Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8 – Když dva nedělají totéž
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8 vs. Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Malý, 5,5“ displej moc údajů nezobrazuje a třeba otáčkoměr na něm budete hledat marně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jednoduchá palubní deska je shodná s modelem C4. Oblé tvary navazují na design karoserie. Chválíme klasické uspořádání, kde přístroje sledujeme skrz výborně vytvarovaný tříramenný volant.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také listování multimediálním systémem je jednodušší, s pevnými tlačítky „domů“ nebo přímým odkazem na jízdní asistenty.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
V citroënu chválíme zachování ovládání klimatizace tradičními tlačítky, což platí i pro vyhřívání předních sedadel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V C4 X najdete oba typy zástrček USB.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedadla jsou pohodlná a chválíme ideálně umístěné opěrky hlavy. Křesla by si však zasloužila výraznější boční vedení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem ke shodnému rozvoru náprav s hatchbackem C4 má X v podélném směru stejně místa. Volných 13 cm před koleny 174 cm vysokého redaktora nenadchne, ale ani neurazí. Citroën je uvnitř navíc užší, ale vpředu řidič sedí o něco výše, takže se těší z lepšího výhledu ven.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën na platformě CMP vyznává zejména plavnou jízdu, která přináší posádce příjemný komfort. V rychlém tempu se dobře necítí. Mezi kužely se výrazně naklání, pozdě reaguje na natočení volantu a je výrazně nedotáčivý.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën při porovnávání zavazadelníků doplácí na karoserii sedan. Objem 510 litrů je slušný, ale malým víkem dovnitř nedostanete větší náklad, například krabice. Potěší sklápění zadních opěradel nebo průvlak na lyže.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervní kolo v příplatkové výbavě bohužel nenajdete.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 PureTech/96 kW je tradičním agregátem, který najdete v celé řadě modelů koncernu Stellantis. K jeho přednostem patří zátah od nízkých otáček, slušná dynamika a přiměřená spotřeba. Na druhou stranu umí celé auto rozechvět a v zátahu dokáže vyluzovat drnčivý zvuk. Ve spojení s osmistupňovým automatem si občas neodpustí cukavé rozjezdy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Citroën C4 X 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pirelli Cinturato Winter 2 195/60 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít s 3D grafikou je standardem provedení GT a lze u něj měnit různá zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rozeklané tvary a ostré hrany jsou jasným znamením současných peugeotů. Palubní deska je shodná s hatchbackem 308, takže je vytvarovaná podle vzoru i-Cockpit s přístroji nad volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přestože má peugeot tlačítka pro rychlé spuštění třeba vyhřívání oken, většinou musíte ťukat do dotykového displeje – buď do hlavního, nebo do lišty i-Toggles.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nastavení klimatizace, teploty nebo zapnutí vyhřívání sedadel není tak jednoduché a k dispozici je pouze zástrčka USB-C.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Řidič si může libovat ze sportovnější pozice za volantem, který ale musí mít níž, aby viděl na přístroje. Přední sedadla z pohledu tvarování i tuhosti považujeme za ideální.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dlouhý rozvor Peugeotu 408 znamená spoustu místa před koleny v druhé řadě. K ideálu by ale byla potřeba možnost zasunout chodidla pod přední sedadla. Peugeot 408 těží také z šířky kabiny, ale výše ukotvené zadní sedáky ubírají místo nad hlavami.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základy EMP2 jsme chválili již v modelu 308. Peugeot 408 má ještě větší rozchody kol i rozvor náprav a při rychlém krouhání zatáček je podmanivě stabilní a jistý. Komfort odpružení je také slušný, byť ne jako u citroënu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vizitkou Peugeotu 408 jsou skvělý přístup do kufru, objem 536 litrů, rovné boky, háčky a kvalitní čalounění. Větší část deklu je normálně přichycená k víku zavazadelníku a lze ji jednoduše sundat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Objem tím ale příliš nezvětšíte. Ani peugeot v příplatcích nenabízí náhradní kolo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot má pod kapotou stejnou kombinaci tříválce 1,2 litru a osmistupňového automatu, která umí při sundání nohy z plynu plachtit. Jenže je o něco těžší, má širší, větší kola a také delší stálý převod. To se projevuje na lehce horší dynamice i pružném zrychlení. Navíc není 408 ani úspornější. Podle ofi - ciálních údajů i našeho měření vyžaduje průměrně o dvě deci paliva více.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pirelli Sottozero 3 Winter 205/55 R19
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka