Sunbeam Alpine Mark III byl po čtyřleté odmlce vystřídán zcela novým dvoudveřovým kabrioletem Sunbeam Alpine Series I, vycházejícím z tehdy vyráběného modelu Hillman Minx Series III.|
Zdroj: Hemmings
Dvoumístný sportovní roadster Sunbeam Alpine byl v roce 1953 odvozen od sedanu Sunbeam-Talbot 90 (na obrázku.|
Zdroj: Karel Haas
Sunbeam Alpine Sport Roadster Mark I převzal od sedanu Sunbeam-Talbot 90 kromě motoru také přední masku se svislou mřížkou chladiče a dvěma postranními otvory.|
Zdroj: Topcarrating
Ve svažující se zádi byl umístěn poměrně velký zavazadlový prostor, dobře přístupný nahoru otevíraným víkem.|
Zdroj: Topcarrating
Roadster Sunbeam Alpine Mark I měl zajímavě tvarovanou palubní desku s rychloměrem obtočeným kolem sloupku řízení.|
Zdroj: Wikimedia
Sunbeam Alpine si zahrál v roce 1955 ve filmu Alfreda Hitchcocka Chyťte zloděje s filmovými hvězdami Cary Grantem a Grace Kelly|
Zdroj: ČSFD
Sunbeam Alpine první série vyráběný v letech 1959–1960, měl zaoblené přední okno, stahovací okna dveří a zvýšené zadní blatníky v americkém stylu.|
Zdroj: Rainsford
Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s objemem 1494 cm3 s nejvyšším výkonem 78 k (57,5 kW) a točivým momentem 89,5 Nm.|
Zdroj: Shannons
Na palubní desku vykládanou dýhou z ořechového dřeva se vešlo osm kruhových přístrojů, přičemž rychloměr a otáčkoměr byly větší.|
Zdroj: Shannons
Alpine Series II (1960–63) používala k pohonu zadních kol čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 80 koní. Karoserie zůstala beze změn.|
Zdroj: Favcars
Kresba v řezu prozrazuje vyztužený rám podvozku, zavěšení kol a nádrž v zadním blatníku.|
Zdroj: Sunbeam
Zadní blatníky ve tvaru ploutví a velká svislá zadní světla se určitě líbily Američanům. |
Zdroj: Topcarrating
Karosárna Thomas Harrington stavěla od roku 1960 dvoudveřová kupé se splývající zádí Sunbeam Alpine Harrington Le Mans.|
Zdroj: Harrington
Kupé Harrington s drátovými koly a malým kufrem na zádi bylo údajně vyrobeno kolem 400 kusů.|
Zdroj: Wikimedia
Sunbeam Alpine Series III (1963–64) ve verzi ST se skládací plátěnou střechou uloženou za zadním nouzovým sedadlem. Nosič na zádi sloužil k převozu zavazadel.|
Zdroj: Tomáš Haas
Alpine třetí série ve verzi GT s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). |
Zdroj: Car-from-UK
Sunbeam Alpine Series III GT z roku 1963 s odloženou pevnou střechou.|
Zdroj: Bringatrailer
Hlavní stylistickou změnou 4. série bylo snížení konců zadních blatníků. Vpředu se změnil tvar směrovek umístěných pod světlomety.|
Zdroj: Car-from-UK
Na podnět Iana Gerrada a s pomocí známého ladiče motorů Carola Shelbyho vznikl v roce 1964 model Sunbeam Tiger, poháněný vidlicovým osmiválcem Ford s objemem 4,2 litru.|
Zdroj: Wood - Sportwagen
Modely Sunbeam Tiger byly určeny především pro americké zákazníky, proto měly volant na levé straně.|
Zdroj: Wood - Sportwagen
Poslední 5. série roadsteru Sunbeam Alpine dostala nový motor s objemem 1725 cm3, který dával se dvěma karburátory Zenith-Stromberg 93 koní.|
Zdroj: Sunbeam
Sunbeam Alpine Series V z roku 1967 s otevřenou přední kapotou a víkem kufru. Této poslední série bylo vyrobeno 19.122 kusů.|
Zdroj: Cheetham – The Automobile