Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly – Něco mezi klasikou a SUV

34/92
Přehled fotografií
Zavřít
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Od výbavy Feel je přístrojový displej barevný, ale s úhlopříčkou jen 5,5“. Vypadá chudě, nelze na něm měnit schéma zobrazení a na některé údaje potřebujeme lupu.
    Od výbavy Feel je přístrojový displej barevný, ale s úhlopříčkou jen 5,5“. Vypadá chudě, nelze na něm měnit schéma zobrazení a na některé údaje potřebujeme lupu.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Palubní deska C4 působí svěže.
    Palubní deska C4 působí svěže.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
    Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Šestistupňový manuál se prezentuje delšími drahami.
    Šestistupňový manuál se prezentuje delšími drahami.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Samostatné otočné ovladače zjednodušují nastavování teploty, pro upravování distribuci vzduchu musíte do multimediálního systému přes dotykovou obrazovku. Skvělé jsou dva vstupy USB, přičemž jeden je klasický, druhý novější USB-C.
    Samostatné otočné ovladače zjednodušují nastavování teploty, pro upravování distribuci vzduchu musíte do multimediálního systému přes dotykovou obrazovku. Skvělé jsou dva vstupy USB, přičemž jeden je klasický, druhý novější USB-C.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
    Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Sedadla v našem hodnocení nedopadla příliš dobře. V zatáčkách po nich cestující klouže, protože dostatečně nepodrží tělo – chybí jim výraznější boční vedení. S měkkostí polstrování to zase u Citroënu trochu přehnali.
    Sedadla v našem hodnocení nedopadla příliš dobře. V zatáčkách po nich cestující klouže, protože dostatečně nepodrží tělo – chybí jim výraznější boční vedení. S měkkostí polstrování to zase u Citroënu trochu přehnali.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Pro snazší nalezení ideální pozice při řízení by se hodil větší rádius nastavování volantu.
    Pro snazší nalezení ideální pozice při řízení by se hodil větší rádius nastavování volantu.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Vyšší ukotvení sedadel usnadňuje nastupování dopředu i dozadu. Ve druhé řadě mají kolem sebe cestující místa dostatek ve všech směrech, ale nejvíce si ceníme podélné prostornosti.
    Vyšší ukotvení sedadel usnadňuje nastupování dopředu i dozadu. Ve druhé řadě mají kolem sebe cestující místa dostatek ve všech směrech, ale nejvíce si ceníme podélné prostornosti.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Dveře jsou u C4 nataženy přes prahy. Ty zůstávají čisté a cestující se o ně neušpiní.
    Dveře jsou u C4 nataženy přes prahy. Ty zůstávají čisté a cestující se o ně neušpiní.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroënu nejvíce sluší poklidná jízda. Nad hezkou vozovkou se jen plavně nadnáší a posádce poskytne vysokou dávku pohodlí. Na limitu přilnavosti si moc nevěří a jistotě nepřidávají ani výraznější náklony karoserie.
    Citroënu nejvíce sluší poklidná jízda. Nad hezkou vozovkou se jen plavně nadnáší a posádce poskytne vysokou dávku pohodlí. Na limitu přilnavosti si moc nevěří a jistotě nepřidávají ani výraznější náklony karoserie.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Velikostí zavazadelníku citroën příliš nezáří. Udávaným standardním objemem 380 litrů míří do průměru hatchbacků nižší střední třídy.
    Velikostí zavazadelníku citroën příliš nezáří. Udávaným standardním objemem 380 litrů míří do průměru hatchbacků nižší střední třídy.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Potěšitelná je dvojitá podlaha od výbavy Feel, která při sklopení zadních opěradel vytvoří rovnou ložnou plochu.
    Potěšitelná je dvojitá podlaha od výbavy Feel, která při sklopení zadních opěradel vytvoří rovnou ložnou plochu.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Smutné zase naopak je, že pro C4 nelze objednat rezervní kolo.
    Smutné zase naopak je, že pro C4 nelze objednat rezervní kolo.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Prodej základní dvanáctistovky ještě neodstartoval, takže nejslabší zážehové C4 má zatím 96 kW. Motor prokazuje dostatek dynamiky i elánu. Přitom dosahuje příznivé spotřeby. Tříválcová koncepce je znatelná jen při volnoběhu, při plynulé jízdě běží agregát kultivovaně.
    Prodej základní dvanáctistovky ještě neodstartoval, takže nejslabší zážehové C4 má zatím 96 kW. Motor prokazuje dostatek dynamiky i elánu. Přitom dosahuje příznivé spotřeby. Tříválcová koncepce je znatelná jen při volnoběhu, při plynulé jízdě běží agregát kultivovaně.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Pneumatiky v testu: GoodYear Effi cientGrip 195/60 R18
    Pneumatiky v testu: GoodYear Effi cientGrip 195/60 R18| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Citroën C4 1.2 PureTech
    Citroën C4 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Velká, 18“ kola citroënu mají v provedení Feel jen okrasné kryty.
    Velká, 18“ kola citroënu mají v provedení Feel jen okrasné kryty.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • I do přístrojového štítu tipa se tak dostala barevná 7“ obrazovka. Ač s ostatními ukazateli moc neladí, lze na ní měnit zobrazované údaje nebo funkci některých systémů.
    I do přístrojového štítu tipa se tak dostala barevná 7“ obrazovka. Ač s ostatními ukazateli moc neladí, lze na ní měnit zobrazované údaje nebo funkci některých systémů.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Design interiéru a palubní desky tipa nepatřil ani v době vzniku k nejpohlednějším. Nyní už působí spíše zastarale a ani kvalitou použitých plastů se nemůže rovnat s moderní produkcí. Tradičněji založení motoristé ocení běžné rozmístění ovladačů a jen mírnou digitalizaci.
    Design interiéru a palubní desky tipa nepatřil ani v době vzniku k nejpohlednějším. Nyní už působí spíše zastarale a ani kvalitou použitých plastů se nemůže rovnat s moderní produkcí. Tradičněji založení motoristé ocení běžné rozmístění ovladačů a jen mírnou digitalizaci.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Infotainment UConnect, který má ve verzi Cross ve standardu navigaci, slouží hlavně pro spojení s mobilem a přehrávání muziky.
    Infotainment UConnect, který má ve verzi Cross ve standardu navigaci, slouží hlavně pro spojení s mobilem a přehrávání muziky.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Pětistupňový manuál by mohl být přesnější a má jistě vliv na vyšší spotřebu.
    Pětistupňový manuál by mohl být přesnější a má jistě vliv na vyšší spotřebu.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Milovníci tlačítek ve fi atu zajásají. V tipu je jich dost na to, aby jimi šlo zapínat či jinak ovládat základní funkce vozu.
    Milovníci tlačítek ve fi atu zajásají. V tipu je jich dost na to, aby jimi šlo zapínat či jinak ovládat základní funkce vozu.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Tužší výplň sedadel nám přišla příjemnější, stejně jako výraznější bočnice.
    Tužší výplň sedadel nám přišla příjemnější, stejně jako výraznější bočnice.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Ideální pozici za volantem tipa jsme našli hned a určitě na tom má vliv i umístění řadicí páky blíže k řidiči.
    Ideální pozici za volantem tipa jsme našli hned a určitě na tom má vliv i umístění řadicí páky blíže k řidiči.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Při nastupování potěší i Tipo Cross, jež má o 37 mm vyšší světlou výšku než běžný model. A spokojeni jsme byli také s prostorností kabiny. Ta sice není tak dlouhá jako u citroënu (před koleny i tak zbývá dostatek volného prostoru), ale zase je o poznání širší.
