Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 – Generační záležitost

Svět motorů Svět motorů 17. 3. 2023 • 07:03
84
26
Zobrazit náhledy (84)
Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 Opel Grandland 1.2 Turbo vs. Renault Austral 1.3 TCe 140 Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Digitální přístrojový štít opelu disponuje i kruhovým zobrazením tachometru a otáčkoměru, což bývá novějším modelům již zapovězeno. Digitální přístrojový štít opelu disponuje i kruhovým zobrazením tachometru a otáčkoměru, což bývá novějším modelům již zapovězeno. Palubní deska grandlandu dostala s faceliftem opticky sdružený přístrojový panel s multimédii, takzvaný Pure Panel. Zbytek interiéru ale zůstal prakticky beze změny. Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Šestistupňový manuál grandlandu má dlouhé dráhy a zvláštně gumový chod. Hlavice páky ale padne lépe do ruky. Opel Grandland 1.2 Turbo Multimediální rozhraní je prakticky stejné jako u jiných modelů značky. Rovněž pochází od Stellantisu, má příjemné rozlišení a rychlost, občas ale protestuje. Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Grandland si sice převzal multimédia od Stellantisu, ponechal si však původní samostatný panel klimatizace ještě z dob General Motors. Opel Grandland 1.2 Turbo Pokud máte zdání, že se sem vejde telefon, pak máte buďto iPhone 4, nebo slabou prostorovou představivost, stejně jako konstruktéři Opelu. Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Vpředu v opelu potěší velkorysá šířka interiéru, vzadu ale přijde studená sprcha v podobě malého prostoru pro kolena pasažérů. Grandlandu nepomáhá ani delší rozvor, ani vzpřímenější sezení vzadu. Potěší výborná sedadla s prodloužitelným sedákem. Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel se při vyhýbacím manévru cítí jako doma, dobře odladěný podvozek profi tuje i z většího rozchodu kol vpředu i vzadu Opel Grandland 1.2 Turbo Pneumatiky v testu: Imperial Snowdragon UHP, 225/55 R18 Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Opel Grandland 1.2 Turbo Kufr opelu má objem 514 litrů, pravidelný tvar, praktické kapsy a slušnou šířku. Je také vyšší než ten v renaultu, po sklopení sedadel nabídne až 1652 litrů. Rezervu zde nelze mít. Udatný tříválec 1.2 Turbo je s 96 kW a 230 Nm na takto velké a vysoké auto prostě slabý. Na okreskách ale potěší spotřebou. Opel Grandland 1.2 Turbo Ve specifikaci GS má grandland černě lakované ráfky o velikosti 18“ s rozumným profi lem pneumatiky Světlomety opelu byly v našem případě nejdražší, tedy Matrix LED. Připlácí se za ně 27 000 Kč. Opel Grandland 1.2 Turbo Digitální přístrojový panel je podobný těm starším od Renaultu, jen vylepšený, aby s ním pasoval. Potěšil nás piktogram autíčka, který brzdí a bliká tak, jak to v reálném čase dělá i auto. Renault Austral 1.3 TCe 140 Digitální přístrojový panel je podobný těm starším od Renaultu, jen vylepšený, aby s ním pasoval. Potěšil nás piktogram autíčka, který brzdí a bliká tak, jak to v reálném čase dělá i auto. Palubní deska australu jako by přišla z jiného segmentu. Jsou zde velmi kvalitní materiály, jejich zpracování je špičkové až prémiové. Náladové osvětlení je ve standardu. Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Ručně řazená převodovka australu je se svými dlouhými, ale přesnými drahami standardem renaultu. Chod spojkového pedálu je zvláštně lehký. Renault Austral 1.3 TCe 140 12“ displej multimediálního systému je na základní výbavu velice působivý. Má rychlé reakce, skvělý software a vynikající navigaci. Bude to tím, že je od Googlu. Renault Austral 1.3 TCe 140 Austral díky svému obřímu displeji samostatným panelem klimatizace nedisponuje. Ovládání je však fyzické a dělá se těmito tlačítky. Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault nabízí přihrádku, do které se vejde i mobilní telefon, dokonce se v ní i nabíjí. Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Prostorová nabídka na předních sedačkách není tak velkorysá jako v případě opelu, vzadu je ale situace mnohem lepší. Redaktor výšky 181 cm si za sebe sedne s rezervou, zadní lavice je posuvná v rozsahu 16 cm. Sedadla jsou pohodlná, i když to jejich hlavové opěrky na pohled zrovna nenaznačují. Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault by možná ukázal své manévrovací dovednosti ve vyšších rychlostech, ale stabilizace ho prudce zbrzdí již na začátku manévru Renault Austral 1.3 TCe 140 Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 870 P, 205/55 R19 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault Austral 1.3 TCe 140 Zavazadelník renaultu pojme od 487 do 575 litrů dle polohy zadní lavice. Po jejím sklopení naroste až na 1539, respektive 1621 litrů. Renault Austral 1.3 TCe 140 Obě auta mají stejnou výšku nakládací hrany. Hodnoty 104 kW a 260 Nm hýbou s francouzským SUV o kousek lépe, než to dokáže dvanáctistovka s opelem. Stále je tu však prostor pro zlepšení. Renault Austral 1.3 TCe 140 Renault již ve standardu obouvá 19“ kola s povážlivě nízkým profi lem. Filtraci nerovností příliš nepomáhají. Renault Austral 1.3 TCe 140 Světlomety renaultu jsou ve standardu adaptivní a s technologií LED, matrixová světla jsou k dispozici až ve vyšších výbavách. Zvenčí ale vypadají stejně.

