Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Když chcete normální auto
5
/
74
Prohlédnout znovu
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Když chcete normální auto
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístroje jsou přehledné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístrojová deska ceedu sází na robustnost, v oblasti středového tunelu možná až moc. Zbytečně zužuje místo pro kolena, stejně jako vystupující madlo dveří.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Multimediální systém s poctivými tlačítky hlavních funkcí k nezaplacení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Páka chodí po delších drahách a při každém přechodu neutrálu lacině zacvaká. Pomůže něžný plynulý přístup.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedadla jsou velká a komfortní, nenastavitelné opěrky ale tlačí hlavu dopředu, což není každému příjemné. Hodně záleží na konkrétním nastavení opěradla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu v ceedu se sedí výš než v mnoha konkurentech, což je cestujícím příjemné. Sice se tím sníží výška ke stropu, naštěstí to ale v praxi nepředstavuje problém. Redaktor vysoký 178 cm má před koleny rezervu 10 cm, což stačí k pohodové atmosféře.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia vsadila na komfortní notu, naklání se, pohupuje a při ležérním tempu celkovou pohodu nadchne. Ostřejší styl jí moc nesedí, to se pak kolébá až moc, při přejezdu nerovností nervozně poskakuje a gumové řízení na jistotě nepřidá.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia má nižší, zato širší vstup a už od pohledu je vidět, že na škodovku ztrácí mělčím prostorem pro zavazadla.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Platí to, i když přesunete standardně dodávanou mezipodlahu do spodní pozice.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za samozřejmost považuje ceed dojezdovou rezervu, což jenom chválíme. Na rozdíl od scaly nenajdete v kufru 12V zásuvku třeba pro cestovní lednici.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tříválec kie na volnoběh dost vibruje, hlásí se typickým zvukem a rozjezd s ním není tak vyžehlený jako u konkurence.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Po aplikaci filtru pevných částic působí trochu ospale, navíc má dlouhé převody, takže musíte často řadit a držet motor nad 1700 otáčkami. Výsledkem je téměř o litr vyšší spotřeba než ve scale – při testu 6,8 litru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Hankook Kinergy Eco2 205/55 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Abyste si v kie mohli posvítiit diodami LED, museli byste sáhnout minimálně po třetím stupni výbavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje lze přikoupit, k navigaci je dostanete automaticky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala razí útlejší styl, čímž dohání šířkový deficit proti kie. Moderně strohý interiér působí chladněji, ale z hlediska přehlednosti a funkčnosti mu nelze nic vytknout.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kratší, přesnější a tišší řazení než v ceedu přispívá k lepšímu pocitu z jízdy, což platí i pro sportovnější svezení
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ryze dotykové ovládání nám moc nevoní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední křesla se inspirovala u karoqu, působí nesmírně robustně, mají vysoká opěradla a nabízejí komfort o třídu většího vozu. Hlavové opěrky jsou zde plošší a vyhoví tak většímu rozptylu postav.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také scala vyznává vyšší posez, než známe třeba z octavie, a je to jen ku prospěchu – stehna jsou lépe podepřená. Nad hlavou je o dvě čísla víc místa než v kie a před koleny dokonce o devět. Celkem tedy rekordních 19 cm!
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala má velmi poddajný podvozek, takže se stejně jako ceed staví na tři, přes táhlé vlny pluje jako parník, ale nabízí lepší kompromis mezi komfortem a jistotou při svižném tempu. Sedmnáctipalcová kola bychom oželeli, na ostrých nerovnostech už dost kopou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zavazadelník scaly trhá v hlavním proudu rekordy. Mezipodlaha se dodává na přání za 3400 Kč. Bez ní vynikne velká výška kufru pod plato, která není jen reklamním tahákem, ale parádně ji využijete.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala má z výroby sadu na opravu defektu, za rezervu si připlatíte 2100 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
K vyšší výbavě Style lze za 9000 Kč dokoupit i elektrické ovládání víka kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala představuje motor 1.0 TSI v novém světle. Je výtečně utlumený, rozjíždí se s ním sametově a ani po vytočení nezní rušivě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bez dunění a kuckání snese výrazně nižší otáčky než kia, nechá se s ním korzovat lehce nad hranicí tisícovky a výsledkem je skvělá spotřeba. Průměr v testu dosáhl 5,9 l/100 km, ale umí jezdit i pod pět litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 205/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
U škodovky máte základní LED světla v ceně a Bi-LED za příplatek 19 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů