opěradla zadních sedadel se dají odklopit kupředu, škoda že lavice není rozdělena na třetiny, což by umožnilo na hory cestovat ve více lidech
Poctivě vytvarovaná dveřní výplň s pevným madlem a důkladně zakrytým podokenním rámem se zrodila pouze pro potřeby favoritu ve verzi sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Proti výchozímu favoritu ani formanu by sedan nepřinesl žádný šok, shodují se dokonce i zadní boční dveře a kompletní dvoudílné svítilny
Na sedanu nás překvapila nejen vysoká propracovanost celku i jednotlivých detailů, ale i vyšší úroveň jízdního komfortu. Stodvacítky tak mohly získat velmi důstojného následníka.
Stejně jako u jiných favoritů je zadní sklo vsazené takzvaně do gumy, překvapila nás i funkce vyhřívání. Okno je však originální, s žádnou jinou škodovkou se neshoduje.
Škoda Favorit 782 sedan
Tak příkladně promyšlený a variabilní zavazadlový prostor ve stejné době nedokázaly nabídnout ani několikanásobně dražší západoněmecké modely
Klasický čtyřválec s rozvodem OHV sloužil pod zadními i předními kapotami škodovek v letech 1964 až 2003. Není tedy divu, že pohání i prototyp sedanu na bázi favoritu.
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Škoda Favorit 782 sedan
Vedle sedanu najdete v továrním muzeu ještě další neuskutečněné projekty favoritu – třeba zvýšený rodinný model, přezdívaný Savana
Škoda Felicia z roku 1989 představuje vizi vzhledově omlazeného favoritu s luxusními prvky výbavy – například v barvě karoserie nalakovanými spodky nárazníků
S prodlouženými provedeními revolučního favoritu si designéři a vývojáři hráli dlouhá léta. Do sériové verze se nakonec probojovalo jen kombi Forman.
Škoda Favorit 782 sedan
Zamaskovaný prototyp se kdysi zkoušel i v běžném silničním provozu, nízká úroveň kamufláže však navenek o uvažované novince prozrazovala téměř vše
Druhý vyrobený prototyp byl nalakován do nevýrazné šedé pastelové barvy, paleta laků nejstarších favoritů nebyla zrovna vábivá