Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4 – Různé cesty, stejný cíl

47/101
Zavřít
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Analogové přístroje jsou na ústupu, my je však máme rádi pro přehlednost a skvělou čitelnost. Archaismem suzuki je přepínání palubního počítače kolíčkem vedle rychloměru.
    Analogové přístroje jsou na ústupu, my je však máme rádi pro přehlednost a skvělou čitelnost. Archaismem suzuki je přepínání palubního počítače kolíčkem vedle rychloměru.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • V interiéru vitary vládnou staré pořádky bez příkras. Palubní deska je přehledná, ovladače po ruce, jen použité materiály působí už dost lacině.
    V interiéru vitary vládnou staré pořádky bez příkras. Palubní deska je přehledná, ovladače po ruce, jen použité materiály působí už dost lacině.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Šestistupňový planetový automat Aisin si s ní dobře rozumí, řadí jemně a nabízí možnost manuální změny stupňů pádly pod volantem.
    Šestistupňový planetový automat Aisin si s ní dobře rozumí, řadí jemně a nabízí možnost manuální změny stupňů pádly pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Inteligentní pohon 4x4 s elektromagneticky ovládanou lamelovou spojkou nabízí čtyři jízdní režimy. Sportovní preferuje pohon všech kol, Snow aktivně rozděluje točivý moment, Lock trvale sepne spojku až do 60 km/h a Auto se hodí na každý den.
    Inteligentní pohon 4x4 s elektromagneticky ovládanou lamelovou spojkou nabízí čtyři jízdní režimy. Sportovní preferuje pohon všech kol, Snow aktivně rozděluje točivý moment, Lock trvale sepne spojku až do 60 km/h a Auto se hodí na každý den.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • K pozici za volantem nemáme výhrady, středový tunel nepřekáží a výhled je výborný.
    K pozici za volantem nemáme výhrady, středový tunel nepřekáží a výhled je výborný.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • K zadním sedadlům je pohodlný přístup přes široké dveře. Sedí se pohodlně výš, místa je dost pro nohy i hlavu. Příplatkové střešní okno je obrovské, jeho rám ovšem ubere pár výškových centimetrů.
    K zadním sedadlům je pohodlný přístup přes široké dveře. Sedí se pohodlně výš, místa je dost pro nohy i hlavu. Příplatkové střešní okno je obrovské, jeho rám ovšem ubere pár výškových centimetrů.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Tenké dveře vitary působí stroze, díky tomu je ale interiér příjemně široký
    Tenké dveře vitary působí stroze, díky tomu je ale interiér příjemně široký| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Mrštností vitara ohromila už při premiéře před sedmi lety a stále patří na špici segmentu. Se čtyřkolkou se chová velmi neutrálně a na řidiče působí hezky bezprostředně.
    Mrštností vitara ohromila už při premiéře před sedmi lety a stále patří na špici segmentu. Se čtyřkolkou se chová velmi neutrálně a na řidiče působí hezky bezprostředně.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Zavazadelník má solidní objem, pravidelný tvar, výškově stavitelnou podlážku a ve dně vanu, do níž si můžete pořídit náhradní kolo
    Zavazadelník má solidní objem, pravidelný tvar, výškově stavitelnou podlážku a ve dně vanu, do níž si můžete pořídit náhradní kolo| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Přeplňovaná čtrnáctistovka příjemně zní, má se čile k světu a umí být velmi úsporná.
    Přeplňovaná čtrnáctistovka příjemně zní, má se čile k světu a umí být velmi úsporná.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 215/55 R17
    Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 215/55 R17| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
    Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Yaris skloubil modernu s klasikou, větší verze palubního počítače má uprostřed hodně podobně velkých číslic a působí dost zaplněně
    Yaris skloubil modernu s klasikou, větší verze palubního počítače má uprostřed hodně podobně velkých číslic a působí dost zaplněně| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Z interiéru toyoty vyzařuje moderna, působí mnohem hodnotněji, boubelaté tvary ovšem vytvářejí těsnější prostředí. Velmi praktická je polička pro mobil pod navigací.
    Z interiéru toyoty vyzařuje moderna, působí mnohem hodnotněji, boubelaté tvary ovšem vytvářejí těsnější prostředí. Velmi praktická je polička pro mobil pod navigací.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Bezstupňová převodovka e-CVT pracuje hladce, postrádá však jakoukoli možnost řadit ručně.
