Opel Astra ST vs. Peugeot 308 SW – Dvouvaječná dvojčata

12/96
Přehled fotografií
Zavřít
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přístrojový panel astry nenabízí tradiční kruhové uspořádání, je ale přehledný
    Přístrojový panel astry nenabízí tradiční kruhové uspořádání, je ale přehledný| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska opelu je přívětivá tradičnějším uspořádáním. Množství lesklého černého plastu nepotěší, fyzická tlačítka pro podstatné funkce ale ano.
    Palubní deska opelu je přívětivá tradičnějším uspořádáním. Množství lesklého černého plastu nepotěší, fyzická tlačítka pro podstatné funkce ale ano.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Také softwarové prostředí infotainmentu je u obou značek prakticky totožné, liší se jen v grafi ckých detailech. Opel však nabízí více funkcí ovládaných pomocí fyzických tlačítek, jeho multimediální systém se navíc nezasekává a nezmatkuje tak jako v peugeotu.
    Také softwarové prostředí infotainmentu je u obou značek prakticky totožné, liší se jen v grafi ckých detailech. Opel však nabízí více funkcí ovládaných pomocí fyzických tlačítek, jeho multimediální systém se navíc nezasekává a nezmatkuje tak jako v peugeotu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Panel klimatizace opelu má fyzická tlačítka, jež slouží také pro návrat do domovského menu navigace. To oceňujeme.
    Panel klimatizace opelu má fyzická tlačítka, jež slouží také pro návrat do domovského menu navigace. To oceňujeme.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Obecně je na tom však o pár desítek milimetrů lépe německý sourozenec s tenčími a nastavitelnějšími předními sedačkami.
    Obecně je na tom však o pár desítek milimetrů lépe německý sourozenec s tenčími a nastavitelnějšími předními sedačkami.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Oba vozy sdílejí základ v platformě EMP2 třetí generace s 2732 mm dlouhým rozvorem. Z nějakých příčin ale není pro kolena zadních pasažérů ani v jednom případě místa na rozdávání.
    Oba vozy sdílejí základ v platformě EMP2 třetí generace s 2732 mm dlouhým rozvorem. Z nějakých příčin ale není pro kolena zadních pasažérů ani v jednom případě místa na rozdávání.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel se ve vyhýbacím manévru ukázal jako více řidičský. Naklání se méně než peugeot, díky vyváženějšímu podvozku nemá stabilizace s vozem moc práce. Stále ale více než s hatchbackem.
    Opel se ve vyhýbacím manévru ukázal jako více řidičský. Naklání se méně než peugeot, díky vyváženějšímu podvozku nemá stabilizace s vozem moc práce. Stále ale více než s hatchbackem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM005 225/45 R17
    Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM005 225/45 R17| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • I když se nyní díváte na dvě různá auta, pozorujete jen jeden kufr. Oba prostory jsou totiž na centimetr shodné a liší se jen plast u nákladové hrany. I tak je ale zavazadelník opelu papírově o 11 litrů menší – pravděpodobně díky nezapočtení přihrádky pro lepicí sadu a lékárničku vlevo.
    I když se nyní díváte na dvě různá auta, pozorujete jen jeden kufr. Oba prostory jsou totiž na centimetr shodné a liší se jen plast u nákladové hrany. I tak je ale zavazadelník opelu papírově o 11 litrů menší – pravděpodobně díky nezapočtení přihrádky pro lepicí sadu a lékárničku vlevo.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Najděte deset rozdílů. Motorové prostory jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišuje se jen pozice chlazení světlometů LED, astra je má nahoře.
    Najděte deset rozdílů. Motorové prostory jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišuje se jen pozice chlazení světlometů LED, astra je má nahoře.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Testovaná astra stála na 17“ kolech s černým lakováním. Do showroomu nic moc, do života ideální.
    Testovaná astra stála na 17“ kolech s černým lakováním. Do showroomu nic moc, do života ideální.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jeden základ, dva přístupy: opel sází na plochy a ostré zalomení světelného podpisu ve tvaru L
    Jeden základ, dva přístupy: opel sází na plochy a ostré zalomení světelného podpisu ve tvaru L| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
    Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • 3D panel peugeotu se skládá z projektoru a dvou projekčních ploch. Je standardem verze GT.
    3D panel peugeotu se skládá z projektoru a dvou projekčních ploch. Je standardem verze GT.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot uvnitř sází na svou tolik oblíbenou digitalizaci. Vyhřívání sedaček u něj najdeme až hlouběji v menu klimatizace, odkládací prostory zůstávají odkryté.
    Peugeot uvnitř sází na svou tolik oblíbenou digitalizaci. Vyhřívání sedaček u něj najdeme až hlouběji v menu klimatizace, odkládací prostory zůstávají odkryté.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot vybavil 308 doplňkovou dotykovou lištou pod displejem multimédií. Její obsah se dá přizpůsobit a ovládat ji lze i v rukavicích.
    Peugeot vybavil 308 doplňkovou dotykovou lištou pod displejem multimédií. Její obsah se dá přizpůsobit a ovládat ji lze i v rukavicích.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Digitalizace je v interiérech peugeotů všudypřítomná, bohužel ale působí poněkud polovičatě. Spojení s telefonem není tak stálé jako v opelu, výhodou pro někoho může být pětice nastavitelných dotykových dlaždic pod centrálním displejem.
    Digitalizace je v interiérech peugeotů všudypřítomná, bohužel ale působí poněkud polovičatě. Spojení s telefonem není tak stálé jako v opelu, výhodou pro někoho může být pětice nastavitelných dotykových dlaždic pod centrálním displejem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U peugeotu je situace o kousek horší. Řidič sedí ve specifikaci GT v těsnějších sedačkách s výrazným bočním vedením, ale také sklonem předního sedáku.
    U peugeotu je situace o kousek horší. Řidič sedí ve specifikaci GT v těsnějších sedačkách s výrazným bočním vedením, ale také sklonem předního sedáku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vzadu pak situaci komplikuje plastový kryt na zadní straně předních opěradel. Naměřili jsme také o centimetr méně na hlavy pasažérů.
    Vzadu pak situaci komplikuje plastový kryt na zadní straně předních opěradel. Naměřili jsme také o centimetr méně na hlavy pasažérů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Komfortněji naladěný Francouz se ochotně zvrtne do prvního oblouku, v tom druhém si ale výrazně dřepne na vnější zadní kolo. Stabilizace zde pracuje aktivněji než v astře, pořád je ale jízdně na vysoké úrovni.
    Komfortněji naladěný Francouz se ochotně zvrtne do prvního oblouku, v tom druhém si ale výrazně dřepne na vnější zadní kolo. Stabilizace zde pracuje aktivněji než v astře, pořád je ale jízdně na vysoké úrovni.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero Winter 240 II 225/40 R18
    Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero Winter 240 II 225/40 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Shodný kufr, liší se jen stropnice – a to stejně vinou výbavy. Oba zavazadelníky poskytují 12V zásuvku, kotvicí oka a zadní opěradla sklopná po třetinách. Totožný je také prostor pod dvojitou podlahou zavazadelníků.
    Shodný kufr, liší se jen stropnice – a to stejně vinou výbavy. Oba zavazadelníky poskytují 12V zásuvku, kotvicí oka a zadní opěradla sklopná po třetinách. Totožný je také prostor pod dvojitou podlahou zavazadelníků.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nad oběma nápravami pracuje zážehová dvanáctistovka s výkonem 96 kW a točivým momentem 230 Nm s osmistupňovým automatem od Aisinu
    Nad oběma nápravami pracuje zážehová dvanáctistovka s výkonem 96 kW a točivým momentem 230 Nm s osmistupňovým automatem od Aisinu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot sázel na mnohem efektnější, 18“ kola s velmi vystouplým okrajem. Jen pro zručné a pozorné řidiče.
