Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG vs. Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový štít se nabízí ve dvou verzích, příplatková varianta Pro za 7704 Kč (na snímku) dovoluje řadu různých zobrazení včetně mapy navigace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Interiér multivanu působí vzdušně a dominují mu dotykové obrazovky, mezi něž se přesunul volič automatu. Dotykového ovládání je na náš vkus příliš, alespoň že na volantu zůstala klasická tlačítka.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volič automatu je elektronický a řadit lze jen páčkami pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Multivan umožňuje různé režimy zobrazení a vše si lze přizpůsobit. Bohužel systém dlouho nabíhá a hlášky o tom, že se něco spouští, jsou příliš časté. Po nastartování musíte čekat, než lze auto ovládat.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mobil má své místo na indukční podložce, ale peněženka nedrží v úchytech na pití ani v prostoru před nimi|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rovněž v multivanu se rychle zabydlíte, možnosti seřizování jsou široké a volant má přirozený sklon. Nohy mají větší volnost než v sharanu, pravý loket si však o tvrdý plast výplní dveří pohodlně neopřete.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ve druhé řadě nabízí multivan dospělým více místa a sedáky jsou výše, což je příjemnější. Sedí se dále od dveří, ale daní za to je užší prostřední sedačka. Úchyty Isofi x však nabízí také.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I zcela vzadu mají cestující téměř stejný komfort jako ve druhé řadě. Místo pro kolena na fotce odpovídá maximálnímu posunu prostřední sedačky vpřed. Většinou zvolíte kompromisní umístění, aby bylo místa všude dost.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Multivan se sice více naklání, ale stabilizace při prvním prudkém pohybu volantu vůz patřičně přibrzdí. Celý manévr se tím výrazně zklidní.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sedadla multivanu lze libovolně posouvat, sklápět a na rozdíl od sharanu i zcela vyjímat. Prostor je také podstatně větší, ale nezakrývá ho plato ani roleta. Výhodou je rezerva umístěná pod vozem, sharan ji mít nemůže.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také patnáctistovka v multivanu potřebuje vyšší otáčky. Novější převodovka DQ 381 sice zvládá jemné manévry lépe, ale motor často drží v nízkých otáčkách, a to i ve sportovním režimu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 235/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Multivan 1.5 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sharan sází na přehledné klasické přístroje. Palubní počítač neumí zobrazovat všechna data o jízdě najednou. Přes malý středový displej se také nastavují základní funkce vozu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Oblá palubní deska sharanu svá léta nezamaskuje, ovládání je však maximálně intuitivní a chválíme také kvalitu měkčených plastů. Schránka před voličem automatu je sice menší, ale mobil se do ní většinou vejde a drží zde.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Šestistupňové DSG (DQ 250) nejlépe pracuje ve sportovním režimu, ten se řadí po stisku tlačítka na páce.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přehledná grafi ka navigace i ovládání odpovídají předchozí generaci vozů na platformě MQB. Chválíme klasická tlačítka i otočné ovladače. Bohužel navigace tvoří jeden celek a lze ji snadno ukrást. Nová stojí stále nekřesťanských 50 130 Kč, což černý trh přiživuje.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Optimální pozice pro řízení se hledá snadno. Středový panel je sice široký, ale díky zaoblenému tvaru do kolena netlačí. Sedadla jsou užší než v multivanu, působí však komfortněji. Líbí se nám i podélně posuvné opěrky hlav.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ve druhé řadě si budou lebedit především děti. Dospělí mají sice místa dost, ale sedí s málo podepřenými stehny a blízko u dveří.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přístup dozadu je proti multivanu obtížnější. Místa zde není vyloženě málo, ale aby se sem vešli dlouháni, musíte prostřední sedadla aspoň částečně posunout. Na snímku jsou v krajní pozici vpředu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vedle klasického ovladače světel najdete i kolečko pro ovládání jasu. Geniální!|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mechanicky je podvozek sharanu naladěn výborně, ale stabilizace vyhodnocuje situaci se zpožděním a řidič má s jejím zvládnutím více práce|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V sedmimístném obsazení lze využít i vybrání v podlaze a výška je solidní, ale prostor zůstává malý. Sklopením zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha, roletu lze přendávat dle potřeby za třetí či druhou řadu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Čtrnáctistovka v sharanu dostala filtr pevných částic a přečkala do dnešní doby. Při zrychlování je potřeba ji vytočit přes 3000 min-1, či lépe 4000 min-1, jinak se výraznější dynamiky nedočkáte.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental Premium Contact 2 Conti Seal 225/50 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Sharan 1.4 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert