Syntetické palivo HVO pro vznětové motory: Jak moderní nafta pomáhá starým dieselům?

17/19
Přehled fotografií
Zavřít
  • Do starého mercedesu 300 Turbodiesel s motorem OM 606 jsme natankovali 60 litrů hydrogenovaného rostlinného oleje HVO a měřili vliv na kouřivost
    Do starého mercedesu 300 Turbodiesel s motorem OM 606 jsme natankovali 60 litrů hydrogenovaného rostlinného oleje HVO a měřili vliv na kouřivost| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Revoluční dieselové palivo HVO jsme objevili na čerpací stanici Orlen v Rokycanech (ulice Pražská). Počátkem června bylo o 9,5 procenta dražší než značková nafta Efecta diesel.
    Revoluční dieselové palivo HVO jsme objevili na čerpací stanici Orlen v Rokycanech (ulice Pražská). Počátkem června bylo o 9,5 procenta dražší než značková nafta Efecta diesel.| Zdroj: Svět motorů
  • Emise nám ochotně změřili v Autoservisu Svejkovský v Rokycanech. Poprvé ofi ciálně se zápisem do ISTP, podruhé jako takzvané diagnostické měření. Vozy s řízenými systémy, ale bez normované eOBD zásuvky jsou pro technika nejnáročnější – aby načetl jejich řídicí jednotky, potřebuje k diagnostice redukci. Maximální kouřivost stanovená výrobcem je u tohoto modelu 0,9 m-1.
    Emise nám ochotně změřili v Autoservisu Svejkovský v Rokycanech. Poprvé ofi ciálně se zápisem do ISTP, podruhé jako takzvané diagnostické měření. Vozy s řízenými systémy, ale bez normované eOBD zásuvky jsou pro technika nejnáročnější – aby načetl jejich řídicí jednotky, potřebuje k diagnostice redukci. Maximální kouřivost stanovená výrobcem je u tohoto modelu 0,9 m-1.| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Pro laika je překvapivé, jak je HVO světlé a že vůbec nepáchne. Skoro byste se napili. Vyzkoušeli jsme, jaký účinek na jeho kritizovanou mazivost bude mít nejpoužívanější přísada v Čechách. Normální motorová nafta mívala světle modrou barvu. Od doby, co v ní jsou biosložky, je spíš jasně žlutá.
    Pro laika je překvapivé, jak je HVO světlé a že vůbec nepáchne. Skoro byste se napili. Vyzkoušeli jsme, jaký účinek na jeho kritizovanou mazivost bude mít nejpoužívanější přísada v Čechách. Normální motorová nafta mívala světle modrou barvu. Od doby, co v ní jsou biosložky, je spíš jasně žlutá.| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Nafta HVO patří do nové kategorie XTL. Místo tradiční normy ČSN EN 590 podléhá nové ČSN EN 15940, jejíž aktuální podoba přišla v roce 2023.
    Nafta HVO patří do nové kategorie XTL. Místo tradiční normy ČSN EN 590 podléhá nové ČSN EN 15940, jejíž aktuální podoba přišla v roce 2023.| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
  • Palivo HVO
    Palivo HVO| Zdroj: Svět motorů
Do starého mercedesu 300 Turbodiesel s motorem OM 606 jsme natankovali 60 litrů hydrogenovaného rostlinného oleje HVO a měřili vliv na kouřivost
Palivo HVO
Revoluční dieselové palivo HVO jsme objevili na čerpací stanici Orlen v Rokycanech (ulice Pražská). Počátkem června bylo o 9,5 procenta dražší než značková nafta Efecta diesel.
Emise nám ochotně změřili v Autoservisu Svejkovský v Rokycanech. Poprvé ofi ciálně se zápisem do ISTP, podruhé jako takzvané diagnostické měření. Vozy s řízenými systémy, ale bez normované eOBD zásuvky jsou pro technika nejnáročnější – aby načetl jejich řídicí jednotky, potřebuje k diagnostice redukci. Maximální kouřivost stanovená výrobcem je u tohoto modelu 0,9 m-1.
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Pro laika je překvapivé, jak je HVO světlé a že vůbec nepáchne. Skoro byste se napili. Vyzkoušeli jsme, jaký účinek na jeho kritizovanou mazivost bude mít nejpoužívanější přísada v Čechách. Normální motorová nafta mívala světle modrou barvu. Od doby, co v ní jsou biosložky, je spíš jasně žlutá.
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Nafta HVO patří do nové kategorie XTL. Místo tradiční normy ČSN EN 590 podléhá nové ČSN EN 15940, jejíž aktuální podoba přišla v roce 2023.
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO
Palivo HVO