Závěr dlouhodobého testu Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Ušetřili jsme 1287 litrů = 46.000 korun

64/92
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pracoviště řidiče je přehledné. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ obrazovka zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu po hlasitost rádie můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.
    Pracoviště řidiče je přehledné. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ obrazovka zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu po hlasitost rádie můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
    Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech: dost místa zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.
    Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech: dost místa zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím
    Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie
    V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů
    Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech
    Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.
    Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů
    Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru
    Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.
    Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.
    Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
    Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.| Zdroj: Svět motorů
  • Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
    Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.
    Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely
    Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely| Zdroj: Svět motorů
  • Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník
    Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník| Zdroj: Svět motorů
  • Největší část však zabírají trakční baterie
    Největší část však zabírají trakční baterie| Zdroj: Svět motorů
  • Nechybí ani takzvaný síťový program.
    Nechybí ani takzvaný síťový program.| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba během testu
    Spotřeba během testu| Zdroj: Svět motorů
  • V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.
    V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.| Zdroj: Svět motorů
  • Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.
    Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.
    Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou
    Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou| Zdroj: Svět motorů
  • Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu
    Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu| Zdroj: Svět motorů
  • Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.
    Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.| Zdroj: Svět motorů
  • Spotřeba během testu
    Spotřeba během testu| Zdroj: Svět motorů
  • Trakční baterie s napětím 360 voltů je rozdělena na dvě části. Jedna se nachází pod zadními sedáky, druhá pod podlážkou zavazadelníku.
    Trakční baterie s napětím 360 voltů je rozdělena na dvě části. Jedna se nachází pod zadními sedáky, druhá pod podlážkou zavazadelníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Chvíli před koncem testu, v 33 215 kilometrech, jsme vůz vzali na zevrubnou prohlídku do servisu
    Chvíli před koncem testu, v 33 215 kilometrech, jsme vůz vzali na zevrubnou prohlídku do servisu| Zdroj: Svět motorů
  • Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně
    Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně| Zdroj: Svět motorů
  • Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně
    Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně| Zdroj: Svět motorů
  • Pod motorem je plastový aerodynamický kryt, který se při běžném servisu nemusí sundávat.
    Pod motorem je plastový aerodynamický kryt, který se při běžném servisu nemusí sundávat.| Zdroj: Svět motorů
  • Má v sobě otvory jak pro vypouštění oleje, tak pro výměnu jeho filtru. My jsme si jej sundali kvůli kontrole těsnosti agregátu, neobjevili jsme však žádný únik oleje.
    Má v sobě otvory jak pro vypouštění oleje, tak pro výměnu jeho filtru. My jsme si jej sundali kvůli kontrole těsnosti agregátu, neobjevili jsme však žádný únik oleje.| Zdroj: Svět motorů
  • Neobjevili jsme ani žádnou korozi
    Neobjevili jsme ani žádnou korozi| Zdroj: Svět motorů
  • Největší riziko do budoucna představuje palivová nádrž, u verze PHEV zmenšená z 50 na 37 litrů. Je totiž plechová, což je u dnešních aut zcela nezvyklé.
    Největší riziko do budoucna představuje palivová nádrž, u verze PHEV zmenšená z 50 na 37 litrů. Je totiž plechová, což je u dnešních aut zcela nezvyklé.| Zdroj: Svět motorů
  • Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.
    Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.
    Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Na válcové zkušebně jsme dynamickým způsobem naměřili vyšší výkon i točivý moment, než udává výrobce
    Na válcové zkušebně jsme dynamickým způsobem naměřili vyšší výkon i točivý moment, než udává výrobce| Zdroj: Svět motorů
  • Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
    Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT| Zdroj: Svět motorů
  • Charakteristika napětí a proudu ukazuje, že baterie se i na konci testu stále chovala jako velmi tvrdý zdroj. Modré tečky jsou naše měření, ta červená pak průměr z nich.
    Charakteristika napětí a proudu ukazuje, že baterie se i na konci testu stále chovala jako velmi tvrdý zdroj. Modré tečky jsou naše měření, ta červená pak průměr z nich.| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Pracoviště řidiče je přehledné. Palubní desce dominuje 10,25‘‘ obrazovka zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu po hlasitost rádie můžete nastavit klasickými ovladači. Za to píšeme dvakrát bravo! K nejvyšší výbavě patří i přístrojový štít s 12,3‘‘ displejem za volantem.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
Kombík nabízí dostatek místa na všech sedadlech: dost místa zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Největším minusem plug-in hybridní verze je zmenšení zavazadelníku z 625 na pouhých 437 litrů kvůli zastavěným bateriím
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
V kufru u pravého blatníku se skrývá i startovací baterie
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Po dobití do 100 % nám ceed ukáže úplně vždycky dojezd přes padesát kilometrů
Využití pětiny kapacity, tedy pád na 80 % baterie, přichází po deseti dvanácti ujetých kilometrech
Ač kapacita baterie ukazuje ještě 58 %, z původně jednapadesátikilometrového dojezdu už nezbývá ani polovina.
