Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly – Něco mezi klasikou a SUV
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech vs. Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Od výbavy Feel je přístrojový displej barevný, ale s úhlopříčkou jen 5,5“. Vypadá chudě, nelze na něm měnit schéma zobrazení a na některé údaje potřebujeme lupu.
|
Svět motorů/David Rajdl
Palubní deska C4 působí svěže.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
|
Svět motorů/David Rajdl
Šestistupňový manuál se prezentuje delšími drahami.
|
Svět motorů/David Rajdl
Samostatné otočné ovladače zjednodušují nastavování teploty, pro upravování distribuci vzduchu musíte do multimediálního systému přes dotykovou obrazovku. Skvělé jsou dva vstupy USB, přičemž jeden je klasický, druhý novější USB-C.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Třetí generace Citroënu C4 ukazuje příslušnost k moderním autům i ovládáním. Od výbavy Feel má elektronickou parkovací brzdu a většina funkcí se ovládá přes 10“ dotykový displej. Vypíná se zde systém stop-start či nastavuje intenzita osvětlení a toku ventilace.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Sedadla v našem hodnocení nedopadla příliš dobře. V zatáčkách po nich cestující klouže, protože dostatečně nepodrží tělo – chybí jim výraznější boční vedení. S měkkostí polstrování to zase u Citroënu trochu přehnali.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Pro snazší nalezení ideální pozice při řízení by se hodil větší rádius nastavování volantu.
|
Svět motorů/David Rajdl
Vyšší ukotvení sedadel usnadňuje nastupování dopředu i dozadu. Ve druhé řadě mají kolem sebe cestující místa dostatek ve všech směrech, ale nejvíce si ceníme podélné prostornosti.
|
Svět motorů/David Rajdl
Dveře jsou u C4 nataženy přes prahy. Ty zůstávají čisté a cestující se o ně neušpiní.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroënu nejvíce sluší poklidná jízda. Nad hezkou vozovkou se jen plavně nadnáší a posádce poskytne vysokou dávku pohodlí. Na limitu přilnavosti si moc nevěří a jistotě nepřidávají ani výraznější náklony karoserie.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Velikostí zavazadelníku citroën příliš nezáří. Udávaným standardním objemem 380 litrů míří do průměru hatchbacků nižší střední třídy.
|
Svět motorů/David Rajdl
Potěšitelná je dvojitá podlaha od výbavy Feel, která při sklopení zadních opěradel vytvoří rovnou ložnou plochu.
|
Svět motorů/David Rajdl
Smutné zase naopak je, že pro C4 nelze objednat rezervní kolo.
|
Svět motorů/David Rajdl
Prodej základní dvanáctistovky ještě neodstartoval, takže nejslabší zážehové C4 má zatím 96 kW. Motor prokazuje dostatek dynamiky i elánu. Přitom dosahuje příznivé spotřeby. Tříválcová koncepce je znatelná jen při volnoběhu, při plynulé jízdě běží agregát kultivovaně.
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Pneumatiky v testu: GoodYear Effi cientGrip 195/60 R18
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Citroën C4 1.2 PureTech
|
Svět motorů/David Rajdl
Velká, 18“ kola citroënu mají v provedení Feel jen okrasné kryty.
|
Svět motorů/David Rajdl
I do přístrojového štítu tipa se tak dostala barevná 7“ obrazovka. Ač s ostatními ukazateli moc neladí, lze na ní měnit zobrazované údaje nebo funkci některých systémů.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Design interiéru a palubní desky tipa nepatřil ani v době vzniku k nejpohlednějším. Nyní už působí spíše zastarale a ani kvalitou použitých plastů se nemůže rovnat s moderní produkcí. Tradičněji založení motoristé ocení běžné rozmístění ovladačů a jen mírnou digitalizaci.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Infotainment UConnect, který má ve verzi Cross ve standardu navigaci, slouží hlavně pro spojení s mobilem a přehrávání muziky.
|
Svět motorů/David Rajdl
Pětistupňový manuál by mohl být přesnější a má jistě vliv na vyšší spotřebu.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Milovníci tlačítek ve fi atu zajásají. V tipu je jich dost na to, aby jimi šlo zapínat či jinak ovládat základní funkce vozu.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Tužší výplň sedadel nám přišla příjemnější, stejně jako výraznější bočnice.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Ideální pozici za volantem tipa jsme našli hned a určitě na tom má vliv i umístění řadicí páky blíže k řidiči.
|
Svět motorů/David Rajdl
Při nastupování potěší i Tipo Cross, jež má o 37 mm vyšší světlou výšku než běžný model. A spokojeni jsme byli také s prostorností kabiny. Ta sice není tak dlouhá jako u citroënu (před koleny i tak zbývá dostatek volného prostoru), ale zase je o poznání širší.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Plastové prahy Tipa Cross trčí do prostoru a nic je nechrání před zašpiněním
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Tipo bylo již při vývoji vybaveno bytelným tuhým podvozkem, který v provedení Cross ještě zesílil. Mezi kužely si tak vede jistě a větší hbitosti brání odtažitější řízení. Naopak v komfortu zase ztrácí.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Se 440 litry vyhoví fi at z pohledu přepravní kapacity i početnějším rodinám. Počítejte ale s tím, že se při nakládání zapotíte, dolní hrana kufru leží ve výšce 76 cm.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat nemůže mít dvojitou podlahu, takže po sklopení opěradel vznikne schod. Plnohodnotné náhradní kolo stojí 2500 Kč.
|
Svět motorů/David Rajdl
Jediný zážehový motor pod kapotou tipa má výkon jen 74 kW. Jeho dynamika je samozřejmě na podstatně nižší úrovni než v citroënu, ale čekali jsme výraznější rozdíl. Kultivovaností a odhlučněním je možná lepší a také začíná zabírat již od 1500 otáček.
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 215/65 R17
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Fiat Tipo Cross 1.0 FireFly
|
Svět motorů/David Rajdl
Tipo Cross nabízí ve standardu lité disky.
|
Svět motorů/David Rajdl