Sunbeam Alpine: Je libo čtyřválec nebo V8?

1/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Sunbeam Alpine Mark III byl po čtyřleté odmlce vystřídán zcela novým dvoudveřovým kabrioletem Sunbeam Alpine Series I, vycházejícím z tehdy vyráběného modelu Hillman Minx Series III.
    Sunbeam Alpine Mark III byl po čtyřleté odmlce vystřídán zcela novým dvoudveřovým kabrioletem Sunbeam Alpine Series I, vycházejícím z tehdy vyráběného modelu Hillman Minx Series III.| Zdroj: Hemmings
  • Dvoumístný sportovní roadster Sunbeam Alpine byl v roce 1953 odvozen od sedanu Sunbeam-Talbot 90 (na obrázku.
    Dvoumístný sportovní roadster Sunbeam Alpine byl v roce 1953 odvozen od sedanu Sunbeam-Talbot 90 (na obrázku.| Zdroj: Karel Haas
  • Sunbeam Alpine Sport Roadster Mark I převzal od sedanu Sunbeam-Talbot 90 kromě motoru také přední masku se svislou mřížkou chladiče a dvěma postranními otvory.
    Sunbeam Alpine Sport Roadster Mark I převzal od sedanu Sunbeam-Talbot 90 kromě motoru také přední masku se svislou mřížkou chladiče a dvěma postranními otvory.| Zdroj: Topcarrating
  • Ve svažující se zádi byl umístěn poměrně velký zavazadlový prostor, dobře přístupný nahoru otevíraným víkem.
    Ve svažující se zádi byl umístěn poměrně velký zavazadlový prostor, dobře přístupný nahoru otevíraným víkem.| Zdroj: Topcarrating
  • Roadster Sunbeam Alpine Mark I měl zajímavě tvarovanou palubní desku s rychloměrem obtočeným kolem sloupku řízení.
    Roadster Sunbeam Alpine Mark I měl zajímavě tvarovanou palubní desku s rychloměrem obtočeným kolem sloupku řízení.| Zdroj: Wikimedia
  • Sunbeam Alpine si zahrál v roce 1955 ve filmu Alfreda Hitchcocka Chyťte zloděje s filmovými hvězdami Cary Grantem a Grace Kelly
    Sunbeam Alpine si zahrál v roce 1955 ve filmu Alfreda Hitchcocka Chyťte zloděje s filmovými hvězdami Cary Grantem a Grace Kelly| Zdroj: ČSFD
  • Sunbeam Alpine první série vyráběný v letech 1959–1960, měl zaoblené přední okno, stahovací okna dveří a zvýšené zadní blatníky v americkém stylu.
    Sunbeam Alpine první série vyráběný v letech 1959–1960, měl zaoblené přední okno, stahovací okna dveří a zvýšené zadní blatníky v americkém stylu.| Zdroj: Rainsford
  • Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s objemem 1494 cm3 s nejvyšším výkonem 78 k (57,5 kW) a točivým momentem 89,5 Nm.
    Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s objemem 1494 cm3 s nejvyšším výkonem 78 k (57,5 kW) a točivým momentem 89,5 Nm.| Zdroj: Shannons
  • Na palubní desku vykládanou dýhou z ořechového dřeva se vešlo osm kruhových přístrojů, přičemž rychloměr a otáčkoměr byly větší.
    Na palubní desku vykládanou dýhou z ořechového dřeva se vešlo osm kruhových přístrojů, přičemž rychloměr a otáčkoměr byly větší.| Zdroj: Shannons
  • Alpine Series II (1960–63) používala k pohonu zadních kol čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 80 koní. Karoserie zůstala beze změn.
    Alpine Series II (1960–63) používala k pohonu zadních kol čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 80 koní. Karoserie zůstala beze změn.| Zdroj: Favcars
  • Kresba v řezu prozrazuje vyztužený rám podvozku, zavěšení kol a nádrž v zadním blatníku.
    Kresba v řezu prozrazuje vyztužený rám podvozku, zavěšení kol a nádrž v zadním blatníku.| Zdroj: Sunbeam
  • Zadní blatníky ve tvaru ploutví a velká svislá zadní světla se určitě líbily Američanům.
    Zadní blatníky ve tvaru ploutví a velká svislá zadní světla se určitě líbily Američanům. | Zdroj: Topcarrating
  • Karosárna Thomas Harrington stavěla od roku 1960 dvoudveřová kupé se splývající zádí Sunbeam Alpine Harrington Le Mans.
    Karosárna Thomas Harrington stavěla od roku 1960 dvoudveřová kupé se splývající zádí Sunbeam Alpine Harrington Le Mans.| Zdroj: Harrington
  • Kupé Harrington s drátovými koly a malým kufrem na zádi bylo údajně vyrobeno kolem 400 kusů.
    Kupé Harrington s drátovými koly a malým kufrem na zádi bylo údajně vyrobeno kolem 400 kusů.| Zdroj: Wikimedia
  • Sunbeam Alpine Series III (1963–64) ve verzi ST se skládací plátěnou střechou uloženou za zadním nouzovým sedadlem. Nosič na zádi sloužil k převozu zavazadel.
    Sunbeam Alpine Series III (1963–64) ve verzi ST se skládací plátěnou střechou uloženou za zadním nouzovým sedadlem. Nosič na zádi sloužil k převozu zavazadel.| Zdroj: Tomáš Haas
  • Alpine třetí série ve verzi GT s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop).
