Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů

24/84
Přehled fotografií
Zavřít
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Ručičky peugeotu běhají již tradičně proti sobě. Stejně jako u toyoty platí, že grafi ka je čitelná daleko lépe než u digitálních přístrojů vyšších verzí.
    Ručičky peugeotu běhají již tradičně proti sobě. Stejně jako u toyoty platí, že grafi ka je čitelná daleko lépe než u digitálních přístrojů vyšších verzí.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Futuristický interiér peugeotu potěší atraktivním provedením i v základních výbavách, což nebývá zvykem. Příjemným osvěžením je dekorační pás v imitaci karbonu. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej, což není ideální.
    Futuristický interiér peugeotu potěší atraktivním provedením i v základních výbavách, což nebývá zvykem. Příjemným osvěžením je dekorační pás v imitaci karbonu. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej, což není ideální.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Řazení jde lehce a dostatečně přesně, byť dráhy jsou delší a vůle větší než u yarisu.
    Řazení jde lehce a dostatečně přesně, byť dráhy jsou delší a vůle větší než u yarisu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Základní displej má úhlopříčku 7“ a nastavuje se přes něj i manuální klimatizace, což působí netradičně a trochu zvláštně, ale funguje to v rámci možností dobře
    Základní displej má úhlopříčku 7“ a nastavuje se přes něj i manuální klimatizace, což působí netradičně a trochu zvláštně, ale funguje to v rámci možností dobře| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Schránka před spolujezdcem toho pojme hodně a je rozdělena na dvě části. Ve vyšších výbavách je horní část kryta dvířky, která po sklopení dolů slouží jako držák na mobil. Nám nechyběla.
    Schránka před spolujezdcem toho pojme hodně a je rozdělena na dvě části. Ve vyšších výbavách je horní část kryta dvířky, která po sklopení dolů slouží jako držák na mobil. Nám nechyběla.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Sedadla postrádají výraznější oporu v ramenou, vyhoví však většině postav a z hlediska komfortu při delší jízdě k nim výhrady nemáme
    Sedadla postrádají výraznější oporu v ramenou, vyhoví však většině postav a z hlediska komfortu při delší jízdě k nim výhrady nemáme| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pozice za malým a nízko umístěným volantem nevyhoví každému. Dlouhonohým se může hůře nastupovat a řada lidí vidí špatně na přístrojový štít. Redaktor výšky 1,9 m nicméně problém nemá.
    Pozice za malým a nízko umístěným volantem nevyhoví každému. Dlouhonohým se může hůře nastupovat a řada lidí vidí špatně na přístrojový štít. Redaktor výšky 1,9 m nicméně problém nemá.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Vzadu patří dvěstěosmička v rámci kategorie k méně prostorným vozům. Místo chybí zejména nad hlavou a vyšším jedincům i před koleny.
    Vzadu patří dvěstěosmička v rámci kategorie k méně prostorným vozům. Místo chybí zejména nad hlavou a vyšším jedincům i před koleny.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Příjemně naladěný podvozek peugeotu velmi dobře kombinuje hbité chování v zatáčkách s jízdním komfortem. Vyhovuje i řízení, byť není tak přesné a má větší převod než v yarisu.
    Příjemně naladěný podvozek peugeotu velmi dobře kombinuje hbité chování v zatáčkách s jízdním komfortem. Vyhovuje i řízení, byť není tak přesné a má větší převod než v yarisu.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 195/55 R16
    Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 195/55 R16| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
    Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
    Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Na poměry tříválců je dvanáctistovka nadprůměrně objemný motor a patřičně z toho těží z hlediska točivého momentu. I přes delší odstupňování nabízí výrazně lepší dynamiku i pružnost než yaris. Zklame jen spotřeba, která se většinou pohybuje mezi 6,5 a 7 litry.
    Na poměry tříválců je dvanáctistovka nadprůměrně objemný motor a patřičně z toho těží z hlediska točivého momentu. I přes delší odstupňování nabízí výrazně lepší dynamiku i pružnost než yaris. Zklame jen spotřeba, která se většinou pohybuje mezi 6,5 a 7 litry.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
    U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Peugeot 208 1.2 PureTech
    Peugeot 208 1.2 PureTech| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Klasické ukazatele v toyotě jsou maximálně přehledné, stejně jako barevný displej uprostřed. Vše je daleko lépe čitelné než v případě digitálních budíků u vyšších výbav.
