Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid – Ten umí to a ten zas tohle

1/101
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Digitální přístroje mají velmi přehlednou grafiku a líbí se nám i snadná obsluha palubního počítače
    Digitální přístroje mají velmi přehlednou grafiku a líbí se nám i snadná obsluha palubního počítače| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Palubní deska působí hodnotným dojmem. Dobře řešené jsou odkládací prostory. Schránka na mobil je pogumovaná a telefon zde dobře drží.
    Palubní deska působí hodnotným dojmem. Dobře řešené jsou odkládací prostory. Schránka na mobil je pogumovaná a telefon zde dobře drží.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Širokoúhlý 12,3“ displej v nissanu má přehlednou grafiku a reaguje rychle. Proti menšímu, 8“ provedení v nižších výbavách však postrádá druhé otočné kolečko pro zoomování mapy. Aspoň že nabízí dotykové plošky po straně.
    Širokoúhlý 12,3“ displej v nissanu má přehlednou grafiku a reaguje rychle. Proti menšímu, 8“ provedení v nižších výbavách však postrádá druhé otočné kolečko pro zoomování mapy. Aspoň že nabízí dotykové plošky po straně.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • U ovladačů klimatizace najdete pospolu i případná tlačítka vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla
    U ovladačů klimatizace najdete pospolu i případná tlačítka vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Tlačítko e-Pedal slouží pro ovládání pouze pedálem plynu. Aktivuje se tím plná rekuperace, což obstará většinu běžného zpomalování. Zcela však nezastaví (minimum je 9 km/h). V módu Eco vůz naopak plachtí zcela volně, v normalu a sportu zpomaluje podobně jako při běžném zařazení rychlosti u konvenčního auta.
    Tlačítko e-Pedal slouží pro ovládání pouze pedálem plynu. Aktivuje se tím plná rekuperace, což obstará většinu běžného zpomalování. Zcela však nezastaví (minimum je 9 km/h). V módu Eco vůz naopak plachtí zcela volně, v normalu a sportu zpomaluje podobně jako při běžném zařazení rychlosti u konvenčního auta.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Díky široké možnosti seřizování volantu si optimální posez v nissanu najde každý, v oblasti kolenou mají i dlouháni naprostou volnost
    Díky široké možnosti seřizování volantu si optimální posez v nissanu najde každý, v oblasti kolenou mají i dlouháni naprostou volnost| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nevýhodou qashqaie je vysoká úroveň podlahy (proti běžným verzím se e-power neliší). Sedíte tudíž s nepodepřenými stehny. Zadní sedadla nejsou posuvná ani polohovatelná. Prostoru je však více než v toyotě.
    Nevýhodou qashqaie je vysoká úroveň podlahy (proti běžným verzím se e-power neliší). Sedíte tudíž s nepodepřenými stehny. Zadní sedadla nejsou posuvná ani polohovatelná. Prostoru je však více než v toyotě.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan boduje mimořádně velkým úhlem otevření zadních dveří, což ocení starší lidé i rodiče při manipulaci s dětskými sedačkami
    Nissan boduje mimořádně velkým úhlem otevření zadních dveří, což ocení starší lidé i rodiče při manipulaci s dětskými sedačkami| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Qashqai si při prudké změně směru počíná sebejistě, reakce jsou rychlé a stabilizace zasahuje jemně
    Qashqai si při prudké změně směru počíná sebejistě, reakce jsou rychlé a stabilizace zasahuje jemně| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Pomocí části podlážky dvojitého dna lze kufr vertikálně přepažit. Kvůli umístění baterií vzniká za zadními sedadly schod, který skryje právě jen dvojitá podlážka. Chválíme pečlivě čalouněné boky, nechybějí dva pevné háčky ani 12V zásuvka.
    Pomocí části podlážky dvojitého dna lze kufr vertikálně přepažit. Kvůli umístění baterií vzniká za zadními sedadly schod, který skryje právě jen dvojitá podlážka. Chválíme pečlivě čalouněné boky, nechybějí dva pevné háčky ani 12V zásuvka.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Rezervu mít e-power nemůže, ostatní verze ji mají standardně.
    Rezervu mít e-power nemůže, ostatní verze ji mají standardně.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Tříválcová patnáctistovka využívá unikátní systém s variabilním kompresním poměrem od 8,0:1 po 14,0:1, což zvyšuje efektivitu spalování v různých provozních podmínkách. Sama slouží pro dobíjení baterie, kola však pohání výhradně elektromotor.
