Počátky tempomatu: Víte, že za jeho existenci děkujeme slepému vynálezci?

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Domenico Monaco
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Ralph Teetor
    Ralph Teetor| Zdroj: Automotive Hall of Fame
  • Patent na zařízení pro kontrolu rychlosti (1950)
    Patent na zařízení pro kontrolu rychlosti (1950)| Zdroj: Smithsonian Magazine
  • Chrysler Auto-pilot (1958)
    Chrysler Auto-pilot (1958)| Zdroj: Curbside Classic
  • Chrysler Auto-pilot (1958)
    Chrysler Auto-pilot (1958)| Zdroj: Explica
  • Auto-pilot (1958)
    Auto-pilot (1958)| Zdroj: Domenico Monaco
  • Cadillac Cruise Control
    Cadillac Cruise Control| Zdroj: HuffPost
  • Tempomat
    Tempomat| Zdroj: Explica
  • Adaptivní tempomat
    Adaptivní tempomat| Zdroj: Tom Tom
  • Tempomat
    Tempomat| Zdroj: Hotcars
  • Tempomat se nastavuje levou páčkou pod volantem.
    Tempomat se nastavuje levou páčkou pod volantem.| Zdroj: acz
  • Tempomat a ovládání audiosoustavy na volantu patří do standardního vybavení pouze verze Travel Bus 30
    Tempomat a ovládání audiosoustavy na volantu patří do standardního vybavení pouze verze Travel Bus 30| Zdroj: acz
  • Sledování jízdního pruhu a adaptivní tempomat schopný vozidlo zastavit jsou vítanými pomocníky na dlouhých trasách
    Sledování jízdního pruhu a adaptivní tempomat schopný vozidlo zastavit jsou vítanými pomocníky na dlouhých trasách| Zdroj: acz
  • Adaptivní tempomat dovoloval nastavení různě dlouhých odstupů od vpřed jedoucích vozidel. Nechyběl systém sledování jízdního pruhu a možnost vynutit vypálení filtru pevných částic.
    Adaptivní tempomat dovoloval nastavení různě dlouhých odstupů od vpřed jedoucích vozidel. Nechyběl systém sledování jízdního pruhu a možnost vynutit vypálení filtru pevných částic.| Zdroj: acz
  • Tlačítky na pravém rameni volantu jsme nastavovali prediktivní tempomat včetně povoleného zpomalení a překročení navolené rychlosti. Nejdelší část trasy jsme jeli s rozsahem +5/-10 km/h.
    Tlačítky na pravém rameni volantu jsme nastavovali prediktivní tempomat včetně povoleného zpomalení a překročení navolené rychlosti. Nejdelší část trasy jsme jeli s rozsahem +5/-10 km/h.| Zdroj: acz
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Ralph Teetor
Patent na zařízení pro kontrolu rychlosti (1950)
Chrysler Auto-pilot (1958)
Chrysler Auto-pilot (1958)
Auto-pilot (1958)
Cadillac Cruise Control
Tempomat
Adaptivní tempomat
Tempomat
Tempomat se nastavuje levou páčkou pod volantem.
Tempomat a ovládání audiosoustavy na volantu patří do standardního vybavení pouze verze Travel Bus 30
Sledování jízdního pruhu a adaptivní tempomat schopný vozidlo zastavit jsou vítanými pomocníky na dlouhých trasách
Adaptivní tempomat dovoloval nastavení různě dlouhých odstupů od vpřed jedoucích vozidel. Nechyběl systém sledování jízdního pruhu a možnost vynutit vypálení filtru pevných částic.
Tlačítky na pravém rameni volantu jsme nastavovali prediktivní tempomat včetně povoleného zpomalení a překročení navolené rychlosti. Nejdelší část trasy jsme jeli s rozsahem +5/-10 km/h.