Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI – Po čem běžný řidič touží?
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV vs. Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístroje jsou součástní příplatkové sady Titanium X a jejich vzhled se mění podle nastaveného jízdního módu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér Fordu tak nápaditý není a občas se ve změti tvarů ztrácíme. Jeho předností je přehledné a logické rozmístění ovládacích prvků.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér fordu je sice plný tlačítek, ale alespoň je nastavování některých funkcí rychlejší a zvládneme to po hmatu. U klasické klimatizace není nad čím přemýšlet a lehce si změníte i jízdní mód, který v seatu musíte hledat na displeji a za jízdy je to obtížné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vestavěnou navigaci ve fordu focus pořídíte za velmi slušný příplatek 8300 Kč. U seatu leon si musíte připravit výrazně více prostředků. Stojí 18 900 Kč, ale dostanete s ní větší displej s úulopříčkou 12,25“ a můžete ji sledovat i na digitálním přístrojovém štítu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér fordu je sice plný tlačítek, ale alespoň je nastavování některých funkcí rychlejší a zvládneme to po hmatu. U klasické klimatizace není nad čím přemýšlet a lehce si změníte i jízdní mód, který v seatu musíte hledat na displeji a za jízdy je to obtížné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože má focus kombi delší rozvor náprav, za seatem lehce zaostává v podélné prostornosti kabiny. Ztracené milimetry si bere zpět v šířce interiéru. V každém ohledu nabídne posádce dostatek místa. Ještě lepší přední sedadla a nebylo by si na co stěžovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Focus využívá víceprvkové zadní zavěšení. Díky přesnému řízení rychle reaguje na natočení volantu a mezi kužely je jistější a hbitější. Přitom dokáže být i dostatečně pohodlný a bez problémů fi ltruje menší i větší nerovnosti.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přepravní kapacitou 635 litrů patří focus kombi k premiantům kompaktního segmentu. Jeho kufr potěší i pravidelnými tvary nebo nízkou nakládací hranou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvojitou podlahu lze dát do nižší pozice nebo ji postavit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervu nabízí ford za příplatek, ale když je vzadu subwoofer, už ji není kam dát. Zaplněná prohlubeň znamená zmenšení objemu na 575 l.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Výkonem 114 kW je litrový tříválec fordu nejsilnější maloobjemový motor. Pomáhá mu mild-hybrid se startér-generátorem. Prezentuje se slušnou dynamikou a zátahem odspodu, přičemž aktuální režim poznáte jen z grafu na displeji. Na výborné pružnosti se podílejí i krátké převody.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 4 235/40 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost mHEV
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testovaná motorizace má digitální přístrojový štít vždy v základu. Nastavit si můžete tři různá zobrazení, nám nejvíc vyhovovaly klasické budíky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kabinu seatu zdobí čisté tvary s ostrými hranami i příjemné materiály. Líbivý design podporuje i lišta s dřevěným dekorem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vestavěnou navigaci ve fordu focus pořídíte za velmi slušný příplatek 8300 Kč. U seatu leon si musíte připravit výrazně více prostředků. Stojí 18 900 Kč, ale dostanete s ní větší displej s úulopříčkou 12,25“ a můžete ji sledovat i na digitálním přístrojovém štítu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nejdůležitějším místem seatu je středový displej, přes který nastavujete úplně všechno. Na teplotu ventilace či hlasitost rádia můžete použít dotykové plochy pod ním.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlídání mrtvého úhlu se v kombinaci s ambientním osvětlením zobrazuje na diodové liště.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Skvěle tvarovaná jsou sedadla, zajištující pohodlí i oporu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon Sportstourer je postavený na stejné modulární platformě jako Škoda Octavia Combi, takže posádce nabízí stejně místa – hlavně cestující vzadu budou mít před koleny spoustu volného prostoru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat si na pomoc přizval adaptivní tlumiče DCC. Na hladké silnici umí být leon plavnější, ale na rozbité se začne natřásat. Velké výmoly a hrboly mají za následek nepříjemné tupé rány. Mezi kužely se leon naklání minimálně, ale ukazuje se jeho nedotáčivost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také 620 litrů seatu uspokojí požadavky běžné rodiny. Rozdíl považujeme za minimální, takže také dostává jedničku. Polohovací dvojitá podlaha je součástí standardní výbavy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Všechny české leony mají i rezervu, která stejně jako u fordu ubírá kufru litry – přesnou hodnotu výrobce neudává.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za praktickou zásuvku na 230 V si musíte připlatit 2500 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zážehový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW v leonu je kultivovaný a příkladně odhlučněný. Chybí nám ale výkonová špička, protože v celém pásmu otáček se chová stejně. Při nízkém zatížení umí vypnout polovinu válců, což pomáhá nízké spotřebě, stejně jako dlouhé převody manuální skříně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Seat Leon ST 1.5 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Potenza S005 225/40 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka