Logo magazínu

Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 – Generační záležitost

1/84
Prohlédnout znovu

Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 – Generační záležitost

Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový štít opelu disponuje i kruhovým zobrazením tachometru a otáčkoměru, což bývá novějším modelům již zapovězeno. | Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový štít opelu disponuje i kruhovým zobrazením tachometru a otáčkoměru, což bývá novějším modelům již zapovězeno. | Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska grandlandu dostala s faceliftem opticky sdružený přístrojový panel s multimédii, takzvaný Pure Panel. Zbytek interiéru ale zůstal prakticky beze změny. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Šestistupňový manuál grandlandu má dlouhé dráhy a zvláštně gumový chod. Hlavice páky ale padne lépe do ruky. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální rozhraní je prakticky stejné jako u jiných modelů značky. Rovněž pochází od Stellantisu, má příjemné rozlišení a rychlost, občas ale protestuje. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Grandland si sice převzal multimédia od Stellantisu, ponechal si však původní samostatný panel klimatizace ještě z dob General Motors. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Pokud máte zdání, že se sem vejde telefon, pak máte buďto iPhone 4, nebo slabou prostorovou představivost, stejně jako konstruktéři Opelu. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Vpředu v opelu potěší velkorysá šířka interiéru, vzadu ale přijde studená sprcha v podobě malého prostoru pro kolena pasažérů. | Svět motorů/Michal Kollert
Grandlandu nepomáhá ani delší rozvor, ani vzpřímenější sezení vzadu. Potěší výborná sedadla s prodloužitelným sedákem. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel se při vyhýbacím manévru cítí jako doma, dobře odladěný podvozek profi tuje i z většího rozchodu kol vpředu i vzadu | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Imperial Snowdragon UHP, 225/55 R18 | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Kufr opelu má objem 514 litrů, pravidelný tvar, praktické kapsy a slušnou šířku. Je také vyšší než ten v renaultu, po sklopení sedadel nabídne až 1652 litrů. | Svět motorů/Michal Kollert
Rezervu zde nelze mít. | Svět motorů/Michal Kollert
Udatný tříválec 1.2 Turbo je s 96 kW a 230 Nm na takto velké a vysoké auto prostě slabý. Na okreskách ale potěší spotřebou. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Ve specifikaci GS má grandland černě lakované ráfky o velikosti 18“ s rozumným profi lem pneumatiky | Svět motorů/Michal Kollert
Světlomety opelu byly v našem případě nejdražší, tedy Matrix LED. Připlácí se za ně 27 000 Kč. | Svět motorů/Michal Kollert
Opel Grandland 1.2 Turbo | Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový panel je podobný těm starším od Renaultu, jen vylepšený, aby s ním pasoval. Potěšil nás piktogram autíčka, který brzdí a bliká tak, jak to v reálném čase dělá i auto. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Digitální přístrojový panel je podobný těm starším od Renaultu, jen vylepšený, aby s ním pasoval. Potěšil nás piktogram autíčka, který brzdí a bliká tak, jak to v reálném čase dělá i auto. | Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska australu jako by přišla z jiného segmentu. Jsou zde velmi kvalitní materiály, jejich zpracování je špičkové až prémiové. Náladové osvětlení je ve standardu. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Ručně řazená převodovka australu je se svými dlouhými, ale přesnými drahami standardem renaultu. Chod spojkového pedálu je zvláštně lehký. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
12“ displej multimediálního systému je na základní výbavu velice působivý. Má rychlé reakce, skvělý software a vynikající navigaci. Bude to tím, že je od Googlu. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Austral díky svému obřímu displeji samostatným panelem klimatizace nedisponuje. Ovládání je však fyzické a dělá se těmito tlačítky. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault nabízí přihrádku, do které se vejde i mobilní telefon, dokonce se v ní i nabíjí. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Prostorová nabídka na předních sedačkách není tak velkorysá jako v případě opelu, vzadu je ale situace mnohem lepší. | Svět motorů/Michal Kollert
Redaktor výšky 181 cm si za sebe sedne s rezervou, zadní lavice je posuvná v rozsahu 16 cm. Sedadla jsou pohodlná, i když to jejich hlavové opěrky na pohled zrovna nenaznačují. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault by možná ukázal své manévrovací dovednosti ve vyšších rychlostech, ale stabilizace ho prudce zbrzdí již na začátku manévru | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870 P, 205/55 R19 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník renaultu pojme od 487 do 575 litrů dle polohy zadní lavice. Po jejím sklopení naroste až na 1539, respektive 1621 litrů. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Obě auta mají stejnou výšku nakládací hrany. | Svět motorů/Michal Kollert
Hodnoty 104 kW a 260 Nm hýbou s francouzským SUV o kousek lépe, než to dokáže dvanáctistovka s opelem. Stále je tu však prostor pro zlepšení. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Renault již ve standardu obouvá 19“ kola s povážlivě nízkým profi lem. Filtraci nerovností příliš nepomáhají. | Svět motorů/Michal Kollert
Renault Austral 1.3 TCe 140 | Svět motorů/Michal Kollert
Světlomety renaultu jsou ve standardu adaptivní a s technologií LED, matrixová světla jsou k dispozici až ve vyšších výbavách. Zvenčí ale vypadají stejně. | Svět motorů/Michal Kollert

TEST Renault Megane Grandtour E-Tech plug-in – Nenechte se zmást

Kia EV9 do detailu: Dojezd 541 km, až 385 koní a ostrá verze GT

Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

Sedmý díl Světa motorů v TV: Luxusní BMW i7, levný Kodiaq, nový Austral i pětikolové auto

Devátý studentský vůz Škoda jde s trendy, bude obytný a elektrický

Svérázný Mercedes z roku 1977 a s motorem BMW taxikaří v Libanonu