    Klasické ukazatele v toyotě jsou maximálně přehledné, stejně jako barevný displej uprostřed. Vše je daleko lépe čitelné než v případě digitálních budíků u vyšších výbav.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Mezigeneračně se v yarisu hodně zlepšila kvalita plastů, v horní části palubní desky jsou nyní měkčené. V základní výbavě však celek vypadá chudě. Líbí se nám přehledné uspořádání ovladačů i velmi intuitivní obsluha.
    Mezigeneračně se v yarisu hodně zlepšila kvalita plastů, v horní části palubní desky jsou nyní měkčené. V základní výbavě však celek vypadá chudě. Líbí se nám přehledné uspořádání ovladačů i velmi intuitivní obsluha.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Řazení je velmi přesné a dráhy krátké, při maximálním zrychlování však chvíli trvá, než synchrony dokážou přeřadit z vytočené dvojky na trojku.
    Řazení je velmi přesné a dráhy krátké, při maximálním zrychlování však chvíli trvá, než synchrony dokážou přeřadit z vytočené dvojky na trojku.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Malá tlačítka na bocích sice vypadají archaicky, ale obsluhu zjednoduší, a líbí se nám i klasické otočné ovladače. Displej je rovněž sedmipalcový, menu však pouze jednobarevné.
    Malá tlačítka na bocích sice vypadají archaicky, ale obsluhu zjednoduší, a líbí se nám i klasické otočné ovladače. Displej je rovněž sedmipalcový, menu však pouze jednobarevné.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • V yarisu najdete celou řadu poliček, i ta pod displejem má pogumovaný povrch a ideálně se hodí na odložení mobilu, který drží na místě a máte jej na očích
    V yarisu najdete celou řadu poliček, i ta pod displejem má pogumovaný povrch a ideálně se hodí na odložení mobilu, který drží na místě a máte jej na očích| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Potahové látky působí na rozdíl od peugeotu hrubým a laciným dojmem. Tvarování sedadel není ani zde nijak výrazné, avšak výplně jsou optimálně tuhé.
    Potahové látky působí na rozdíl od peugeotu hrubým a laciným dojmem. Tvarování sedadel není ani zde nijak výrazné, avšak výplně jsou optimálně tuhé.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Proti minulé generace si lze volant přitáhnout výrazně blíže k tělu, což hledání vhodné pozice ulehčuje. I díky možnosti nižšího posezu je pozice sezení nyní velmi příjemná.
    Proti minulé generace si lze volant přitáhnout výrazně blíže k tělu, což hledání vhodné pozice ulehčuje. I díky možnosti nižšího posezu je pozice sezení nyní velmi příjemná.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Prostoru je zde nepatrně vice než v peugeotu, pro vyšší jedince to tu ale stále není optimální. Chválíme však výborně přístupné úchyty Isofi x.
    Prostoru je zde nepatrně vice než v peugeotu, pro vyšší jedince to tu ale stále není optimální. Chválíme však výborně přístupné úchyty Isofi x.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Yaris se prezentuje mimořádně obratným dojmem, snadno mění směr a limity leží vysoko. Stabilizace zasahuje až v nouzi nejvyšší. Líbí se nám příjemně strmé a optimálně tuhé řízení.
    Yaris se prezentuje mimořádně obratným dojmem, snadno mění směr a limity leží vysoko. Stabilizace zasahuje až v nouzi nejvyšší. Líbí se nám příjemně strmé a optimálně tuhé řízení.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: BFGoodrich G-Force Winter 185/65 R15
    Pneumatiky v testu: BFGoodrich G-Force Winter 185/65 R15| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
    Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
    Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Běžným potřebám základní litr yarisu vyhoví, díky lehkým převodům se velmi snadno vytáčí až za hranici 6500 min-1, srdnatě se pere s dálničními stoupáními a nadchne spotřebou, která se i při častém vytáčení drží kolem 5,5 l/100 km.
