Sunbeam Alpine: Je libo čtyřválec nebo V8?
22
/
22
Prohlédnout znovu
Sunbeam Alpine: Je libo čtyřválec nebo V8?
Sunbeam Alpine Mark III byl po čtyřleté odmlce vystřídán zcela novým dvoudveřovým kabrioletem Sunbeam Alpine Series I, vycházejícím z tehdy vyráběného modelu Hillman Minx Series III.
|
Hemmings
Dvoumístný sportovní roadster Sunbeam Alpine byl v roce 1953 odvozen od sedanu Sunbeam-Talbot 90 (na obrázku.
|
Karel Haas
Sunbeam Alpine Sport Roadster Mark I převzal od sedanu Sunbeam-Talbot 90 kromě motoru také přední masku se svislou mřížkou chladiče a dvěma postranními otvory.
|
Topcarrating
Ve svažující se zádi byl umístěn poměrně velký zavazadlový prostor, dobře přístupný nahoru otevíraným víkem.
|
Topcarrating
Roadster Sunbeam Alpine Mark I měl zajímavě tvarovanou palubní desku s rychloměrem obtočeným kolem sloupku řízení.
|
Wikimedia
Sunbeam Alpine si zahrál v roce 1955 ve filmu Alfreda Hitchcocka Chyťte zloděje s filmovými hvězdami Cary Grantem a Grace Kelly
|
ČSFD
Sunbeam Alpine první série vyráběný v letech 1959–1960, měl zaoblené přední okno, stahovací okna dveří a zvýšené zadní blatníky v americkém stylu.
|
Rainsford
Zadní kola poháněl řadový čtyřválec s objemem 1494 cm3 s nejvyšším výkonem 78 k (57,5 kW) a točivým momentem 89,5 Nm.
|
Shannons
Na palubní desku vykládanou dýhou z ořechového dřeva se vešlo osm kruhových přístrojů, přičemž rychloměr a otáčkoměr byly větší.
|
Shannons
Alpine Series II (1960–63) používala k pohonu zadních kol čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 80 koní. Karoserie zůstala beze změn.
|
Favcars
Kresba v řezu prozrazuje vyztužený rám podvozku, zavěšení kol a nádrž v zadním blatníku.
|
Sunbeam
Zadní blatníky ve tvaru ploutví a velká svislá zadní světla se určitě líbily Američanům.
|
Topcarrating
Karosárna Thomas Harrington stavěla od roku 1960 dvoudveřová kupé se splývající zádí Sunbeam Alpine Harrington Le Mans.
|
Harrington
Kupé Harrington s drátovými koly a malým kufrem na zádi bylo údajně vyrobeno kolem 400 kusů.
|
Wikimedia
Sunbeam Alpine Series III (1963–64) ve verzi ST se skládací plátěnou střechou uloženou za zadním nouzovým sedadlem. Nosič na zádi sloužil k převozu zavazadel.
|
Tomáš Haas
Alpine třetí série ve verzi GT s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop).
|
Car-from-UK
Sunbeam Alpine Series III GT z roku 1963 s odloženou pevnou střechou.
|
Bringatrailer
Hlavní stylistickou změnou 4. série bylo snížení konců zadních blatníků. Vpředu se změnil tvar směrovek umístěných pod světlomety.
|
Car-from-UK
Na podnět Iana Gerrada a s pomocí známého ladiče motorů Carola Shelbyho vznikl v roce 1964 model Sunbeam Tiger, poháněný vidlicovým osmiválcem Ford s objemem 4,2 litru.
|
Wood - Sportwagen
Modely Sunbeam Tiger byly určeny především pro americké zákazníky, proto měly volant na levé straně.
|
Wood - Sportwagen
Poslední 5. série roadsteru Sunbeam Alpine dostala nový motor s objemem 1725 cm3, který dával se dvěma karburátory Zenith-Stromberg 93 koní.
|
Sunbeam
Sunbeam Alpine Series V z roku 1967 s otevřenou přední kapotou a víkem kufru. Této poslední série bylo vyrobeno 19.122 kusů.
|
Cheetham – The Automobile
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip