Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Přístrojový panel citroënu toho moc neumí, navíc má trochu zrnitou grafi ku. Moc nerozumíme použití malých znaků a velkému množství nevyužitého prostoru na displeji. Na rozdíl od infotainmentu tak systém v C4 vypadá zastarale.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Testovaná specifi kace Max měla velmi hezký 10" displej infotainmentu s jemným rozlišením a rychlými reakcemi. Základ si musí vystačit s nižším rozlišením a starším hardwarem.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Palubní deska citroënu je se zploštělým volantem a vysutým displejem infotainmentu veskrze moderní, ponechala si alespoň samostatný klimapanel s otočnými ovladači. Materiály jsou v horní polovině kabiny měkčené a světlé dekorační prvky interiér hezky oživují.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
U taiga je situace s displejem o něco lepší, nabídne alespoň více zobrazení, reaguje rychleji a také má lepší grafi ku. Je vidět, že auto bylo původně ještě s klasickým rychloměrem a k přestavbě na displej došlo později.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Palubní systém taiga patří k těm konstrukčně starším a je to znát jak na rozlišení, tak na výbavě. Třeba navigaci si v případě systému Ready2Discover musíte dokoupit v obchodu značky.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
U taiga je cítit tradičnější přístup k tvorbě designu palubní desky se zapuštěným displejem infotainmentu. Chválíme menší množství laciného lesklého černého plastu, naopak nás zklamaly tvrdé plasty v horní části výplní dveří. Klimapanel je samostatný, bohužel však dotykový. displejem infotainmentu. Chválíme menší množství laciného lesklého černého plastu, naopak nás zklamaly tvrdé plasty v horní části výplní dveří. Klimapanel je samostatný, bohužel však dotykový.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
U Francouze se nám líbila kromě materiálů i prostorová nabídka v podélném směru, s tím vertikálním už je to horší. Zadní pasažéři měli k dispozici více komfortní výbavy, ta se ale vztahuje k testovanému provedení Max. Třeba průvlak na lyže by C4 odpovídající taigu neměla také. Sedačky jsou typicky citroënovské, tedy pohodlné a s minimální boční oporou.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
V taigu naopak sedíme na typicky německy tvrdých, ale zase velmi dobře tvarovaných sedačkách s výrazným bočním vedením. Vzadu pociťujeme trochu méně místa než v ekvivalentně nastavené C4, místo výdechů ventilace na nás ze středové konzoly zírají pouze zdířky na kabel USB-C.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr citroënu potěší jak praktickým tvarem, tak podlahou v rovině spodního lemu kufru, háčky a praktickými záhyby na drobnosti. Celkový objem a naměřené rozměry hrají ve prospěch taiga.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr taiga má větší objem, střídmější tvarování a lehce větší rozměry do všech stran. I v horní poloze ale vzniká mezi prahem kufru a jeho podlahou menší schůdek. Moc nás ale potěšila dojezdová rezerva.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën dostal po nedávné modernizaci modernější (a docela odvážnou) hranatější grafi ku světlometů. Musíme říct, že to vozu lehce amorfních tvarů dodalo svěží dech.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
I když je taigo na trhu již nějaký ten pátek, už při svém zrodu zvolilo konzervativní cestu. Stárne tedy pomalu. V testované specifi kaci Love nabídne dokonce matrixové světlomety.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën spoléhá, jak jinak, na přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru. V silnější hybridizované verzi má kombinovaně 107 kW a 230 Nm, což na auto této velikosti bohatě stačí. Potěší dobrou ekonomikou provozu, nelze se ale nevšimnout jeho uskákanosti – a to dokonce i na zpátečku.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
U taiga spoléháme na klasický spalovací motor bez jakéhokoliv stupně hybridizace. Jde ale o velmi moderní agregát DXDB se 110 kW a 250 Nm, který si k nízké spotřebě dopomáhá mnoha high-tech fígly. Kvůli posledním emisním úpravám ale místy reaguje na plyn pomalu až znechuceně.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën obouvá vysoké pneumatiky, lité osmnáctky jsou ale pouze pro nejvyšší provedení Max. Základ s danou motorizací má plechové osmnáctky či 17" litá kola.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Taigo ve specifi kaci Love obouvá velmi efektní osmnáctipalcová litá kola v antracitové barvě. Hezké je, že na nich není vidět prach z brzdových destiček.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Na výhybném manévru se ukazují slabé i silné stránky obou aut, a ještě k tomu najednou. Houpavý citroën je sice mimořádně komfortní, mezi kužely mu ale výrazné přenosy hmotností s řízením tupým kolem středové polohy zrovna nepomáhají.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Taigo je mezi kužely daleko víc doma než jeho francouzský konkurent. Podvozek je naladěný překvapivě hravě a na poměry volkswagenů je řízení velmi ostré, leč skoupé na jakoukoliv odezvu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Citroën C4|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Volkswagen Taigo|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert