Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Centrem palubní desky Hyundaie i10 je dotyková obrazovka. Naštěstí skrývá jen funkce ovládání audia a telefonu, pro ostatní slouží mechanická tlačítka.|
Zdroj: Svět motorů
Aktuální Hyundai i10 je sebevědomě rozkročený, navíc spoléhá na elektroniku. Takže má podvozek připravený na mnohem větší divočinu.|
Zdroj: Svět motorů
Lité disky kol dnes u lepších výbav dávno patří k samozřejmostem, paleta průměru disků pokrývá u hyundaie škálu od 14 do 16 palců|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník se chlubí širokými vstupními dveřmi a dvěma úrovněmi výšky podlahy. Nemá ale automaticky sklopné plato, což je otravné.|
Zdroj: Svět motorů
Dynamika čtyřválce odpovídá městu. Točivý moment nastupuje plynule a zpřevodování je dlouhé tak akorát (3600 min-1 při 130 km/h), ale na dálnici je auto líné. Řazení je ukázkově přesné.|
Zdroj: Svět motorů
Dvoubarevná palubní deska vrcholné verze Style působí módně, až luxusně, většina ovladačů má přesná fyzická tlačítka|
Zdroj: Svět motorů
Pod zavazadelníkem posledního Hyundaie i10 jsme našli rezervní kolo, a to jen v dojezdovém provedení. Proč také zmenšovat kapacitu skromného kufru…|
Zdroj: Svět motorů
Pozice za volantem odpovídá moderním kompaktům, v kabině si díky tomu připadáte jako v podstatně větším autě. Sedadla jsou pohodlná.|
Zdroj: Svět motorů
Výhřev předních sedadel už je u lepších výbav samozřejmost, vytápěný věnec volantu bychom v miniautě nečekali|
Zdroj: Svět motorů
Navzdory delšímu rozvoru si v druhé řadě hyundaie příliš nepohovíte. Vnější rozměry karoserie miniauta uvnitř ošálit zkrátka nelze.|
Zdroj: Svět motorů
Inspirace legendou? V roce 1997 se Porsche Boxster rozloučilo s dosavadními kruhovými svítilnami a zavedlo rozměrné světlomety nepravidelného tvaru s vespod položenými blikači. Velmi podobnou cestou se později vydalo Daewoo Matiz při evoluci na Chevrolet Spark…|
Zdroj: Svět motorů
Revírem sparku jsou nákupy, proto jsme vyrazili i na bleší trhy. Díky variabilní karoserii se proměnil v minidodávku.|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark první generace je nejen vysoký a úzký, ale především nemá elektronickou kontrolu stabilizace. Na tohle je třeba myslet zvláště před každou zatáčkou.|
Zdroj: Svět motorů
Spark si vystačí s třináctipalcovými koly, což zásadně zlevňuje náklady na provoz. Novou pneumatiku 155/65 koupíte i za 850 korun.|
Zdroj: Svět motorů
Kufr sparku sice kdovíjaké obklady nenabízí, důležitý je však snadný přístup a variabilita. Tohle už uměl na jedničku i předchozí matiz.|
Zdroj: Svět motorů
Ve městě si na tříválec stěžovat nemůžeme – má odpich a jede levně. Jenže s rostoucí rychlostí si uvědomujeme, jak výrazně okolní provoz zrychlil. A ještě víc nám to došlo na cestě do Itálie.|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska sice vypadá propracovaně, ale proti předchozímu matizu příliš účelově a geometricky. Za rozmístění ovladačů však dáváme jedničku.|
Zdroj: Svět motorů
Také náš maličký redakční služebník si pod kapotou vozí rezervu. Sice jen dojezdovou, ale upřímně – co byste od auta za jednu výplatu chtěli!|
Zdroj: Svět motorů
Spark je maličké auto, což si uvědomíte hlavně při řazení, kdy se pokaždé ramenem dotknete osoby vpravo. Jinak je za volantem místa relativně dostatek.|
Zdroj: Svět motorů
Jak mohl koncern GM kdysi otypovat spark jako pětimístný? Vždyť zadní lavici zaplní do posledního puntíku už dva dospělí.|
Zdroj: Svět motorů
Předchůdce i10 slyšel na jméno Atos, později Atos Prime. Rozměrově odpovídal spíš matizu a sparku, karoserii měl dokonce o 10 mm užší.|
Zdroj: Svět motorů
Nejznámějším řidičem první generace Hyundaie i10 byl herec Jiří Krytinář, známý jako pouliční kamelot Goliáš z televizní Hospody|
Zdroj: Svět motorů
Kapesní vlajková loď. Chevrolet Spark v luxusní verzi Elite mohl mít nejen litrový čtyřválec o výkonu 49 kW, ale i přepychovou výbavu včetně posilovače řízení nebo klimatizace|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
ItalDesign Cinquecento Lucciola byl prototypem mnoha tváří – hybrid délky lehce přes tři metry dokázal posloužit jako mrštné městské autíčko, klubovna i obytné vozidlo.|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10|
Zdroj: Svět motorů