Srovnávací test Chevrolet Spark vs. Hyundai i10 – Nejdostupnější mobilita na trhu

1/33
Přehled fotografií
Zavřít
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Centrem palubní desky Hyundaie i10 je dotyková obrazovka. Naštěstí skrývá jen funkce ovládání audia a telefonu, pro ostatní slouží mechanická tlačítka.
    Centrem palubní desky Hyundaie i10 je dotyková obrazovka. Naštěstí skrývá jen funkce ovládání audia a telefonu, pro ostatní slouží mechanická tlačítka.| Zdroj: Svět motorů
  • Aktuální Hyundai i10 je sebevědomě rozkročený, navíc spoléhá na elektroniku. Takže má podvozek připravený na mnohem větší divočinu.
    Aktuální Hyundai i10 je sebevědomě rozkročený, navíc spoléhá na elektroniku. Takže má podvozek připravený na mnohem větší divočinu.| Zdroj: Svět motorů
  • Lité disky kol dnes u lepších výbav dávno patří k samozřejmostem, paleta průměru disků pokrývá u hyundaie škálu od 14 do 16 palců
    Lité disky kol dnes u lepších výbav dávno patří k samozřejmostem, paleta průměru disků pokrývá u hyundaie škálu od 14 do 16 palců| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník se chlubí širokými vstupními dveřmi a dvěma úrovněmi výšky podlahy. Nemá ale automaticky sklopné plato, což je otravné.
    Zavazadelník se chlubí širokými vstupními dveřmi a dvěma úrovněmi výšky podlahy. Nemá ale automaticky sklopné plato, což je otravné.| Zdroj: Svět motorů
  • Dynamika čtyřválce odpovídá městu. Točivý moment nastupuje plynule a zpřevodování je dlouhé tak akorát (3600 min-1 při 130 km/h), ale na dálnici je auto líné. Řazení je ukázkově přesné.
    Dynamika čtyřválce odpovídá městu. Točivý moment nastupuje plynule a zpřevodování je dlouhé tak akorát (3600 min-1 při 130 km/h), ale na dálnici je auto líné. Řazení je ukázkově přesné.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvoubarevná palubní deska vrcholné verze Style působí módně, až luxusně, většina ovladačů má přesná fyzická tlačítka
    Dvoubarevná palubní deska vrcholné verze Style působí módně, až luxusně, většina ovladačů má přesná fyzická tlačítka| Zdroj: Svět motorů
  • Pod zavazadelníkem posledního Hyundaie i10 jsme našli rezervní kolo, a to jen v dojezdovém provedení. Proč také zmenšovat kapacitu skromného kufru…
    Pod zavazadelníkem posledního Hyundaie i10 jsme našli rezervní kolo, a to jen v dojezdovém provedení. Proč také zmenšovat kapacitu skromného kufru…| Zdroj: Svět motorů
  • Pozice za volantem odpovídá moderním kompaktům, v kabině si díky tomu připadáte jako v podstatně větším autě. Sedadla jsou pohodlná.
    Pozice za volantem odpovídá moderním kompaktům, v kabině si díky tomu připadáte jako v podstatně větším autě. Sedadla jsou pohodlná.| Zdroj: Svět motorů
  • Výhřev předních sedadel už je u lepších výbav samozřejmost, vytápěný věnec volantu bychom v miniautě nečekali
    Výhřev předních sedadel už je u lepších výbav samozřejmost, vytápěný věnec volantu bychom v miniautě nečekali| Zdroj: Svět motorů
  • Navzdory delšímu rozvoru si v druhé řadě hyundaie příliš nepohovíte. Vnější rozměry karoserie miniauta uvnitř ošálit zkrátka nelze.
    Navzdory delšímu rozvoru si v druhé řadě hyundaie příliš nepohovíte. Vnější rozměry karoserie miniauta uvnitř ošálit zkrátka nelze.| Zdroj: Svět motorů
  • Inspirace legendou? V roce 1997 se Porsche Boxster rozloučilo s dosavadními kruhovými svítilnami a zavedlo rozměrné světlomety nepravidelného tvaru s vespod položenými blikači. Velmi podobnou cestou se později vydalo Daewoo Matiz při evoluci na Chevrolet Spark…
    Inspirace legendou? V roce 1997 se Porsche Boxster rozloučilo s dosavadními kruhovými svítilnami a zavedlo rozměrné světlomety nepravidelného tvaru s vespod položenými blikači. Velmi podobnou cestou se později vydalo Daewoo Matiz při evoluci na Chevrolet Spark…| Zdroj: Svět motorů
  • Revírem sparku jsou nákupy, proto jsme vyrazili i na bleší trhy. Díky variabilní karoserii se proměnil v minidodávku.
