Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Dvoubarevná palubní deska hranatých vnějších tvarů zdobila kabiny všech škodovek až do roku 1994, na řízení nás dodnes udivuje až nečekaná přesnost|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Proti předchozím modelům škodovek využívala řadicí páka moderní gumovou manžetu, vyčnívala však nevzhledně z koberce mezi sedadly|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Líbivé dvoubarevné čalounění sedaček dnes působí jako povedené retro, potahy se však dají velmi snadno ušpinit|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Prostředí v druhé řadě sedadel se od běžných, sériových favoritů nikterak neliší. Že jde o prototyp, dokládají chybějící zámky bezpečnostních pásů.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Opěradla zadních sedadel se dají odklopit kupředu, škoda že lavice není rozdělena na třetiny, což by umožnilo na hory cestovat ve více lidech|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Poctivě vytvarovaná dveřní výplň s pevným madlem a důkladně zakrytým podokenním rámem se zrodila pouze pro potřeby favoritu ve verzi sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Proti výchozímu favoritu ani formanu by sedan nepřinesl žádný šok, shodují se dokonce i zadní boční dveře a kompletní dvoudílné svítilny|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Na sedanu nás překvapila nejen vysoká propracovanost celku i jednotlivých detailů, ale i vyšší úroveň jízdního komfortu. Stodvacítky tak mohly získat velmi důstojného následníka.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Stejně jako u jiných favoritů je zadní sklo vsazené takzvaně do gumy, překvapila nás i funkce vyhřívání. Okno je však originální, s žádnou jinou škodovkou se neshoduje.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Tak příkladně promyšlený a variabilní zavazadlový prostor ve stejné době nedokázaly nabídnout ani několikanásobně dražší západoněmecké modely|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Klasický čtyřválec s rozvodem OHV sloužil pod zadními i předními kapotami škodovek v letech 1964 až 2003. Není tedy divu, že pohání i prototyp sedanu na bázi favoritu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Vedle sedanu najdete v továrním muzeu ještě další neuskutečněné projekty favoritu – třeba zvýšený rodinný model, přezdívaný Savana|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Felicia z roku 1989 představuje vizi vzhledově omlazeného favoritu s luxusními prvky výbavy – například v barvě karoserie nalakovanými spodky nárazníků|
Zdroj: Škoda
S prodlouženými provedeními revolučního favoritu si designéři a vývojáři hráli dlouhá léta. Do sériové verze se nakonec probojovalo jen kombi Forman.|
Zdroj: Škoda
Škoda Favorit 782 sedan|
Zdroj: Škoda
Zamaskovaný prototyp se kdysi zkoušel i v běžném silničním provozu, nízká úroveň kamufláže však navenek o uvažované novince prozrazovala téměř vše|
Zdroj: Škoda
Druhý vyrobený prototyp byl nalakován do nevýrazné šedé pastelové barvy, paleta laků nejstarších favoritů nebyla zrovna vábivá|
Zdroj: Škoda