Při 40 % zásoby šťávy ze zásuvky zbývá ujet čistě na elektřinu posledních dvanáct kilometrů
Když klesne kapacita akumulátorů pod 20 %, jízda čistě na elektřinu končí, ceed si totiž nechává vždy aspoň kolem 10 % na výpomoc ke spalovacímu motoru
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Ze standardní zásuvky nabíjíme oranžovým kabelem. Je dost dlouhý, prodlužovačky se nedoporučují.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Redaktor vysoký 173 cm má dostatek místa vpředu i vzadu.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
Líbí se nám dostatek odkládacích míst, denně využíváme poličku s bezdrátovým nabíjením a schránku na brýle.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Střešní okno se otevírá ven, dojem z prostoru umocňuje.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Pod kobercem kufru se skrývají další úložné prostory, do krajního dáváme kabely
Malý, prostřední slouží pro výstražný trojúhelník, nám se k němu vejde i deštník
Největší část však zabírají trakční baterie
Nechybí ani takzvaný síťový program.
Spotřeba během testu
V menu „Ekologická jízda“ najdete křivky spotřeby elektrického a zážehového motoru. V zimních měsících pracují takřka vždy oba.
Celkových 8,9 kWh elektrické kapacity je složeno ze dvou li-pol baterií. První najdete pod zadními sedáky, druhou pod podlahou zavazadelníku. Palivová nádrž má kvůli nim objem zmenšený z 50 na 37 litrů.
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Kromě hlavního motor-generátoru mezi spalovacím agregátem a převodovkou je zde ještě jeden menší, hnaný plochým řemenem. Slouží k výrobě elektřiny i u stojícího vozidla a zvyšování zátěže spalovacího motoru ve chvíli, kdy je jeho chod neefektivní.
Elektromotor je nízkootáčkový (pracuje od nuly do 5700 min-1), umístěný mezi spalovacím motorem a dvouspojkovou automatickou převodovkou
Naprosto zásadní chyba je, že motor nemá chlazené zvukové svody, které by po studeném startu rychle zahřály chladicí kapalinu
Protože motor běží často podchlazený, kondenzuje v oleji voda a ředí se i benzinem. Výměna je tak zcela správně předepsána již po 15 000 km. Usnadňují ji otvory pro fi ltr a výpustní šroub ve spodním krytu, který tak není třeba pokaždé demontovat.
Spotřeba během testu
Trakční baterie s napětím 360 voltů je rozdělena na dvě části. Jedna se nachází pod zadními sedáky, druhá pod podlážkou zavazadelníku.
Chvíli před koncem testu, v 33 215 kilometrech, jsme vůz vzali na zevrubnou prohlídku do servisu
Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně
Sací filtr jsme si vyndali a znečištěný byl zcela minimálně
Pod motorem je plastový aerodynamický kryt, který se při běžném servisu nemusí sundávat.
Má v sobě otvory jak pro vypouštění oleje, tak pro výměnu jeho filtru. My jsme si jej sundali kvůli kontrole těsnosti agregátu, neobjevili jsme však žádný únik oleje.
Neobjevili jsme ani žádnou korozi
Největší riziko do budoucna představuje palivová nádrž, u verze PHEV zmenšená z 50 na 37 litrů. Je totiž plechová, což je u dnešních aut zcela nezvyklé.
Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.
Problémem hybridů a elektrických aut, která toho hodně ubrzdí rekuperací, je také koroze brzdových kotoučů. Zde byly přední i zadní kotouče zatím v pořádku, byť rez již od vnitřního průměru začínala snižovat třecí plochu. Jejich životnost vidíme maximálně na tři roky, i když je neojezdíte.
Na válcové zkušebně jsme dynamickým způsobem naměřili vyšší výkon i točivý moment, než udává výrobce
Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT
Charakteristika napětí a proudu ukazuje, že baterie se i na konci testu stále chovala jako velmi tvrdý zdroj. Modré tečky jsou naše měření, ta červená pak průměr z nich.
Měření na válcové zkušebně