Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Analogové přístroje jsou na ústupu, my je však máme rádi pro přehlednost a skvělou čitelnost. Archaismem suzuki je přepínání palubního počítače kolíčkem vedle rychloměru.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
V interiéru vitary vládnou staré pořádky bez příkras. Palubní deska je přehledná, ovladače po ruce, jen použité materiály působí už dost lacině.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Šestistupňový planetový automat Aisin si s ní dobře rozumí, řadí jemně a nabízí možnost manuální změny stupňů pádly pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Inteligentní pohon 4x4 s elektromagneticky ovládanou lamelovou spojkou nabízí čtyři jízdní režimy. Sportovní preferuje pohon všech kol, Snow aktivně rozděluje točivý moment, Lock trvale sepne spojku až do 60 km/h a Auto se hodí na každý den.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
K pozici za volantem nemáme výhrady, středový tunel nepřekáží a výhled je výborný.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
K zadním sedadlům je pohodlný přístup přes široké dveře. Sedí se pohodlně výš, místa je dost pro nohy i hlavu. Příplatkové střešní okno je obrovské, jeho rám ovšem ubere pár výškových centimetrů.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Tenké dveře vitary působí stroze, díky tomu je ale interiér příjemně široký|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Mrštností vitara ohromila už při premiéře před sedmi lety a stále patří na špici segmentu. Se čtyřkolkou se chová velmi neutrálně a na řidiče působí hezky bezprostředně.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Zavazadelník má solidní objem, pravidelný tvar, výškově stavitelnou podlážku a ve dně vanu, do níž si můžete pořídit náhradní kolo|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přeplňovaná čtrnáctistovka příjemně zní, má se čile k světu a umí být velmi úsporná.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 215/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Yaris skloubil modernu s klasikou, větší verze palubního počítače má uprostřed hodně podobně velkých číslic a působí dost zaplněně|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Z interiéru toyoty vyzařuje moderna, působí mnohem hodnotněji, boubelaté tvary ovšem vytvářejí těsnější prostředí. Velmi praktická je polička pro mobil pod navigací.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Bezstupňová převodovka e-CVT pracuje hladce, postrádá však jakoukoli možnost řadit ručně.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Unikátem mezi malými vozy je pohon všech kol realizovaný druhým nezávislým elektromotorem na zadní nápravě. Čtyřkolka pracuje do 70 km/h a nabízí tři režimy: univerzální, terénní a zimní, v němž aktivně rozděluje točivý moment mezi kola.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přední křesla testované, nejvyšší výbavy jsou skvělá, povedla se ale i ta základní. Středový tunel nepříjemně tlačí do kolene.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vzadu je Yaris Cross objektivně i pocitově menší. Dveře jsou úzké a málo se otevírají, hůř se sem nakládají třeba dětské sedačky a kvůli absenci lampičky tu ve tmě sotva něco najdete. Sedí se však pohodlně.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Čalounění yarisu působí mnohem hodnotněji, také ale mnohem víc zasahuje do prostoru pro posádku|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Yaris Cross jezdí výborně. Stojí na nové platformě a hybridní verze má vzadu sofi stikovanou víceprvkovou nápravu, což je mezi malými auty unikát. Zadní elektromotor dokáže ve správném nastavení systémů vytvořit dokonce zábavné přetáčivé tendence.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kufr nabízí slušnou výšku a široký vstup, nečalouněné boky jsou dost členité.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Dvě nejvyšší výbavy mají zadní opěradlo dělené na tři části, prostřední úzkou můžete sklopit a se čtyřmi lidmi převážet dlouhé předměty. Místo pevného krycího plata má yaris jen látkovou clonu, která se přizpůsobí tvaru nákladu, ale působí chatrně.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pod podlahou se našlo místo pro organizér na drobnosti, ale rezervu si nepořídíte.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Tříválcová patnáctistovka vydává při akceleraci hrubý a hlasitý ryk, navíc se ustálí na jedněch otáčkách, což zní nepřirozeně. Nic z toho nevadí při klidné jízdě, kdy je systém kultivovaný a neznatelně přechází z elektrického do spalovacího režimu. Tradičně zvládá toyota i kratší úseky čistě na elektřinu. Mimořádné úsporný je hybrid ve městě, na dálnici výhodu ztrácí.|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870P 215/50 R18|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i|
Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil