Jedna z nejnápaditějších a nejroztomilejších škodovek v historii automobilky uměla být nejen atraktivním showcarem a odvozeným kabrioletem, ale vedle sériové verze se stihla s prodlouženým rozvorem vypravit i na Dálný východ, a dokonce se proměnila v praktický pracovitý pickup s výrazně prodlouženým rozvorem náprav|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Přestože Škoda Yeti byla v sériové podobě známá výhradně jako kompaktní SUV, rodina jejích konceptů byla zaměřena především na práci a zábavu. Všech pět vozů dnes patří do ofi ciální sbírky automobilky.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Palubní deska prostých, leč líbivých tvarů upřednostňuje co nejsnazší obsluhu, architektura působí zvláště díky přístrojovému štítu sportovně|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Čtyřmístný interiér nedělá mezi důležitostí cestujících žádné rozdíly, křesla vpředu ani vzadu se ničím neliší|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Historicky první představená Škody Yeti byla nejodvážnějším projektem designu mladoboleslavské automobilky. Na bázi Fabie II se vývojářům podařilo postavit atraktivní model pro volný čas.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
První tovární skici preferovaly téměř jednoprostorovou karoserii, připomínající spíš MPV Č nosných než na popularitě sílící SUV|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Škoda
Dveře zavazadlového prostoru měly protisměrný systém otevírání s kolejnicemi pro uchycení jízdních kol|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti Concept Car (2005)|
Zdroj: Škoda
Cyklosport inspiroval tvůrce k vytvoření speciálních kolejnic pro ukotvení jízdních kol. Láhve s pitím v interiéru zase nahradila nádržka na nápoje s dvěma konektory na připojení brček.|
Zdroj: Škoda
Někdejší šéf montáže prototypů Stanislav Cinkl a šéf výroby prototypů Václav Novák (na snímku zleva)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Tmavá palubní deska působí sportovně, světlé syntetické potahy sedadel vnášejí do kabiny luxus. Barevný displej multimediálního systému předběhl dobu.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Původní vyjímatelné autorádio umístěné mezi předními sedadly se z modré studie do oranžové bohužel nedostalo. Sice šlo o nefunkční maketu, ale líbila se nám.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Sedadla připomínají spíše lehátka, přesto jsou překvapivě pohodlná. Do plážové buginy bychom je brali hned!|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Hardtop, softtop, odnímatelná okna – díky těmto specialitám se koncepční yeti může proměnit z kupé v kabriolet i pickup|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Tovární skica přibližuje typické využití vozu – v případě teoretické sériové verze by šlo o univerzální stylové auto pro mladé|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti Cabriolet Concept Car (2005)|
Zdroj: Škoda
Unikátní zadní sedačky po zaklopení do podlahy dotvoří rovnou nákladovou plochu bez omezujících výstupků|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Palubní deska s výhradně analogovým přístrojovým štítem má dodnes líbivou architekturu a využívá obklady vysoké jakosti. Navíc ani po letech nevyšisuje, což bude jednou pro sběratele skvělá zpráva.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Proti výchozí studii o čtyři roky mladší sériový yeti nabobtnal v oblasti převisů. Ztratil však efektní prvky, jako vertikální zadní lampy nebo netradiční kliky.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Vedle kulatých mlhovek se staly nejpřitažlivějším prvkem výstavní studie vysoké vertikální svítilny, v sériové podobě je však bohužel částečně zakryly sloupky|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Pohon všech kol u dražších verzí zajišťovala stejně jako u výchozí Octavie II viskózní mezinápravová spojka Haldex, což spolu se světlostí 180 mm přinášelo přesvědčivé terénní schopnosti.|
Zdroj: Škoda
Škoda Yeti (2009)|
Zdroj: Škoda
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Zvláštní je, že o 6 cm prodloužený rozvor požadovali zrovna drobní Číňané. Nárůst vnitřního prostoru vzadu byl znát hlavně na dveřních výplních.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Prodloužená Škoda Yeti pro čínský trh (2014)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Sklopné opěradlo spolujezdce umožňuje využít kabinu k převozu dalších rozměrných zavazadel, případně odložení provozních záznamníků|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Druhá uvažovaná karosářská verze Škody Yeti se jedenáct let po ukončení produkce felicie vrátila k provedení pickup. Karoserie se však natáhla téměř na pětimetrovou délku.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Navzdory nekompromisně pracovnímu zaměření nepostrádá pickup Yeti jiskru ani šmrnc, na jeho základech si umíme živě představit novodobého pokračovatele volnočasové Felicie Fun|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Vnější délka korby dosahovala téměř dvoumetrové vzdálenosti, její hloubka 625 milimetrů by byla na trhu unikátní|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Praktický detail představuje pevné třetí brzdové světlo, jež se při převozu dlouhých předmětů nesklopí s víkem. Věříme, že pro sériovou verzi by byl k dispozici široký program plastových výplní.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Na rozdíl od osobního yeti využívá pickup tuhou zadní nápravu s podélnými listovými pery z Volkswagenu Caddy Maxi, rezervní kolo je uloženo pod vozem. O pohon 4x4 se spojkou Haldex však vůz nepřišel.|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Škoda Yeti Pickup (2013)|
Zdroj: Auto Tip Klassik/Petr Homolka
Yeti Extreme láká na sportovní ztvárnění kabiny, s nouzovým vybavením by navíc obstál i v těžko přístupném terénu|
Zdroj: Škoda
Sedačky Sparco s pětibodovými bezpečnostními pásy obepnou těla posádky jako kleště|
Zdroj: Škoda
Před deseti lety vzbudila poprask už třetí tovární studie na téma Yeti, tentokrát šlo o speciál kombinující sportovní a terénní schopnosti|
Zdroj: Škoda
Směrem dozadu seseknutá střecha vypadá sexy. Na praktické vlastnosti, co největší prostor ani variabilitu se zde však nehraje.|
Zdroj: Škoda
Tříbarevný motiv laku obkladů i čalounění sedadel působí velmi dynamicky, sportovní atmosféru však vytvářejí především skořepinové sedačky Sparco|
Zdroj: Auto Tip Klassik
BT Etape (2012)|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Pod dvacetipalcovými koly se skrývají mohutné brzdové kotouče, v případě korby se počítalo především s využitím pro volnočasové aktivity|
Zdroj: Auto Tip Klassik
Škoda Yeti Greenline|
Zdroj: acz
Škoda Yeti Monte Carlo|
Zdroj: acz
Se Škodou Yeti má novozélandské historické vozidlo společnou nejen značku a terénní vizáž, ale také podvozkový základ v modelu Octavia. V tomto případě však klasického tudoru s pohonem zadních kol.|
Zdroj: Škoda