    Tříválcová patnáctistovka využívá unikátní systém s variabilním kompresním poměrem od 8,0:1 po 14,0:1, což zvyšuje efektivitu spalování v různých provozních podmínkách. Sama slouží pro dobíjení baterie, kola však pohání výhradně elektromotor.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R20
    Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R20| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Proti corolle  nabízí qashqai modernější světla. Od výbavy Tekna má standardně funkci vykrývání LED Matrix. Přepínání na dálková světla mají všechny verze.
    Proti corolle nabízí qashqai modernější světla. Od výbavy Tekna má standardně funkci vykrývání LED Matrix. Přepínání na dálková světla mají všechny verze.| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Nissan Qashqai e-Power
    Nissan Qashqai e-Power| Zdroj: auto.cz/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Také toyota ve standardu zobrazuje údaje na digitálním displeji. Můžete si zvolit i různé konfi gurace.
    Také toyota ve standardu zobrazuje údaje na digitálním displeji. Můžete si zvolit i různé konfi gurace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Cross má stejně tvarovanou palubní deskou jako ostatní corolly. I přes potažení některých částí koženkou působí lacinějším dojmem.
    Cross má stejně tvarovanou palubní deskou jako ostatní corolly. I přes potažení některých částí koženkou působí lacinějším dojmem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tradiční pro hybridní systém toyoty je i nadále elektronicky řízená planetová převodovka e-CVT, nyní je o 15 % lehčí a spolu s dalším odlehčením ostatních komponetů přispívá k dalším úsporám. Zvýšenou rekuperaci lze volit přesunutím páky do pozice B.
    Tradiční pro hybridní systém toyoty je i nadále elektronicky řízená planetová převodovka e-CVT, nyní je o 15 % lehčí a spolu s dalším odlehčením ostatních komponetů přispívá k dalším úsporám. Zvýšenou rekuperaci lze volit přesunutím páky do pozice B.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Středový displej má 10,5“, systém ovládání je jednoduchý. Bohužel se ale řada funkcí nastavuje přes tlačítka na volantu, zde by to bylo daleko snadnější. Navigace je výhradně online, žádné vlastní mapové podklady nemá.
    Středový displej má 10,5“, systém ovládání je jednoduchý. Bohužel se ale řada funkcí nastavuje přes tlačítka na volantu, zde by to bylo daleko snadnější. Navigace je výhradně online, žádné vlastní mapové podklady nemá.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ovladače klimatizace by si zasloužily větší velikost, spodní tlačítka vyhřívání sedadel zase působí trochu zastarale
    Ovladače klimatizace by si zasloužily větší velikost, spodní tlačítka vyhřívání sedadel zase působí trochu zastarale| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vpředu se sedí výše, posez za volantem není nepříjemný, ale chybí větší možnosti výškového seřízení volantu a sklonu opěradla
    Vpředu se sedí výše, posez za volantem není nepříjemný, ale chybí větší možnosti výškového seřízení volantu a sklonu opěradla| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní sedáky jsou komfortně měkké. Sklon opěradla je stavitelný ve dvou úrovních. Nad hlavou je ale místa méně, doporučujeme případně oželet panoramatickou střechu. Otevíratelná není ani v jednom z vozů.
    Zadní sedáky jsou komfortně měkké. Sklon opěradla je stavitelný ve dvou úrovních. Nad hlavou je ale místa méně, doporučujeme případně oželet panoramatickou střechu. Otevíratelná není ani v jednom z vozů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vlevo od volantu najdete mimo jiné tlačítko pro aktivaci samočinného přepínání dálkových světlometů. To funguje solidně, zelená kontrolka však zbytečně září. Funkce vykrývání provozu k dispozici není.
    Vlevo od volantu najdete mimo jiné tlačítko pro aktivaci samočinného přepínání dálkových světlometů. To funguje solidně, zelená kontrolka však zbytečně září. Funkce vykrývání provozu k dispozici není.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Úchyty Isofix jsou u obou vozů dobře přístupné pod plastovými kryty. U toyoty jdou však vytahovat ztuha a máte pocit, že vytrhnete i okolní pouzdro.
    Úchyty Isofix jsou u obou vozů dobře přístupné pod plastovými kryty. U toyoty jdou však vytahovat ztuha a máte pocit, že vytrhnete i okolní pouzdro.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Měkčí naladění toyoty se projevuje většími náklony a stabilizace musí zasahovat více, navíc to dává i hlasitě najevo
    Měkčí naladění toyoty se projevuje většími náklony a stabilizace musí zasahovat více, navíc to dává i hlasitě najevo| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kufr má hodně nepravidelný tvar a zadní sedadla se nesklápějí do roviny. Na bocích je dvojice pevných háčků, které poslouží svému účelu, nechybí osvětlení, ale třeba 12V zásuvku budete hledat marně. Pod
    Kufr má hodně nepravidelný tvar a zadní sedadla se nesklápějí do roviny. Na bocích je dvojice pevných háčků, které poslouží svému účelu, nechybí osvětlení, ale třeba 12V zásuvku budete hledat marně. Pod| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pod podlážkou se standardně nachází lepicí sada. Dojezdové kolo se z výroby dodává pouze pro základní výbavu Comfort v rámci paketu Business za 40 000 Kč a jen k verzi 4x2.
    Pod podlážkou se standardně nachází lepicí sada. Dojezdové kolo se z výroby dodává pouze pro základní výbavu Comfort v rámci paketu Business za 40 000 Kč a jen k verzi 4x2.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pátá generace hybridního ústrojí toyoty využívá jako základ stále atmosférický zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 112 kW. Posílil ale elektromotor, takže nyní je systémový výkon 146 kW (dříve 135 kW). Předností hybridu toyoty je stále spotřeba.
    Pátá generace hybridního ústrojí toyoty využívá jako základ stále atmosférický zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 112 kW. Posílil ale elektromotor, takže nyní je systémový výkon 146 kW (dříve 135 kW). Předností hybridu toyoty je stále spotřeba.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přepínání na dálková světla mají všechny verze. To platí i v případě toyoty, nicméně ta postrádá samonivelační funkci, přesto testovaná, vyšší verze diodových světlometů (od výbavy Style) svítí solidně.
    Přepínání na dálková světla mají všechny verze. To platí i v případě toyoty, nicméně ta postrádá samonivelační funkci, přesto testovaná, vyšší verze diodových světlometů (od výbavy Style) svítí solidně.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Semperit Speed-Grip 5 225/50 R18
    Pneumatiky v testu: Semperit Speed-Grip 5 225/50 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
    Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní víceprvková náprava je u Corolly Cross vždy, v případě qashqaie se dodává výhradně s 20“ koly, nebo se čtyřkolkou
    Zadní víceprvková náprava je u Corolly Cross vždy, v případě qashqaie se dodává výhradně s 20“ koly, nebo se čtyřkolkou| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power vs. Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Nissan Qashqai e-Power
Digitální přístroje mají velmi přehlednou grafiku a líbí se nám i snadná obsluha palubního počítače
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Palubní deska působí hodnotným dojmem. Dobře řešené jsou odkládací prostory. Schránka na mobil je pogumovaná a telefon zde dobře drží.
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Širokoúhlý 12,3“ displej v nissanu má přehlednou grafiku a reaguje rychle. Proti menšímu, 8“ provedení v nižších výbavách však postrádá druhé otočné kolečko pro zoomování mapy. Aspoň že nabízí dotykové plošky po straně.
U ovladačů klimatizace najdete pospolu i případná tlačítka vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla
Tlačítko e-Pedal slouží pro ovládání pouze pedálem plynu. Aktivuje se tím plná rekuperace, což obstará většinu běžného zpomalování. Zcela však nezastaví (minimum je 9 km/h). V módu Eco vůz naopak plachtí zcela volně, v normalu a sportu zpomaluje podobně jako při běžném zařazení rychlosti u konvenčního auta.
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Díky široké možnosti seřizování volantu si optimální posez v nissanu najde každý, v oblasti kolenou mají i dlouháni naprostou volnost
Nevýhodou qashqaie je vysoká úroveň podlahy (proti běžným verzím se e-power neliší). Sedíte tudíž s nepodepřenými stehny. Zadní sedadla nejsou posuvná ani polohovatelná. Prostoru je však více než v toyotě.
