Sunbeam Tiger (1964–1967): Evropský roadster s motorem Ford V8

3/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Roadsterů Sunbeam Tiger Mark II s motorem Ford V8 o objemu 4 743 cm3 a rozvodem OHV bylo v roce 1967 vyrobeno 633 kusů.
    Roadsterů Sunbeam Tiger Mark II s motorem Ford V8 o objemu 4 743 cm3 a rozvodem OHV bylo v roce 1967 vyrobeno 633 kusů.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Roadster Sunbeam Tiger měl karoserii a podvozek modelu Alpine, do kterého byl namontován americký motor Ford V8.
    Roadster Sunbeam Tiger měl karoserii a podvozek modelu Alpine, do kterého byl namontován americký motor Ford V8.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sunbeam Tiger je výkonnější verzí čtyřválcového roadsteru Sunbeam Alpine. Navrhl jej americký automobilový konstruktér a závodní jezdec Carroll Shelby.
    Sunbeam Tiger je výkonnější verzí čtyřválcového roadsteru Sunbeam Alpine. Navrhl jej americký automobilový konstruktér a závodní jezdec Carroll Shelby.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Nízká přední maska byla rozdělena vodorovnou lištou se znakem Sunbeamu uprostřed. Svislé členy na nárazníku měly gumové dorazy.
    Nízká přední maska byla rozdělena vodorovnou lištou se znakem Sunbeamu uprostřed. Svislé členy na nárazníku měly gumové dorazy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sunbeam Tiger s nataženou plátěnou střechou.
    Sunbeam Tiger s nataženou plátěnou střechou.| Zdroj: Wikipedia
  • Vzadu měl Tiger vodorovně uložené náhradní kolo a v obou zadních blatnících benzinové nádrže.
    Vzadu měl Tiger vodorovně uložené náhradní kolo a v obou zadních blatnících benzinové nádrže.| Zdroj: Auta5P.eu
  • Dva prototypy kupé Sunbeam Tiger Mark I s karoserií od firmy Lister se v roce 1964 zúčastnily 24hodinového závodu v Le Mans, ale závod nedokončily.
    Dva prototypy kupé Sunbeam Tiger Mark I s karoserií od firmy Lister se v roce 1964 zúčastnily 24hodinového závodu v Le Mans, ale závod nedokončily.| Zdroj: Fiskens.com
  • Sunbeam Tiger Mark I s odnímatelnou pevnou střechou.
    Sunbeam Tiger Mark I s odnímatelnou pevnou střechou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Sunbeam Tiger Mark I měl velké zadní okno a trojúhelníková boční okna.
    Kupé Sunbeam Tiger Mark I měl velké zadní okno a trojúhelníková boční okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jako správný anglický sportovní vůz měl Tiger dřevěný věnec volantu a palubní desku potaženou dřevěnou dýhou.
    Jako správný anglický sportovní vůz měl Tiger dřevěný věnec volantu a palubní desku potaženou dřevěnou dýhou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Verzi Tiger Mark I poháněl vidlicový osmiválec Ford s objemem 4 261 cm3, rozvodem OHV, nejvyšším výkonem 166 koní.
    Verzi Tiger Mark I poháněl vidlicový osmiválec Ford s objemem 4 261 cm3, rozvodem OHV, nejvyšším výkonem 166 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Některé vozy Tiger měly na nárazníku přídavné světlomety.
    Některé vozy Tiger měly na nárazníku přídavné světlomety.| Zdroj: Flickr
  • Na začátku šedesátých let postavila karosárna Thomas Harrington z Hove několik kupé se splývavou zádí pro Sunbeam Alpine. Jednu z nich dostal i Sunbeam Tiger.
    Na začátku šedesátých let postavila karosárna Thomas Harrington z Hove několik kupé se splývavou zádí pro Sunbeam Alpine. Jednu z nich dostal i Sunbeam Tiger.| Zdroj: Radical-mag.com
  • Kupé s karoserií Harrington mělo výklopné zadní okno usnadňující přístup do zavazadlového prostoru.
    Kupé s karoserií Harrington mělo výklopné zadní okno usnadňující přístup do zavazadlového prostoru.| Zdroj: Radical-mag.com
  • Sunbeam Tiger Mark II měl masku chladiče s čtvercovým mřížováním.
    Sunbeam Tiger Mark II měl masku chladiče s čtvercovým mřížováním.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Druhá série Tigeru se snadno rozpoznala podle bílých a černých pruhů na bocích.
    Druhá série Tigeru se snadno rozpoznala podle bílých a černých pruhů na bocích.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Také Tiger Mark II se dal pořídit s odnímatelnou pevnou střechou.
    Také Tiger Mark II se dal pořídit s odnímatelnou pevnou střechou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Interiér verze Mark II se moc nelišil od verze Mark I. Zůstalo měkké obložení hran palubní desky i dřevěný volant.
    Interiér verze Mark II se moc nelišil od verze Mark I. Zůstalo měkké obložení hran palubní desky i dřevěný volant.| Zdroj: Wheelsage.org
Roadsterů Sunbeam Tiger Mark II s motorem Ford V8 o objemu 4 743 cm3 a rozvodem OHV bylo v roce 1967 vyrobeno 633 kusů.
Roadster Sunbeam Tiger měl karoserii a podvozek modelu Alpine, do kterého byl namontován americký motor Ford V8.
Sunbeam Tiger je výkonnější verzí čtyřválcového roadsteru Sunbeam Alpine. Navrhl jej americký automobilový konstruktér a závodní jezdec Carroll Shelby.
Nízká přední maska byla rozdělena vodorovnou lištou se znakem Sunbeamu uprostřed. Svislé členy na nárazníku měly gumové dorazy.
Sunbeam Tiger s nataženou plátěnou střechou.
Vzadu měl Tiger vodorovně uložené náhradní kolo a v obou zadních blatnících benzinové nádrže.
Dva prototypy kupé Sunbeam Tiger Mark I s karoserií od firmy Lister se v roce 1964 zúčastnily 24hodinového závodu v Le Mans, ale závod nedokončily.
Sunbeam Tiger Mark I s odnímatelnou pevnou střechou.
Kupé Sunbeam Tiger Mark I měl velké zadní okno a trojúhelníková boční okna.
Jako správný anglický sportovní vůz měl Tiger dřevěný věnec volantu a palubní desku potaženou dřevěnou dýhou.
Verzi Tiger Mark I poháněl vidlicový osmiválec Ford s objemem 4 261 cm3, rozvodem OHV, nejvyšším výkonem 166 koní.
Některé vozy Tiger měly na nárazníku přídavné světlomety.
Na začátku šedesátých let postavila karosárna Thomas Harrington z Hove několik kupé se splývavou zádí pro Sunbeam Alpine. Jednu z nich dostal i Sunbeam Tiger.
Kupé s karoserií Harrington mělo výklopné zadní okno usnadňující přístup do zavazadlového prostoru.
Sunbeam Tiger Mark II měl masku chladiče s čtvercovým mřížováním.
Druhá série Tigeru se snadno rozpoznala podle bílých a černých pruhů na bocích.
Také Tiger Mark II se dal pořídit s odnímatelnou pevnou střechou.
Interiér verze Mark II se moc nelišil od verze Mark I. Zůstalo měkké obložení hran palubní desky i dřevěný volant.