Zatímco Opel Grandland zahajuje šestý rok existence na našem trhu, Renault Austral je novinkou s velikými ambicemi. Vyrovná se zavedenému hráči, nebo jej dokonce předčí?

Čas letí snad rychlostí světla (mnoho fyziků se teď jistě chytá za hlavu). Proto kdekoho zaskočí, že takový Opel Grandland je na trhu již déle než polovinu dekády. Mnohem povedenější a také úspěšnější nástupce beznadějně zapomenuté antary je však s námi skutečně již od roku 2017. Nepřekvapí tedy, že jsme jej nedávno proklepli v naší bazarové rubrice. A to jak starší verzi s přívlastkem X, tak mladší, zmodernizovanou.

Naproti tomu Renault Austral se na našich stránkách ukázal jen o tři čísla dříve – v čísle 6/2023 –, ale teprve v prvním českém testu. Kolega Martin Jeník dostal do rukou bohatě vybavenou specifikaci Iconic se silnější a vybavenější, 116kW verzí přeplňovaného čtyřválce 1.3 TCe a variátorem, tedy převodovkou CVT. Zcela nové SUV se urputně snaží vymazat naše vzpomínky na starší kadjar, vzhledem k tristně průměrným vlastnostem předchůdce to koneckonců ani nemá tak těžké.

Již během prvního testu ale austral dokázal, že jeho ambice nekončí u tancování na hrobu kadjaru. Dá se říct, že směle míří na vrchol segmentu a pomáhá si při tom svěžím, ale velmi robustním vzhledem, kvalitně vyvedeným interiérem se skvělými multimédii a komfortními jízdními vlastnostmi. Při tažení na vrchol mu ale stojí v cestě několik ověřených konkurentů. Třeba oblíbený opel, všeobecně bodující bohatou výbavou a řidičskými jízdními vlastnostmi doplněnými o úspornost malolitrážního agregátu 1.2 Turbo. Připraveni? Na čáru!

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
23. 3. 2023 13:48
Re: Proč jsou ta masově vyráběna auta
Prečo sa stále vaše subjektívne dojmy snažíte vydávať za objektívny fakt?
Avatar - Mikesus
18. 3. 2023 19:27
Re: Re: Proč jsou ta masově vyráběna auta
Nebo třeba i yaris cross awd má multilink
Avatar - Barry Lyndon
18. 3. 2023 18:01
Re: Proč jsou ta masově vyráběna auta
Tak zrovna tady má pravdu, že je to v obou případně kombinace nudy, ošklivosti a marnosti...
18. 3. 2023 17:55
Re: Re: Proč jsou ta masově vyráběna auta
Co mne vadi, ze dnes je problem sa dozvediet technicke info o aute aj na strankach vyrobcu
18. 3. 2023 17:23
Re: Nečítal som, ale...
Môj ideál je dnes už prakticky vymiznutý druh - kompaktné MPV. Asi preto mám už druhú "krabicu", ktorá sa na MPV najviac podobá. A je to presne o tom - nechcem sadať hlboko dolu a pozerať nákladiakom do výfukov, plus mám rád vzdušný a svetlý interiér auta - tanky s malými oknami a čiernym čalúnenám stropu, kde je tma aj za bieleho dňa, naozaj nemusím.
Tradičné SUV mi prídu zbytočne mohutné a ťažké, čo sa neprejavuje pozitívne na priestore, variabilite, ovládaní, cene, prevádzkových nákladoch ani údržbe. Ťahať kopec balastu kvôli vyššiemu posedu mi príde ako nedostatočný dôvod na kúpu. Lepšie je to pri malých crossoveroch, pokiaľ by som mal ísť do niečoho takého, možno by som si vybral napr. Captur, príde mi ešte ako vcelku vyvážený kompromis. V prípade väčšieho finančného obnosu asi niečo menšie od Mercedesu.
Nová parta crossoverov ako Austral a podobné autá ma až toľko neberú. Prídu mi ako obyčajné vozy len so zvýšeným podvozkom - okrem toho, že to nevyzerá dobre, mal by som obavu o jazdné vlastnosti - ťažisko je predsa len o dosť vyššie a jediné plus vidím max. v možnosti vyjsť na o málo vyšší obrubník ako obyčajná Octavia.