Nissan boduje mimořádně velkým úhlem otevření zadních dveří, což ocení starší lidé i rodiče při manipulaci s dětskými sedačkami
Nissan Qashqai e-Power
Qashqai si při prudké změně směru počíná sebejistě, reakce jsou rychlé a stabilizace zasahuje jemně
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Pomocí části podlážky dvojitého dna lze kufr vertikálně přepažit. Kvůli umístění baterií vzniká za zadními sedadly schod, který skryje právě jen dvojitá podlážka. Chválíme pečlivě čalouněné boky, nechybějí dva pevné háčky ani 12V zásuvka.
Nissan Qashqai e-Power
Rezervu mít e-power nemůže, ostatní verze ji mají standardně.
Tříválcová patnáctistovka využívá unikátní systém s variabilním kompresním poměrem od 8,0:1 po 14,0:1, což zvyšuje efektivitu spalování v různých provozních podmínkách. Sama slouží pro dobíjení baterie, kola však pohání výhradně elektromotor.
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM001 235/45 R20
Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power
Proti corolle  nabízí qashqai modernější světla. Od výbavy Tekna má standardně funkci vykrývání LED Matrix. Přepínání na dálková světla mají všechny verze.
Nissan Qashqai e-Power
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Také toyota ve standardu zobrazuje údaje na digitálním displeji. Můžete si zvolit i různé konfi gurace.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Cross má stejně tvarovanou palubní deskou jako ostatní corolly. I přes potažení některých částí koženkou působí lacinějším dojmem.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Tradiční pro hybridní systém toyoty je i nadále elektronicky řízená planetová převodovka e-CVT, nyní je o 15 % lehčí a spolu s dalším odlehčením ostatních komponetů přispívá k dalším úsporám. Zvýšenou rekuperaci lze volit přesunutím páky do pozice B.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Středový displej má 10,5“, systém ovládání je jednoduchý. Bohužel se ale řada funkcí nastavuje přes tlačítka na volantu, zde by to bylo daleko snadnější. Navigace je výhradně online, žádné vlastní mapové podklady nemá.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Ovladače klimatizace by si zasloužily větší velikost, spodní tlačítka vyhřívání sedadel zase působí trochu zastarale
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Vpředu se sedí výše, posez za volantem není nepříjemný, ale chybí větší možnosti výškového seřízení volantu a sklonu opěradla
Zadní sedáky jsou komfortně měkké. Sklon opěradla je stavitelný ve dvou úrovních. Nad hlavou je ale místa méně, doporučujeme případně oželet panoramatickou střechu. Otevíratelná není ani v jednom z vozů.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Vlevo od volantu najdete mimo jiné tlačítko pro aktivaci samočinného přepínání dálkových světlometů. To funguje solidně, zelená kontrolka však zbytečně září. Funkce vykrývání provozu k dispozici není.
Úchyty Isofix jsou u obou vozů dobře přístupné pod plastovými kryty. U toyoty jdou však vytahovat ztuha a máte pocit, že vytrhnete i okolní pouzdro.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Měkčí naladění toyoty se projevuje většími náklony a stabilizace musí zasahovat více, navíc to dává i hlasitě najevo
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Kufr má hodně nepravidelný tvar a zadní sedadla se nesklápějí do roviny. Na bocích je dvojice pevných háčků, které poslouží svému účelu, nechybí osvětlení, ale třeba 12V zásuvku budete hledat marně. Pod
Pod podlážkou se standardně nachází lepicí sada. Dojezdové kolo se z výroby dodává pouze pro základní výbavu Comfort v rámci paketu Business za 40 000 Kč a jen k verzi 4x2.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Pátá generace hybridního ústrojí toyoty využívá jako základ stále atmosférický zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu o výkonu 112 kW. Posílil ale elektromotor, takže nyní je systémový výkon 146 kW (dříve 135 kW). Předností hybridu toyoty je stále spotřeba.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Přepínání na dálková světla mají všechny verze. To platí i v případě toyoty, nicméně ta postrádá samonivelační funkci, přesto testovaná, vyšší verze diodových světlometů (od výbavy Style) svítí solidně.
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Pneumatiky v testu: Semperit Speed-Grip 5 225/50 R18
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid
Zadní víceprvková náprava je u Corolly Cross vždy, v případě qashqaie se dodává výhradně s 20“ koly, nebo se čtyřkolkou