První limitovaný model Laurin & Klement lákal na kožený interiér i elektrické nastavování zrcátek, či dokonce vyhřívání sedaček|
Zdroj: Svět Motorů
Tovární autorádia felicií sice nesla štítky německých značek Blaupunkt a později Grundig, ale na čelní stěně jim nechybělo hrdé logo Škody|
Zdroj: Svět Motorů
V roce 1999 přinesly televizní zprávy druhovýroba. senzaci o vykrádání felicií pomocí provlečení provázku s očkem okolo kolíčku zámku. Na ohromující reportáž (nebo spíš návod) Škoda pohotově zareagovala těmito ochrannými kloboučky.|
Zdroj: Svět Motorů
Záslepka v levém okraji přístrojové desky sloužila k instalaci počítače. Jeho pokročilejší verze uměla zobrazit i stav napětí akumulátoru nebo zásobu paliva|
Zdroj: Svět Motorů
Felicia zaujala i osobnosti. Jako první ji otestoval Václav Havel, mezi spokojené majitele patřil i herec Vlastimil Brodský|
Zdroj: Svět Motorů
Půldruhého roku po představení octavie se podobné tváře a standardně nalakovaných nárazníků dočkala felicia. Základní tvar chladičové masky se dodnes moc nezměnil.|
Zdroj: Svět Motorů
Koncern VW si felicii zamiloval, oblíbilo si ji i jeho nejvyšší vedení. V některých zemích dokonce německý koncern prosadil, aby užitkový pick-up nesl jméno Volkswagen Caddy. Takových vozů vzniklo 18 861.|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů
Rodinná karoserie Combi poskytovala zavazadelník o využitelném objemu 447 litrů. Před 30 lety se představila v Brně s motorem 1.6 MPI a později nerealizovanou výbavou SLX.|
Zdroj: Svět Motorů
Felicia se třikrát vyletnila: vpředu zelený hatchback Blue Sky se střešním oknem Webasto pro německý trh, vlevo žlutý volnočasový pick-up Fun a vzadu bílý čtyřdveřový kabriolet MTX|
Zdroj: Svět Motorů
Nejvýkonnější je německá šestnáctistovka o výkonu 55 kW. Po pravdě ale není důvod dávat jí přednost před 1.3 MPI/50 kW.|
Zdroj: Svět Motorů
Největší současný problém felicie představuje koroze. Auto s takhle sežranou karoserií už dnes nemá cenu zachraňovat.|
Zdroj: Svět Motorů
Tlumiče pérování vydrží hodně, ale často je trápí odcházející horní uložení|
Zdroj: Svět Motorů
Felicia je stále dobré auto, jenže z benzinu se stal během tří desetiletí travič motorů. Díky, EU... Proto na něm nešetříme, navíc do paliva doléváme ochranná aditiva.|
Zdroj: Svět Motorů
Limitovaná Felicia Safe line v bezpečně viditelném červeném laku Rallye byla jako jediná standardně osazena čtveřicí airbagů a ABS|
Zdroj: Svět Motorů
Na STK obvykle vadí úniky oleje, jejich příčina přitom bývá banální: opotřebené gufero kolem řadicí tyče|
Zdroj: Svět Motorů
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
V podstatě jedinou doplňkovou výbavu testovaného auta představoval mechanický zámek řazení Construct – na přelomu milénia u nových aut téměř povinnost|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pod kapotou nás překvapil drahý originální akumulátor s logem VW. Další důkaz toho, že technice téhle felicie bylo dopřáváno.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Na rozdíl od motoru a podvozku se karoserie felicie přílišné péči předchozího majitele netěšila. Každý máme holt priority někde jinde…|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Jedno z hlavních ložisek zákeřné koroze se skrývalo za zadní lištou s osvětlením registrační značky. Takhle hezky dnes vypadají jen auta po pravidelném pečlivém ošetřování dutin.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Konzervační vosk z dutin často u posledních felicií stéká ze dveří zavazadelníku na nalakovaný nárazník. Tady vykukuje ze všech otvorů.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Felicia|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Úniky motorového a převodového oleje jsou u Škody Felicia dávno obehranou písničkou. Není divu, že dnes postihují i jinak krásně zachovalé automobily. Naproti tomu bývá zadek zespodu vzorně suchý.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert