Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra ST vs. Peugeot 308 SW – Dvouvaječná dvojčata

František Pisarovič
Diskuze (0)

Kompaktní kombíky od Opelu a Peugeotu už dlouhá léta osvěžují svůj segment zaměřením na komfort a užitnou hodnotu. Dokáže si ale astra zachovat svébytný charakter i na platformě sdílené s francouzským sokem?

Poslední generace astry se na stránkách Světa motorů blýskla ve velmi dobrém světle. Především ale již v našem prvním testu (SM 12/22) její schopnosti nastolily otázky, zda se konstruktérům z Rüsselsheimu náhodou nepovedlo vyrobit na peugeotovském základu lepší auto, než jakým je 308. Když se tedy v kalendářích testovacích vozidel obou automobilek objevily naprosto srovnatelné kombíky ve stejný čas, nebyl důvod nevyužít situace a oba sebevědomé kompakty nepostavit tváří v tvář proti sobě.

Na straně jedné stojí vyzyvatel v podobě Opelu Astra Sportstourer, který jsme si jako žhavou novinku přivezli po „autobahnu“ přímo z frankfurtské konglomerace. Na opačné straně barikády, ale na identické platformě EMP2 koncernu Stellantis vyjíždí už třetí generace Peugeotu 308. Solidní, dobře promyšlený kompakt svádějící nejen komfortem, ale nově i efektními tvary. Motorový prostor obou vozů okupuje přeplňovaná dvanáctistovka se třemi písty spřažená s předními koly přes osmistupňový automat od japonského Aisinu. A jak již čtenář jistě pochopil z fotografií, oba vozy ozdobil ironicky i stejný odstín lakování. Zatímco Peugeot jej nazývá šedá Platinum, u Opelu jej označují šedá Vulkan.

Video se připravuje ...

Fikaná unifikace

Že tyto vozy pojí společný rodokmen, na první pohled prozrazují jen detaily. Oba vozy mají identický rozvor 2732 milimetrů, který je proti hatchbackům prodloužen o 56 mm. Identický je také rozchod kol vpředu a vzadu, rozdíly v celkových rozměrech jsou také jen v milimetrech – astra je o 6 milimetrů delší, o 8 mm širší a také o jeden milimetr vyšší než peugeot. Detailisté objeví také totožná zpětná zrcátka. O to více ale překvapí, jak se vozy pocitově odlišují. Startovací čára pro designéry je zde stejná, kromě působivého rozvoru mají obě auta identicky vysoký ponton karoserie a velké množství hmoty nad zadními koly, které je daní za objemný kufr.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

František Pisarovič
Diskuze (0)

Doporučujeme