Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací test Chevrolet Spark vs. Hyundai i10 – Nejdostupnější mobilita na trhu

Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Chevrolet Spark vs. Hyundai i10
Centrem palubní desky Hyundaie i10 je dotyková obrazovka. Naštěstí skrývá jen funkce ovládání audia a telefonu, pro ostatní slouží mechanická tlačítka.
33 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (2)

Během uplynulých patnácti let došlo na trhu k neuvěřitelným věcem – třeba nejlidovější vozy postoupily na nepřijatelnou cenovou úroveň, nebo skončily úplně. Redakční auto za jednu výplatu jsme postavili tváří v tvář aktuálnímu Hyundaii i10, který by se klidně mohl stát jeho přímým potomkem.

Kdykoliv cestujeme za reportážemi redakčním Chevroletem Spark, všímáme si na ulicích zejména miniaut. A smutně konstatujeme, že většina z nich je starší deseti let. Po zavedení nových povinných asistenčních systémů už se totiž do nejlidovějšího segmentu nikdo nehrne, a tak modelů ubývá. Miniauta zdražují na úroveň malých, někde konkurují i kompaktům. Na trhu zbylo posledních pár mohykánů.

Kouzlo mladých ojetin

V roce 2009 jsme ve Světě motorů otestovali nejlevnější auto světa: indické vozítko Tata Nano. Prosté, jednoduché a netající se minimálními vývojovými ani produkčními náklady. V téže době se o sedm tisíc kilometrů dál v Česku prodávalo nejlevnější miniauto v akci za trojnásobek. Jak a kam se od té doby posunula technika nejmenších a nejlacinějších vozů? Odpoví nám srovnání redakčního Chevroletu Spark ze zmíněného roku 2009 s jeho typickým ideovým pokračovatelem – korejským mini Hyundai i10. Tentokrát bez tvrdého boje, bez známek, bez hodnocení lepšího a horšího. Tahle auta spolu objektivně porovnávat nelze, jde o lacinou ojetinu a moderní vůz plný nejnovějších technologií. Zatímco první jmenovaný vůz patří redakci, druhý jsme si vypůjčili z nabídky sítě bazarů AAA Auto.

Čtyřleté i10 ve velikosti hračky si bazar cení na 279.999 Kč, což v době testu převyšovalo základní cenu nového vozu o pouhých devět korun. Černá ojetina s nájezdem 38.000 km však na rozdíl od základu Start vychází z vrcholné výbavy Style – nechybí jí zrcadlení telefonů, vyhřívání sedadel ani věnce volantu, zadní parkovací senzory s kamerou, elektrické spouštění všech oken, samočinná klimatizace ani tempomat. A dokonce si vozí dvanáctistovku o výkonu 62 kW – tedy jediný čtyřválec v současné nabídce.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)