    Alpine třetí série ve verzi GT s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). | Zdroj: Car-from-UK
  • Sunbeam Alpine Series III GT z roku 1963 s odloženou pevnou střechou.
    Sunbeam Alpine Series III GT z roku 1963 s odloženou pevnou střechou.| Zdroj: Bringatrailer
  • Hlavní stylistickou změnou 4. série bylo snížení konců zadních blatníků. Vpředu se změnil tvar směrovek umístěných pod světlomety.
    Hlavní stylistickou změnou 4. série bylo snížení konců zadních blatníků. Vpředu se změnil tvar směrovek umístěných pod světlomety.| Zdroj: Car-from-UK
  • Na podnět Iana Gerrada a s pomocí známého ladiče motorů Carola Shelbyho vznikl v roce 1964 model Sunbeam Tiger, poháněný vidlicovým osmiválcem Ford s objemem 4,2 litru.
    Na podnět Iana Gerrada a s pomocí známého ladiče motorů Carola Shelbyho vznikl v roce 1964 model Sunbeam Tiger, poháněný vidlicovým osmiválcem Ford s objemem 4,2 litru.| Zdroj: Wood - Sportwagen
  • Modely Sunbeam Tiger byly určeny především pro americké zákazníky, proto měly volant na levé straně.
    Modely Sunbeam Tiger byly určeny především pro americké zákazníky, proto měly volant na levé straně.| Zdroj: Wood - Sportwagen
  • Poslední 5. série roadsteru Sunbeam Alpine dostala nový motor s objemem 1725 cm3, který dával se dvěma karburátory Zenith-Stromberg 93 koní.
    Poslední 5. série roadsteru Sunbeam Alpine dostala nový motor s objemem 1725 cm3, který dával se dvěma karburátory Zenith-Stromberg 93 koní.| Zdroj: Sunbeam
  • Sunbeam Alpine Series V z roku 1967 s otevřenou přední kapotou a víkem kufru. Této poslední série bylo vyrobeno 19.122 kusů.
    Sunbeam Alpine Series V z roku 1967 s otevřenou přední kapotou a víkem kufru. Této poslední série bylo vyrobeno 19.122 kusů.| Zdroj: Cheetham – The Automobile
Sunbeam Alpine Mark III byl po čtyřleté odmlce vystřídán zcela novým dvoudveřovým kabrioletem Sunbeam Alpine Series I, vycházejícím z tehdy vyráběného modelu Hillman Minx Series III.
Dvoumístný sportovní roadster Sunbeam Alpine byl v roce 1953 odvozen od sedanu Sunbeam-Talbot 90 (na obrázku.
Sunbeam Alpine Sport Roadster Mark I převzal od sedanu Sunbeam-Talbot 90 kromě motoru také přední masku se svislou mřížkou chladiče a dvěma postranními otvory.
Ve svažující se zádi byl umístěn poměrně velký zavazadlový prostor, dobře přístupný nahoru otevíraným víkem.
Roadster Sunbeam Alpine Mark I měl zajímavě tvarovanou palubní desku s rychloměrem obtočeným kolem sloupku řízení.
Sunbeam Alpine si zahrál v roce 1955 ve filmu Alfreda Hitchcocka Chyťte zloděje s filmovými hvězdami Cary Grantem a Grace Kelly
Sunbeam Alpine první série vyráběný v letech 1959–1960, měl zaoblené přední okno, stahovací okna dveří a zvýšené zadní blatníky v americkém stylu.
Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s objemem 1494 cm3 s nejvyšším výkonem 78 k (57,5 kW) a točivým momentem 89,5 Nm.
Na palubní desku vykládanou dýhou z ořechového dřeva se vešlo osm kruhových přístrojů, přičemž rychloměr a otáčkoměr byly větší.
Alpine Series II (1960–63) používala k pohonu zadních kol čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 80 koní. Karoserie zůstala beze změn.
Kresba v řezu prozrazuje vyztužený rám podvozku, zavěšení kol a nádrž v zadním blatníku.
Zadní blatníky ve tvaru ploutví a velká svislá zadní světla se určitě líbily Američanům.
Karosárna Thomas Harrington stavěla od roku 1960 dvoudveřová kupé se splývající zádí Sunbeam Alpine Harrington Le Mans.
Kupé Harrington s drátovými koly a malým kufrem na zádi bylo údajně vyrobeno kolem 400 kusů.
Sunbeam Alpine Series III (1963–64) ve verzi ST se skládací plátěnou střechou uloženou za zadním nouzovým sedadlem. Nosič na zádi sloužil k převozu zavazadel.
Alpine třetí série ve verzi GT s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop).
Sunbeam Alpine Series III GT z roku 1963 s odloženou pevnou střechou.
Hlavní stylistickou změnou 4. série bylo snížení konců zadních blatníků. Vpředu se změnil tvar směrovek umístěných pod světlomety.
Na podnět Iana Gerrada a s pomocí známého ladiče motorů Carola Shelbyho vznikl v roce 1964 model Sunbeam Tiger, poháněný vidlicovým osmiválcem Ford s objemem 4,2 litru.
Modely Sunbeam Tiger byly určeny především pro americké zákazníky, proto měly volant na levé straně.
Poslední 5. série roadsteru Sunbeam Alpine dostala nový motor s objemem 1725 cm3, který dával se dvěma karburátory Zenith-Stromberg 93 koní.
Sunbeam Alpine Series V z roku 1967 s otevřenou přední kapotou a víkem kufru. Této poslední série bylo vyrobeno 19.122 kusů.