Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT vs Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přístrojový panel astry nenabízí tradiční kruhové uspořádání, je ale přehledný|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska opelu je přívětivá tradičnějším uspořádáním. Množství lesklého černého plastu nepotěší, fyzická tlačítka pro podstatné funkce ale ano.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také softwarové prostředí infotainmentu je u obou značek prakticky totožné, liší se jen v grafi ckých detailech. Opel však nabízí více funkcí ovládaných pomocí fyzických tlačítek, jeho multimediální systém se navíc nezasekává a nezmatkuje tak jako v peugeotu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Panel klimatizace opelu má fyzická tlačítka, jež slouží také pro návrat do domovského menu navigace. To oceňujeme.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Obecně je na tom však o pár desítek milimetrů lépe německý sourozenec s tenčími a nastavitelnějšími předními sedačkami.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Oba vozy sdílejí základ v platformě EMP2 třetí generace s 2732 mm dlouhým rozvorem. Z nějakých příčin ale není pro kolena zadních pasažérů ani v jednom případě místa na rozdávání.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel se ve vyhýbacím manévru ukázal jako více řidičský. Naklání se méně než peugeot, díky vyváženějšímu podvozku nemá stabilizace s vozem moc práce. Stále ale více než s hatchbackem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Blizzak LM005 225/45 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I když se nyní díváte na dvě různá auta, pozorujete jen jeden kufr. Oba prostory jsou totiž na centimetr shodné a liší se jen plast u nákladové hrany. I tak je ale zavazadelník opelu papírově o 11 litrů menší – pravděpodobně díky nezapočtení přihrádky pro lepicí sadu a lékárničku vlevo.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Najděte deset rozdílů. Motorové prostory jsou si podobné jako vejce vejci. Odlišuje se jen pozice chlazení světlometů LED, astra je má nahoře.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaná astra stála na 17“ kolech s černým lakováním. Do showroomu nic moc, do života ideální.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jeden základ, dva přístupy: opel sází na plochy a ostré zalomení světelného podpisu ve tvaru L|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 8AT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
3D panel peugeotu se skládá z projektoru a dvou projekčních ploch. Je standardem verze GT.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot uvnitř sází na svou tolik oblíbenou digitalizaci. Vyhřívání sedaček u něj najdeme až hlouběji v menu klimatizace, odkládací prostory zůstávají odkryté.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot vybavil 308 doplňkovou dotykovou lištou pod displejem multimédií. Její obsah se dá přizpůsobit a ovládat ji lze i v rukavicích.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Digitalizace je v interiérech peugeotů všudypřítomná, bohužel ale působí poněkud polovičatě. Spojení s telefonem není tak stálé jako v opelu, výhodou pro někoho může být pětice nastavitelných dotykových dlaždic pod centrálním displejem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
U peugeotu je situace o kousek horší. Řidič sedí ve specifikaci GT v těsnějších sedačkách s výrazným bočním vedením, ale také sklonem předního sedáku.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vzadu pak situaci komplikuje plastový kryt na zadní straně předních opěradel. Naměřili jsme také o centimetr méně na hlavy pasažérů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Komfortněji naladěný Francouz se ochotně zvrtne do prvního oblouku, v tom druhém si ale výrazně dřepne na vnější zadní kolo. Stabilizace zde pracuje aktivněji než v astře, pořád je ale jízdně na vysoké úrovni.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero Winter 240 II 225/40 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Shodný kufr, liší se jen stropnice – a to stejně vinou výbavy. Oba zavazadelníky poskytují 12V zásuvku, kotvicí oka a zadní opěradla sklopná po třetinách. Totožný je také prostor pod dvojitou podlahou zavazadelníků.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nad oběma nápravami pracuje zážehová dvanáctistovka s výkonem 96 kW a točivým momentem 230 Nm s osmistupňovým automatem od Aisinu|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot sázel na mnohem efektnější, 18“ kola s velmi vystouplým okrajem. Jen pro zručné a pozorné řidiče.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot naproti tomu rozvíjí koncept lvích drápků do další, v tomto případě dynamické podoby|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert