Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT vs. Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT vs. Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT vs. Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT vs. Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT vs. Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jednoduchý přístrojový štít snad už ani přehlednější být nemůže.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Masivní palubní deska, velké plastové plochy nebo obří středový panel byly designově v kurzu před několika lety.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
U hyundaie můžete mít vestavěnou navigaci jen s paketem Premium za nemalý příplatek šedesáti tisíc|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Automatické klimatizace najdete v obou vozech od výbavy Style. Je zajímavé, že tento název používá i20 i fabia. Dvouzónovou ani u jednoho nedostanete. Vyhřívání volantu ale zůstává výsadou Jihokorejce.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Delší převody se u i20 negativně odrazily na horším pružném zrychlení, ale příznivější spotřebu mu nepřinesly|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ani vpředu si na místo nemůžeme stěžovat, jen křesla by mohla mít poddajnější polstrování.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pokud často vozíte více lidí a zaplníte i druhou řadu sedadel, vyberte si i20. Na zadní lavici totiž budou mít kolem sebe a hlavně před koleny dostatek prostoru. V tomto směru jde o jeden z největších vozů mezi malými hatchbacky|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mnohem jistější a stabilnější při vyhýbacím manévru mezi kužely, ale ne tak pohodlný. To jsou základní charakteristiky malého Jihokorejce.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelník i20 je s 326 litry jen o málo menší než u fabie. Může se však pochlubit lepší využitelností, protože do něj tolik nazasahují podběhy zadních kol.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na druhou stranu nám u něj vadí vysoká nakládací hrana. Rezervní kolo dostanete za příplatek 1790 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Litrový tříválec v i20 není příliš kultivovaný a vyvolává chvění, které prostupuje celou karoserií. Plochá výkonová křivka mu zajisťuje zátah v širokém spektru otáček a dostatek síly prakticky již od volnoběhu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Po faceliftu má maska chladiče dovnitř prohnuté boky, ještě více tak vyniknou vystouplé kapsy po stranách nárazníku|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Nokian WR04 195/55 R16|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i20 1.0 T-GDI 7DCT|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na zpracování detailů si dala Škodovka více záležet a analogové přístroje jsou také dobře čitelné.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska fabie je vizuálně odlehčena širokým okrasným panelem, který je v případě provedení Monte Carlo červený.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fabia má sice o půl palce menší obrazovku, ale navigaci do ní pořídíte za dostupných 17 500 Kč|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Sedmistupňový dvouspojkový automat funguje stejně jako u jihokorejského konkurenta jemně, přesně a rychle|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škodovka si libuje v chytrých řešeních, která mají za cíl usnadnit cestujícím život v autě. Paket Simply Clever za 3500 Kč obsahuje i tento úchyt na multimediální přístroje, který vsunete do držáku na nápoje.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu Škodovka s Jihokorejcem drží krok, a hlavně sedadla Monte Carlo se jí povedla.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kratší celková délka i rozvor náprav nedává fabii příliš šancí na vytvoření kabiny, která by velikostí mohla hyundaii konkurovat. Omezené možnosti jsou znát hlavně vzadu, kde cestujícím před koleny zbývá jen minimum místa.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Fabia preferuje pohodlí posádky a měkké nastavení velmi dobře fi ltruje nerovnosti. Platí za to většími náklony karoserie a brzkým zásahem ESP.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přepravní kapacitou 330 l může fabia konkurovat i některým hatchbackům nižší střední třídy. Škodovka pro ni nabízí i bohatý přepážkový a síťový program. K uložení drobností jsou praktické také kapsa a polička na levé straně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dojezdová rezerva stojí 1600 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Svůj potenciál zážehový tříválec 1.0 TSI s výkonem 81 kW ukáže až po překročení dvou tisíc otáček, do té doby je línější. Chválíme ho za klidný chod, odhlučnění a také celkem slušnou spotřebu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS860 215/45 R16|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Po modernizaci má fabia útlejší světlomety a vystouplejší žebrování v masce, která je protažena více dolů|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Fabia 1.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka