Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo – Měkký a tvrdý oříšek

Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo
Citroën C4 vs. Volkswagen Taigo
92 Fotogalerie
František Pisarovič
Diskuze (19)

SUV-kupé segmentu B se stávají stále více akceptovanou alternativou ke klasickým zástupcům nižší střední třídy. Vybrali jsme dvě s podobně dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty, ale zato s charaktery, které nemohou být odlišnější.

Dojem, cena, prostor

Život bez módních výstřelků je pro některé lidi velmi přirozený, zatímco pro jiné může být nepředstavitelným trestem. A zatímco takový Citroën C4 je jasnou volbou extravagantních zákazníků, konkurenční Volkswagen Taigo kvůli svému konzervativnímu vzhledu proplouvá pod viditelným spektrem módního radaru jako jedno z mála trendových SUV-kupé.

Pozice obou modelů v rámci značek je ale, zdá se, téměř stejná. Za prvních pět měsíců roku 2025 je Citroën C4 se 186 prodanými kusy jednoznačně jedním z objemových modelů značky, prodávanější je pouze užitkové berlingo a dostupná C3, nyní navíc příchozí v nové generaci. To Volkswagen má takových „objemovek“ v nabídce více, taigo ale s dvojnásobným náskokem předběhlo polo a s 223 prodanými kusy je aktuálně mezi stovkou nejprodávanějších aut na našem trhu. Vede si například lépe než větší t-roc.

I když je základní taigo dle standardního ceníku značky o 10 000 korun levnější než C4, vyšší výbava či silnější motor uměly cenu naspecifi kovaného vozu vyhnat nepoměrně výš než u Francouzů. Volkswagen ale v květnu přišel s nabídkou výbavy Love za 549 000 Kč s litrovým tříválcem a 589 000 Kč se čtyřválcovou patnáctistovkou, obojí s automatem. A to je přesně teritorium hybridní dvanáctistovky inovovaného Citroënu C4 s téměř totožným výkonem. Srovnat je tak bylo i navzdory rozdílným druhům pohonu zkrátka neodolatelné.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (19)