    Peugeot sázel na mnohem efektnější, 18“ kola s velmi vystouplým okrajem. Jen pro zručné a pozorné řidiče.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot naproti tomu rozvíjí koncept lvích drápků do další, v tomto případě dynamické podoby
    Peugeot naproti tomu rozvíjí koncept lvích drápků do další, v tomto případě dynamické podoby| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
    Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Přístrojový panel astry nenabízí tradiční kruhové uspořádání, je ale přehledný
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Palubní deska opelu je přívětivá tradičnějším uspořádáním. Množství lesklého černého plastu nepotěší, fyzická tlačítka pro podstatné funkce ale ano.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Také softwarové prostředí infotainmentu je u obou značek prakticky totožné, liší se jen v grafi ckých detailech. Opel však nabízí více funkcí ovládaných pomocí fyzických tlačítek, jeho multimediální systém se navíc nezasekává a nezmatkuje tak jako v peugeotu.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Panel klimatizace opelu má fyzická tlačítka, jež slouží také pro návrat do domovského menu navigace. To oceňujeme.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Obecně je na tom však o pár desítek milimetrů lépe německý sourozenec s tenčími a nastavitelnějšími předními sedačkami.
Oba vozy sdílejí základ v platformě EMP2 třetí generace s 2732 mm dlouhým rozvorem. Z nějakých příčin ale není pro kolena zadních pasažérů ani v jednom případě místa na rozdávání.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel se ve vyhýbacím manévru ukázal jako více řidičský. Naklání se méně než peugeot, díky vyváženějšímu podvozku nemá stabilizace s vozem moc práce. Stále ale více než s hatchbackem.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM005 225/45 R17
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
I když se nyní díváte na dvě různá auta, pozorujete jen jeden kufr. Oba prostory jsou totiž na centimetr shodné a liší se jen plast u nákladové hrany. I tak je ale zavazadelník opelu papírově o 11 litrů menší – pravděpodobně díky nezapočtení přihrádky pro lepicí sadu a lékárničku vlevo.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Najděte deset rozdílů. Motorové prostory jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišuje se jen pozice chlazení světlometů LED, astra je má nahoře.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Testovaná astra stála na 17“ kolech s černým lakováním. Do showroomu nic moc, do života ideální.
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Jeden základ, dva přístupy: opel sází na plochy a ostré zalomení světelného podpisu ve tvaru L
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
3D panel peugeotu se skládá z projektoru a dvou projekčních ploch. Je standardem verze GT.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot uvnitř sází na svou tolik oblíbenou digitalizaci. Vyhřívání sedaček u něj najdeme až hlouběji v menu klimatizace, odkládací prostory zůstávají odkryté.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot vybavil 308 doplňkovou dotykovou lištou pod displejem multimédií. Její obsah se dá přizpůsobit a ovládat ji lze i v rukavicích.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Digitalizace je v interiérech peugeotů všudypřítomná, bohužel ale působí poněkud polovičatě. Spojení s telefonem není tak stálé jako v opelu, výhodou pro někoho může být pětice nastavitelných dotykových dlaždic pod centrálním displejem.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
U peugeotu je situace o kousek horší. Řidič sedí ve specifikaci GT v těsnějších sedačkách s výrazným bočním vedením, ale také sklonem předního sedáku.
Vzadu pak situaci komplikuje plastový kryt na zadní straně předních opěradel. Naměřili jsme také o centimetr méně na hlavy pasažérů.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Komfortněji naladěný Francouz se ochotně zvrtne do prvního oblouku, v tom druhém si ale výrazně dřepne na vnější zadní kolo. Stabilizace zde pracuje aktivněji než v astře, pořád je ale jízdně na vysoké úrovni.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero Winter 240 II 225/40 R18
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Shodný kufr, liší se jen stropnice – a to stejně vinou výbavy. Oba zavazadelníky poskytují 12V zásuvku, kotvicí oka a zadní opěradla sklopná po třetinách. Totožný je také prostor pod dvojitou podlahou zavazadelníků.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Nad oběma nápravami pracuje zážehová dvanáctistovka s výkonem 96 kW a točivým momentem 230 Nm s osmistupňovým automatem od Aisinu
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot sázel na mnohem efektnější, 18“ kola s velmi vystouplým okrajem. Jen pro zručné a pozorné řidiče.
Peugeot naproti tomu rozvíjí koncept lvích drápků do další, v tomto případě dynamické podoby
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8