    Revírem sparku jsou nákupy, proto jsme vyrazili i na bleší trhy. Díky variabilní karoserii se proměnil v minidodávku.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark první generace je nejen vysoký a úzký, ale především nemá elektronickou kontrolu stabilizace. Na tohle je třeba myslet zvláště před každou zatáčkou.
    Chevrolet Spark první generace je nejen vysoký a úzký, ale především nemá elektronickou kontrolu stabilizace. Na tohle je třeba myslet zvláště před každou zatáčkou.| Zdroj: Svět motorů
  • Spark si vystačí s třináctipalcovými koly, což zásadně zlevňuje náklady na provoz. Novou pneumatiku 155/65 koupíte i za 850 korun.
    Spark si vystačí s třináctipalcovými koly, což zásadně zlevňuje náklady na provoz. Novou pneumatiku 155/65 koupíte i za 850 korun.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr sparku sice kdovíjaké obklady nenabízí, důležitý je však snadný přístup a variabilita. Tohle už uměl na jedničku i předchozí matiz.
    Kufr sparku sice kdovíjaké obklady nenabízí, důležitý je však snadný přístup a variabilita. Tohle už uměl na jedničku i předchozí matiz.| Zdroj: Svět motorů
  • Ve městě si na tříválec stěžovat nemůžeme – má odpich a jede levně. Jenže s rostoucí rychlostí si uvědomujeme, jak výrazně okolní provoz zrychlil. A ještě víc nám to došlo na cestě do Itálie.
    Ve městě si na tříválec stěžovat nemůžeme – má odpich a jede levně. Jenže s rostoucí rychlostí si uvědomujeme, jak výrazně okolní provoz zrychlil. A ještě víc nám to došlo na cestě do Itálie.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska sice vypadá propracovaně, ale proti předchozímu matizu příliš účelově a geometricky. Za rozmístění ovladačů však dáváme jedničku.
    Palubní deska sice vypadá propracovaně, ale proti předchozímu matizu příliš účelově a geometricky. Za rozmístění ovladačů však dáváme jedničku.| Zdroj: Svět motorů
  • Také náš maličký redakční služebník si pod kapotou vozí rezervu. Sice jen dojezdovou, ale upřímně – co byste od auta za jednu výplatu chtěli!
    Také náš maličký redakční služebník si pod kapotou vozí rezervu. Sice jen dojezdovou, ale upřímně – co byste od auta za jednu výplatu chtěli!| Zdroj: Svět motorů
  • Spark je maličké auto, což si uvědomíte hlavně při řazení, kdy se pokaždé ramenem dotknete osoby vpravo. Jinak je za volantem místa relativně dostatek.
    Spark je maličké auto, což si uvědomíte hlavně při řazení, kdy se pokaždé ramenem dotknete osoby vpravo. Jinak je za volantem místa relativně dostatek.| Zdroj: Svět motorů
  • Jak mohl koncern GM kdysi otypovat spark jako pětimístný? Vždyť zadní lavici zaplní do posledního puntíku už dva dospělí.
    Jak mohl koncern GM kdysi otypovat spark jako pětimístný? Vždyť zadní lavici zaplní do posledního puntíku už dva dospělí.| Zdroj: Svět motorů
  • Předchůdce i10 slyšel na jméno Atos, později Atos Prime. Rozměrově odpovídal spíš matizu a sparku, karoserii měl dokonce o 10 mm užší.
    Předchůdce i10 slyšel na jméno Atos, později Atos Prime. Rozměrově odpovídal spíš matizu a sparku, karoserii měl dokonce o 10 mm užší.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejznámějším řidičem první generace Hyundaie i10 byl herec Jiří Krytinář, známý jako pouliční kamelot Goliáš z televizní Hospody
    Nejznámějším řidičem první generace Hyundaie i10 byl herec Jiří Krytinář, známý jako pouliční kamelot Goliáš z televizní Hospody| Zdroj: Svět motorů
  • Kapesní vlajková loď. Chevrolet Spark v luxusní verzi Elite mohl mít nejen litrový čtyřválec o výkonu 49 kW, ale i přepychovou výbavu včetně posilovače řízení nebo klimatizace
    Kapesní vlajková loď. Chevrolet Spark v luxusní verzi Elite mohl mít nejen litrový čtyřválec o výkonu 49 kW, ale i přepychovou výbavu včetně posilovače řízení nebo klimatizace| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • ItalDesign Cinquecento Lucciola byl prototypem mnoha tváří – hybrid délky lehce přes tři metry dokázal posloužit jako mrštné městské autíčko, klubovna i obytné vozidlo.
    ItalDesign Cinquecento Lucciola byl prototypem mnoha tváří – hybrid délky lehce přes tři metry dokázal posloužit jako mrštné městské autíčko, klubovna i obytné vozidlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
  • Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
    Chevrolet Spark vs. Hyundai i10| Zdroj: Svět motorů
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Centrem palubní desky Hyundaie i10 je dotyková obrazovka. Naštěstí skrývá jen funkce ovládání audia a telefonu, pro ostatní slouží mechanická tlačítka.
Aktuální Hyundai i10 je sebevědomě rozkročený, navíc spoléhá na elektroniku. Takže má podvozek připravený na mnohem větší divočinu.
Lité disky kol dnes u lepších výbav dávno patří k samozřejmostem, paleta průměru disků pokrývá u hyundaie škálu od 14 do 16 palců
Zavazadelník se chlubí širokými vstupními dveřmi a dvěma úrovněmi výšky podlahy. Nemá ale automaticky sklopné plato, což je otravné.
Dynamika čtyřválce odpovídá městu. Točivý moment nastupuje plynule a zpřevodování je dlouhé tak akorát (3600 min-1 při 130 km/h), ale na dálnici je auto líné. Řazení je ukázkově přesné.
Dvoubarevná palubní deska vrcholné verze Style působí módně, až luxusně, většina ovladačů má přesná fyzická tlačítka
Pod zavazadelníkem posledního Hyundaie i10 jsme našli rezervní kolo, a to jen v dojezdovém provedení. Proč také zmenšovat kapacitu skromného kufru…
Pozice za volantem odpovídá moderním kompaktům, v kabině si díky tomu připadáte jako v podstatně větším autě. Sedadla jsou pohodlná.
Výhřev předních sedadel už je u lepších výbav samozřejmost, vytápěný věnec volantu bychom v miniautě nečekali
Navzdory delšímu rozvoru si v druhé řadě hyundaie příliš nepohovíte. Vnější rozměry karoserie miniauta uvnitř ošálit zkrátka nelze.
Inspirace legendou? V roce 1997 se Porsche Boxster rozloučilo s dosavadními kruhovými svítilnami a zavedlo rozměrné světlomety nepravidelného tvaru s vespod položenými blikači. Velmi podobnou cestou se později vydalo Daewoo Matiz při evoluci na Chevrolet Spark…
Revírem sparku jsou nákupy, proto jsme vyrazili i na bleší trhy. Díky variabilní karoserii se proměnil v minidodávku.
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark první generace je nejen vysoký a úzký, ale především nemá elektronickou kontrolu stabilizace. Na tohle je třeba myslet zvláště před každou zatáčkou.
Spark si vystačí s třináctipalcovými koly, což zásadně zlevňuje náklady na provoz. Novou pneumatiku 155/65 koupíte i za 850 korun.
Kufr sparku sice kdovíjaké obklady nenabízí, důležitý je však snadný přístup a variabilita. Tohle už uměl na jedničku i předchozí matiz.
Ve městě si na tříválec stěžovat nemůžeme – má odpich a jede levně. Jenže s rostoucí rychlostí si uvědomujeme, jak výrazně okolní provoz zrychlil. A ještě víc nám to došlo na cestě do Itálie.
Palubní deska sice vypadá propracovaně, ale proti předchozímu matizu příliš účelově a geometricky. Za rozmístění ovladačů však dáváme jedničku.
Také náš maličký redakční služebník si pod kapotou vozí rezervu. Sice jen dojezdovou, ale upřímně – co byste od auta za jednu výplatu chtěli!
Spark je maličké auto, což si uvědomíte hlavně při řazení, kdy se pokaždé ramenem dotknete osoby vpravo. Jinak je za volantem místa relativně dostatek.
Jak mohl koncern GM kdysi otypovat spark jako pětimístný? Vždyť zadní lavici zaplní do posledního puntíku už dva dospělí.
Předchůdce i10 slyšel na jméno Atos, později Atos Prime. Rozměrově odpovídal spíš matizu a sparku, karoserii měl dokonce o 10 mm užší.
Nejznámějším řidičem první generace Hyundaie i10 byl herec Jiří Krytinář, známý jako pouliční kamelot Goliáš z televizní Hospody
Kapesní vlajková loď. Chevrolet Spark v luxusní verzi Elite mohl mít nejen litrový čtyřválec o výkonu 49 kW, ale i přepychovou výbavu včetně posilovače řízení nebo klimatizace
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
ItalDesign Cinquecento Lucciola byl prototypem mnoha tváří – hybrid délky lehce přes tři metry dokázal posloužit jako mrštné městské autíčko, klubovna i obytné vozidlo.
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10