    Při nastupování potěší i Tipo Cross, jež má o 37 mm vyšší světlou výšku než běžný model. A spokojeni jsme byli také s prostorností kabiny. Ta sice není tak dlouhá jako u citroënu (před koleny i tak zbývá dostatek volného prostoru), ale zase je o poznání širší.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Plastové prahy Tipa Cross trčí do prostoru a nic je nechrání před zašpiněním
    Plastové prahy Tipa Cross trčí do prostoru a nic je nechrání před zašpiněním| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Tipo bylo již při vývoji vybaveno bytelným tuhým podvozkem, který v provedení Cross ještě zesílil. Mezi kužely si tak vede jistě a větší hbitosti brání odtažitější řízení. Naopak v komfortu zase ztrácí.
    Tipo bylo již při vývoji vybaveno bytelným tuhým podvozkem, který v provedení Cross ještě zesílil. Mezi kužely si tak vede jistě a větší hbitosti brání odtažitější řízení. Naopak v komfortu zase ztrácí.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Se 440 litry vyhoví fi at z pohledu přepravní kapacity i početnějším rodinám. Počítejte ale s tím, že se při nakládání zapotíte, dolní hrana kufru leží ve výšce 76 cm.
    Se 440 litry vyhoví fi at z pohledu přepravní kapacity i početnějším rodinám. Počítejte ale s tím, že se při nakládání zapotíte, dolní hrana kufru leží ve výšce 76 cm.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat nemůže mít dvojitou podlahu, takže po sklopení opěradel vznikne schod. Plnohodnotné náhradní kolo stojí 2500 Kč.
    Fiat nemůže mít dvojitou podlahu, takže po sklopení opěradel vznikne schod. Plnohodnotné náhradní kolo stojí 2500 Kč.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Jediný zážehový motor pod kapotou tipa má výkon jen 74 kW. Jeho dynamika je samozřejmě na podstatně nižší úrovni než v citroënu, ale čekali jsme výraznější rozdíl. Kultivovaností a odhlučněním je možná lepší a také začíná zabírat již od 1500 otáček.
    Jediný zážehový motor pod kapotou tipa má výkon jen 74 kW. Jeho dynamika je samozřejmě na podstatně nižší úrovni než v citroënu, ale čekali jsme výraznější rozdíl. Kultivovaností a odhlučněním je možná lepší a také začíná zabírat již od 1500 otáček.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/65 R17
    Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/65 R17| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
    Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
  • Tipo Cross nabízí ve standardu lité disky.
    Tipo Cross nabízí ve standardu lité disky.| Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Od výbavy Feel je přístrojový displej barevný, ale s úhlopříčkou jen 5,5“. Vypadá chudě, nelze na něm měnit schéma zobrazení a na některé údaje potřebujeme lupu.
Palubní deska C4 působí svěže.
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
Šestistupňový manuál se prezentuje delšími drahami.
Samostatné otočné ovladače zjednodušují nastavování teploty, pro upravování distribuci vzduchu musíte do multimediálního systému přes dotykovou obrazovku. Skvělé jsou dva vstupy USB, přičemž jeden je klasický, druhý novější USB-C.
Citroën C4 1.2 PureTech
Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
Citroën C4 1.2 PureTech
Sedadla v našem hodnocení nedopadla příliš dobře. V zatáčkách po nich cestující klouže, protože dostatečně nepodrží tělo – chybí jim výraznější boční vedení. S měkkostí polstrování to zase u Citroënu trochu přehnali.
Citroën C4 1.2 PureTech
Pro snazší nalezení ideální pozice při řízení by se hodil větší rádius nastavování volantu.
Vyšší ukotvení sedadel usnadňuje nastupování dopředu i dozadu. Ve druhé řadě mají kolem sebe cestující místa dostatek ve všech směrech, ale nejvíce si ceníme podélné prostornosti.
Dveře jsou u C4 nataženy přes prahy. Ty zůstávají čisté a cestující se o ně neušpiní.
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroënu nejvíce sluší poklidná jízda. Nad hezkou vozovkou se jen plavně nadnáší a posádce poskytne vysokou dávku pohodlí. Na limitu přilnavosti si moc nevěří a jistotě nepřidávají ani výraznější náklony karoserie.
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Velikostí zavazadelníku citroën příliš nezáří. Udávaným standardním objemem 380 litrů míří do průměru hatchbacků nižší střední třídy.
Potěšitelná je dvojitá podlaha od výbavy Feel, která při sklopení zadních opěradel vytvoří rovnou ložnou plochu.
Smutné zase naopak je, že pro C4 nelze objednat rezervní kolo.
Prodej základní dvanáctistovky ještě neodstartoval, takže nejslabší zážehové C4 má zatím 96 kW. Motor prokazuje dostatek dynamiky i elánu. Přitom dosahuje příznivé spotřeby. Tříválcová koncepce je znatelná jen při volnoběhu, při plynulé jízdě běží agregát kultivovaně.
Citroën C4 1.2 PureTech
Pneumatiky v testu: GoodYear Effi cientGrip 195/60 R18
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Citroën C4 1.2 PureTech
Velká, 18“ kola citroënu mají v provedení Feel jen okrasné kryty.
I do přístrojového štítu tipa se tak dostala barevná 7“ obrazovka. Ač s ostatními ukazateli moc neladí, lze na ní měnit zobrazované údaje nebo funkci některých systémů.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Design interiéru a palubní desky tipa nepatřil ani v době vzniku k nejpohlednějším. Nyní už působí spíše zastarale a ani kvalitou použitých plastů se nemůže rovnat s moderní produkcí. Tradičněji založení motoristé ocení běžné rozmístění ovladačů a jen mírnou digitalizaci.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Infotainment UConnect, který má ve verzi Cross ve standardu navigaci, slouží hlavně pro spojení s mobilem a přehrávání muziky.
Pětistupňový manuál by mohl být přesnější a má jistě vliv na vyšší spotřebu.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Milovníci tlačítek ve fi atu zajásají. V tipu je jich dost na to, aby jimi šlo zapínat či jinak ovládat základní funkce vozu.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Tužší výplň sedadel nám přišla příjemnější, stejně jako výraznější bočnice.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Ideální pozici za volantem tipa jsme našli hned a určitě na tom má vliv i umístění řadicí páky blíže k řidiči.
Při nastupování potěší i Tipo Cross, jež má o 37 mm vyšší světlou výšku než běžný model. A spokojeni jsme byli také s prostorností kabiny. Ta sice není tak dlouhá jako u citroënu (před koleny i tak zbývá dostatek volného prostoru), ale zase je o poznání širší.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Plastové prahy Tipa Cross trčí do prostoru a nic je nechrání před zašpiněním
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Tipo bylo již při vývoji vybaveno bytelným tuhým podvozkem, který v provedení Cross ještě zesílil. Mezi kužely si tak vede jistě a větší hbitosti brání odtažitější řízení. Naopak v komfortu zase ztrácí.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Se 440 litry vyhoví fi at z pohledu přepravní kapacity i početnějším rodinám. Počítejte ale s tím, že se při nakládání zapotíte, dolní hrana kufru leží ve výšce 76 cm.
Fiat nemůže mít dvojitou podlahu, takže po sklopení opěradel vznikne schod. Plnohodnotné náhradní kolo stojí 2500 Kč.
Jediný zážehový motor pod kapotou tipa má výkon jen 74 kW. Jeho dynamika je samozřejmě na podstatně nižší úrovni než v citroënu, ale čekali jsme výraznější rozdíl. Kultivovaností a odhlučněním je možná lepší a také začíná zabírat již od 1500 otáček.
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/65 R17
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
Tipo Cross nabízí ve standardu lité disky.