Oba modely mají páté dveře vykrojené hodně do střechy, takže nepřesahují obrys vozu a nepraštíte se o ně do hlavy. Peugeot má na nich šikovně zavěšené plato a také o centimetr nižší nákladovou hranu.|
Zdroj: acz
V peugeotu klasické přístroje nenajdete ani v základní výbavě Active. Možnosti zobrazení na displeji nejsou tak bohaté jako u arteonu, nám ale stejně nejvíc vyhovoval klasický styl.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Zajímavý koncept s plovoucím displejem uprostřed palubní desky se nám líbí, navíc jsou obrazovka a tlačítka pod ní dobře po ruce. Chválíme i hodně odkládacích míst, schránka pod loketní opěrkou se otevírá na dvě části jako u BMW či Mercedesu.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Dveřní výplně obou vozů pojmou velkou láhev, u volkswagenu je to dávno samozřejmost, u peugeotu příklon k praktičnosti chválíme.|
Zdroj: acz
Podlouhlé „klávesy“ pod displejem peugeotu vypadají efektně a zjednodušují ovládání.|
Zdroj: acz
Bezrámová okna vypadají u obou vozů velmi efektně, u peugeotu však není dojem stoprocentní, neboť přední okna se nespouštějí zcela dolů. Vzadu to čekat nelze, však zde sjíždějí níže než ve volkswagenu.|
Zdroj: acz
Vyšší jedinci nemají s hledáním vhodné pozice problém, chtělo by to jen výše výsuvnou opěrku hlavy. Průměrně vzrostlí lidé se však natrápí s tím, aby jim volant nezakrýval přístroje v horní části.|
Zdroj: acz
Sedadla v peugeotu jsou měkčí a výrazněji tvarovaná než ta ve volkswagenu. Ne každému však vyhoví. Celkově totiž působí stísněnějším dojmem a mají kratší opěradlo.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Nejslabší stránkou peugeotu je komfort vzadu, sedí se hodně s přizvednutými koleny a nárty nelze podsunout pod sedák. Pro kolena bychom si také rozhodně představovali více místa. Na delší cestě si zde moc pohodlí neužijete.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot zatáčí ochotně, projevuje se jen mírnou nedotáčivostí a chová se nezáludně. Stabilizace však zasahuje méně účinně a řidič má při vyhýbacím manévru problém vrátit se do původního směru.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Prostor v peugeotu je příjemně široký, avšak o poznání kratší než ve volkswagenu. Chybí průvlak na lyže a pod podlahou může být jen lepicí sada, nebo dojezdové kolo. Méně praktický je také malý a napevno uchycený háček na tašky.|
Zdroj: acz
Motor v 508 potěší silným zátahem, tichým chodem i nízkou spotřebou pod šest litrů. Verze 120 kW plně postačí, v pružném zrychlení se silnější, 130kW jednotce vyrovná a má příjemnější nástup točivého momentu.|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Uniroyal MS Plus 77 215/55 R17|
Zdroj: acz
Peugeot 508|
Zdroj: acz
Displej místo přístrojů je standardem od prostřední výbavy Elegance a umožňuje zobrazení řady informací, tradičních i méně tradičních|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen sází na tradiční tvary a rozložení ovladačů blízké passatu či octavii. Zorientujete se tu v mžiku, ale originalita chybí. Oproti peugeotu je více plastů tvrdých a odkládací prostory menší.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Základní 8“ navigace v arteonu si zachovává otočná tlačítka a funguje intuitivně.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Dveřní výplně obou vozů pojmou velkou láhev, u volkswagenu je to dávno samozřejmost, u peugeotu příklon k praktičnosti chválíme.|
Zdroj: acz
Plošší křesla v arteonu oceníte při delší jízdě, v zatáčkách tolik nepodrží. Univerzální kontury nicméně pojmou každou postavu.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Subtilnější interiér volkswagenu vás neobklopuje jako ten v peugeotu. Díky konvenčním tvarům a všestranným možnostem nastavování se tu rychle uvelebí každý.|
Zdroj: acz
Arteon se v druhé řadě tváří jako o dvě třídy větší auto, rezerva před koleny láme rekordy. Na výšku však omezuje stejně jako v peugeotu střecha a většina lidí musí sklonit hlavu.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen umí razantně zatočit, více se však naklání a těžká záď má tendenci rychle ustřelovat do smyku. Stabilizace přetáčivost sice následně zkrotí, avšak nedokáže ji eliminovat již v počáteční fázi.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Zavazadelník volkswagenu rozměry nadchne, testovaný vůz měl plnohodnotnou rezervu, jinak by mohla být výška ještě větší. Potěší i šikovný výklopný háček na boku a možnost prostrčit dlouhé předměty loketní opěrkou.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Základní dvoulitr ve volkswagenu nabízí 110 kW, má hrubší chod než agregát od PSA a také vyšší spotřebu. Dynamicky postačí, při častější jízdách po dálnici se však vyplatí uvažovat nad silnějšími verzemi 140 nebo 176 kW.|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Volkswagen Arteon|
Zdroj: acz
Pneumatiky v testu: Continental EcoContact 5 245/45 R18|
Zdroj: acz