    Běžným potřebám základní litr yarisu vyhoví, díky lehkým převodům se velmi snadno vytáčí až za hranici 6500 min-1, srdnatě se pere s dálničními stoupáními a nadchne spotřebou, která se i při častém vytáčení drží kolem 5,5 l/100 km.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
    U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i
    Toyota Yaris 1.0 VVT-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Ručičky peugeotu běhají již tradičně proti sobě. Stejně jako u toyoty platí, že grafi ka je čitelná daleko lépe než u digitálních přístrojů vyšších verzí.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Futuristický interiér peugeotu potěší atraktivním provedením i v základních výbavách, což nebývá zvykem. Příjemným osvěžením je dekorační pás v imitaci karbonu. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej, což není ideální.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Řazení jde lehce a dostatečně přesně, byť dráhy jsou delší a vůle větší než u yarisu.
Základní displej má úhlopříčku 7“ a nastavuje se přes něj i manuální klimatizace, což působí netradičně a trochu zvláštně, ale funguje to v rámci možností dobře
Peugeot 208 1.2 PureTech
Schránka před spolujezdcem toho pojme hodně a je rozdělena na dvě části. Ve vyšších výbavách je horní část kryta dvířky, která po sklopení dolů slouží jako držák na mobil. Nám nechyběla.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Sedadla postrádají výraznější oporu v ramenou, vyhoví však většině postav a z hlediska komfortu při delší jízdě k nim výhrady nemáme
Peugeot 208 1.2 PureTech
Pozice za malým a nízko umístěným volantem nevyhoví každému. Dlouhonohým se může hůře nastupovat a řada lidí vidí špatně na přístrojový štít. Redaktor výšky 1,9 m nicméně problém nemá.
Vzadu patří dvěstěosmička v rámci kategorie k méně prostorným vozům. Místo chybí zejména nad hlavou a vyšším jedincům i před koleny.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Příjemně naladěný podvozek peugeotu velmi dobře kombinuje hbité chování v zatáčkách s jízdním komfortem. Vyhovuje i řízení, byť není tak přesné a má větší převod než v yarisu.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 195/55 R16
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
Na poměry tříválců je dvanáctistovka nadprůměrně objemný motor a patřičně z toho těží z hlediska točivého momentu. I přes delší odstupňování nabízí výrazně lepší dynamiku i pružnost než yaris. Zklame jen spotřeba, která se většinou pohybuje mezi 6,5 a 7 litry.
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
Peugeot 208 1.2 PureTech
U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
Peugeot 208 1.2 PureTech
Klasické ukazatele v toyotě jsou maximálně přehledné, stejně jako barevný displej uprostřed. Vše je daleko lépe čitelné než v případě digitálních budíků u vyšších výbav.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Mezigeneračně se v yarisu hodně zlepšila kvalita plastů, v horní části palubní desky jsou nyní měkčené. V základní výbavě však celek vypadá chudě. Líbí se nám přehledné uspořádání ovladačů i velmi intuitivní obsluha.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Řazení je velmi přesné a dráhy krátké, při maximálním zrychlování však chvíli trvá, než synchrony dokážou přeřadit z vytočené dvojky na trojku.
Malá tlačítka na bocích sice vypadají archaicky, ale obsluhu zjednoduší, a líbí se nám i klasické otočné ovladače. Displej je rovněž sedmipalcový, menu však pouze jednobarevné.
V yarisu najdete celou řadu poliček, i ta pod displejem má pogumovaný povrch a ideálně se hodí na odložení mobilu, který drží na místě a máte jej na očích
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Potahové látky působí na rozdíl od peugeotu hrubým a laciným dojmem. Tvarování sedadel není ani zde nijak výrazné, avšak výplně jsou optimálně tuhé.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Proti minulé generace si lze volant přitáhnout výrazně blíže k tělu, což hledání vhodné pozice ulehčuje. I díky možnosti nižšího posezu je pozice sezení nyní velmi příjemná.
Prostoru je zde nepatrně vice než v peugeotu, pro vyšší jedince to tu ale stále není optimální. Chválíme však výborně přístupné úchyty Isofi x.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Yaris se prezentuje mimořádně obratným dojmem, snadno mění směr a limity leží vysoko. Stabilizace zasahuje až v nouzi nejvyšší. Líbí se nám příjemně strmé a optimálně tuhé řízení.
Pneumatiky v testu: BFGoodrich G-Force Winter 185/65 R15
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
Běžným potřebám základní litr yarisu vyhoví, díky lehkým převodům se velmi snadno vytáčí až za hranici 6500 min-1, srdnatě se pere s dálničními stoupáními a nadchne spotřebou, která se i při častém vytáčení drží kolem 5,5 l/100 km.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Toyota Yaris 1.0 VVT-i