    Bezstupňová převodovka e-CVT pracuje hladce, postrádá však jakoukoli možnost řadit ručně.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Unikátem mezi malými vozy je pohon všech kol realizovaný druhým nezávislým elektromotorem na zadní nápravě. Čtyřkolka pracuje do 70 km/h a nabízí tři režimy: univerzální, terénní a zimní, v němž aktivně rozděluje točivý moment mezi kola.
    Unikátem mezi malými vozy je pohon všech kol realizovaný druhým nezávislým elektromotorem na zadní nápravě. Čtyřkolka pracuje do 70 km/h a nabízí tři režimy: univerzální, terénní a zimní, v němž aktivně rozděluje točivý moment mezi kola.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Přední křesla testované, nejvyšší výbavy jsou skvělá, povedla se ale i ta základní. Středový tunel nepříjemně tlačí do kolene.
    Přední křesla testované, nejvyšší výbavy jsou skvělá, povedla se ale i ta základní. Středový tunel nepříjemně tlačí do kolene.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Vzadu je Yaris Cross objektivně i pocitově menší. Dveře jsou úzké a málo se otevírají, hůř se sem nakládají třeba dětské sedačky a kvůli absenci lampičky tu ve tmě sotva něco najdete. Sedí se však pohodlně.
    Vzadu je Yaris Cross objektivně i pocitově menší. Dveře jsou úzké a málo se otevírají, hůř se sem nakládají třeba dětské sedačky a kvůli absenci lampičky tu ve tmě sotva něco najdete. Sedí se však pohodlně.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Čalounění yarisu působí mnohem hodnotněji, také ale mnohem víc zasahuje do prostoru pro posádku
    Čalounění yarisu působí mnohem hodnotněji, také ale mnohem víc zasahuje do prostoru pro posádku| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Yaris Cross jezdí výborně. Stojí na nové platformě a hybridní verze má vzadu sofi stikovanou víceprvkovou nápravu, což je mezi malými auty unikát. Zadní elektromotor dokáže ve správném nastavení systémů vytvořit dokonce zábavné přetáčivé tendence.
    Yaris Cross jezdí výborně. Stojí na nové platformě a hybridní verze má vzadu sofi stikovanou víceprvkovou nápravu, což je mezi malými auty unikát. Zadní elektromotor dokáže ve správném nastavení systémů vytvořit dokonce zábavné přetáčivé tendence.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Kufr nabízí slušnou výšku a široký vstup, nečalouněné boky jsou dost členité.
    Kufr nabízí slušnou výšku a široký vstup, nečalouněné boky jsou dost členité.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Dvě nejvyšší výbavy mají zadní opěradlo dělené na tři části, prostřední úzkou můžete sklopit a se čtyřmi lidmi převážet dlouhé předměty. Místo pevného krycího plata má yaris jen látkovou clonu, která se přizpůsobí tvaru nákladu, ale působí chatrně.
    Dvě nejvyšší výbavy mají zadní opěradlo dělené na tři části, prostřední úzkou můžete sklopit a se čtyřmi lidmi převážet dlouhé předměty. Místo pevného krycího plata má yaris jen látkovou clonu, která se přizpůsobí tvaru nákladu, ale působí chatrně.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pod podlahou se našlo místo pro organizér na drobnosti, ale rezervu si nepořídíte.
    Pod podlahou se našlo místo pro organizér na drobnosti, ale rezervu si nepořídíte.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Tříválcová patnáctistovka vydává při akceleraci hrubý a hlasitý ryk, navíc se ustálí na jedněch otáčkách, což zní nepřirozeně. Nic z toho nevadí při klidné jízdě, kdy je systém kultivovaný a neznatelně přechází z elektrického do spalovacího režimu. Tradičně zvládá toyota i kratší úseky čistě na elektřinu. Mimořádné úsporný je hybrid ve městě, na dálnici výhodu ztrácí.
    Tříválcová patnáctistovka vydává při akceleraci hrubý a hlasitý ryk, navíc se ustálí na jedněch otáčkách, což zní nepřirozeně. Nic z toho nevadí při klidné jízdě, kdy je systém kultivovaný a neznatelně přechází z elektrického do spalovacího režimu. Tradičně zvládá toyota i kratší úseky čistě na elektřinu. Mimořádné úsporný je hybrid ve městě, na dálnici výhodu ztrácí.| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870P 215/50 R18
    Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870P 215/50 R18| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
  • Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
    Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i| Zdroj: Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i vs. Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Analogové přístroje jsou na ústupu, my je však máme rádi pro přehlednost a skvělou čitelnost. Archaismem suzuki je přepínání palubního počítače kolíčkem vedle rychloměru.
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
V interiéru vitary vládnou staré pořádky bez příkras. Palubní deska je přehledná, ovladače po ruce, jen použité materiály působí už dost lacině.
Šestistupňový planetový automat Aisin si s ní dobře rozumí, řadí jemně a nabízí možnost manuální změny stupňů pádly pod volantem.
Inteligentní pohon 4x4 s elektromagneticky ovládanou lamelovou spojkou nabízí čtyři jízdní režimy. Sportovní preferuje pohon všech kol, Snow aktivně rozděluje točivý moment, Lock trvale sepne spojku až do 60 km/h a Auto se hodí na každý den.
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
K pozici za volantem nemáme výhrady, středový tunel nepřekáží a výhled je výborný.
K zadním sedadlům je pohodlný přístup přes široké dveře. Sedí se pohodlně výš, místa je dost pro nohy i hlavu. Příplatkové střešní okno je obrovské, jeho rám ovšem ubere pár výškových centimetrů.
Tenké dveře vitary působí stroze, díky tomu je ale interiér příjemně široký
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Mrštností vitara ohromila už při premiéře před sedmi lety a stále patří na špici segmentu. Se čtyřkolkou se chová velmi neutrálně a na řidiče působí hezky bezprostředně.
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Zavazadelník má solidní objem, pravidelný tvar, výškově stavitelnou podlážku a ve dně vanu, do níž si můžete pořídit náhradní kolo
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Přeplňovaná čtrnáctistovka příjemně zní, má se čile k světu a umí být velmi úsporná.
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 215/55 R17
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Suzuki Vitara 1.4 AT 4x4
Yaris skloubil modernu s klasikou, větší verze palubního počítače má uprostřed hodně podobně velkých číslic a působí dost zaplněně
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Z interiéru toyoty vyzařuje moderna, působí mnohem hodnotněji, boubelaté tvary ovšem vytvářejí těsnější prostředí. Velmi praktická je polička pro mobil pod navigací.
Bezstupňová převodovka e-CVT pracuje hladce, postrádá však jakoukoli možnost řadit ručně.
Unikátem mezi malými vozy je pohon všech kol realizovaný druhým nezávislým elektromotorem na zadní nápravě. Čtyřkolka pracuje do 70 km/h a nabízí tři režimy: univerzální, terénní a zimní, v němž aktivně rozděluje točivý moment mezi kola.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Přední křesla testované, nejvyšší výbavy jsou skvělá, povedla se ale i ta základní. Středový tunel nepříjemně tlačí do kolene.
Vzadu je Yaris Cross objektivně i pocitově menší. Dveře jsou úzké a málo se otevírají, hůř se sem nakládají třeba dětské sedačky a kvůli absenci lampičky tu ve tmě sotva něco najdete. Sedí se však pohodlně.
Čalounění yarisu působí mnohem hodnotněji, také ale mnohem víc zasahuje do prostoru pro posádku
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Yaris Cross jezdí výborně. Stojí na nové platformě a hybridní verze má vzadu sofi stikovanou víceprvkovou nápravu, což je mezi malými auty unikát. Zadní elektromotor dokáže ve správném nastavení systémů vytvořit dokonce zábavné přetáčivé tendence.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Kufr nabízí slušnou výšku a široký vstup, nečalouněné boky jsou dost členité.
Dvě nejvyšší výbavy mají zadní opěradlo dělené na tři části, prostřední úzkou můžete sklopit a se čtyřmi lidmi převážet dlouhé předměty. Místo pevného krycího plata má yaris jen látkovou clonu, která se přizpůsobí tvaru nákladu, ale působí chatrně.
Pod podlahou se našlo místo pro organizér na drobnosti, ale rezervu si nepořídíte.
Tříválcová patnáctistovka vydává při akceleraci hrubý a hlasitý ryk, navíc se ustálí na jedněch otáčkách, což zní nepřirozeně. Nic z toho nevadí při klidné jízdě, kdy je systém kultivovaný a neznatelně přechází z elektrického do spalovacího režimu. Tradičně zvládá toyota i kratší úseky čistě na elektřinu. Mimořádné úsporný je hybrid ve městě, na dálnici výhodu ztrácí.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870P 215/50 R18
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i