Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
42
/
88
Prohlédnout znovu
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje jsou součástní příplatkové sady Titanium X a jejich vzhled se mění podle nastaveného jízdního módu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér Fordu tak nápaditý není a občas se ve změti tvarů ztrácíme. Jeho předností je přehledné a logické rozmístění ovládacích prvků.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér fordu je sice plný tlačítek, ale alespoň je nastavování některých funkcí rychlejší a zvládneme to po hmatu. U klasické klimatizace není nad čím přemýšlet a lehce si změníte i jízdní mód, který v seatu musíte hledat na displeji a za jízdy je to obtížné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vestavěnou navigaci ve fordu focus pořídíte za velmi slušný příplatek 8300 Kč. U seatu leon si musíte připravit výrazně více prostředků. Stojí 18 900 Kč, ale dostanete s ní větší displej s úulopříčkou 12,25“ a můžete ji sledovat i na digitálním přístrojovém štítu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér fordu je sice plný tlačítek, ale alespoň je nastavování některých funkcí rychlejší a zvládneme to po hmatu. U klasické klimatizace není nad čím přemýšlet a lehce si změníte i jízdní mód, který v seatu musíte hledat na displeji a za jízdy je to obtížné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože má focus kombi delší rozvor náprav, za seatem lehce zaostává v podélné prostornosti kabiny. Ztracené milimetry si bere zpět v šířce interiéru. V každém ohledu nabídne posádce dostatek místa. Ještě lepší přední sedadla a nebylo by si na co stěžovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Focus využívá víceprvkové zadní zavěšení. Díky přesnému řízení rychle reaguje na natočení volantu a mezi kužely je jistější a hbitější. Přitom dokáže být i dostatečně pohodlný a bez problémů fi ltruje menší i větší nerovnosti.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přepravní kapacitou 635 litrů patří focus kombi k premiantům kompaktního segmentu. Jeho kufr potěší i pravidelnými tvary nebo nízkou nakládací hranou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvojitou podlahu lze dát do nižší pozice nebo ji postavit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervu nabízí ford za příplatek, ale když je vzadu subwoofer, už ji není kam dát. Zaplněná prohlubeň znamená zmenšení objemu na 575 l.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výkonem 114 kW je litrový tříválec fordu nejsilnější maloobjemový motor. Pomáhá mu mild-hybrid se startér-generátorem. Prezentuje se slušnou dynamikou a zátahem odspodu, přičemž aktuální režim poznáte jen z grafu na displeji. Na výborné pružnosti se podílejí i krátké převody.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 235/40 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testovaná motorizace má digitální přístrojový štít vždy v základu. Nastavit si můžete tři různá zobrazení, nám nejvíc vyhovovaly klasické budíky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kabinu seatu zdobí čisté tvary s ostrými hranami i příjemné materiály. Líbivý design podporuje i lišta s dřevěným dekorem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vestavěnou navigaci ve fordu focus pořídíte za velmi slušný příplatek 8300 Kč. U seatu leon si musíte připravit výrazně více prostředků. Stojí 18 900 Kč, ale dostanete s ní větší displej s úulopříčkou 12,25“ a můžete ji sledovat i na digitálním přístrojovém štítu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejdůležitějším místem seatu je středový displej, přes který nastavujete úplně všechno. Na teplotu ventilace či hlasitost rádia můžete použít dotykové plochy pod ním.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlídání mrtvého úhlu se v kombinaci s ambientním osvětlením zobrazuje na diodové liště.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Skvěle tvarovaná jsou sedadla, zajištující pohodlí i oporu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer je postavený na stejné modulární platformě jako Škoda Octavia Combi, takže posádce nabízí stejně místa – hlavně cestující vzadu budou mít před koleny spoustu volného prostoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat si na pomoc přizval adaptivní tlumiče DCC. Na hladké silnici umí být leon plavnější, ale na rozbité se začne natřásat. Velké výmoly a hrboly mají za následek nepříjemné tupé rány. Mezi kužely se leon naklání minimálně, ale ukazuje se jeho nedotáčivost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také 620 litrů seatu uspokojí požadavky běžné rodiny. Rozdíl považujeme za minimální, takže také dostává jedničku. Polohovací dvojitá podlaha je součástí standardní výbavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Všechny české leony mají i rezervu, která stejně jako u fordu ubírá kufru litry – přesnou hodnotu výrobce neudává.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za praktickou zásuvku na 230 V si musíte připlatit 2500 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zážehový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW v leonu je kultivovaný a příkladně odhlučněný. Chybí nám ale výkonová špička, protože v celém pásmu otáček se chová stejně. Při nízkém zatížení umí vypnout polovinu válců, což pomáhá nízké spotřebě, stejně jako dlouhé převody manuální skříně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Potenza S005 225/40 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid