Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4 – Hodně muziky za málo peněz

1/89
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Duster se musí spokojit s analogovými přístroji, které jsou dobře čitelné.
    Duster se musí spokojit s analogovými přístroji, které jsou dobře čitelné.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V interiéru dacie převládají tvrdé plasty, z nichž je vyrobena i palubní deska. Zpracování je na velmi slušné úrovni. Po poslední modernizaci se na volantu místo znaku objevil název Dacia a podlouhlé výdechy ventilace vypadají elegantněji.
    V interiéru dacie převládají tvrdé plasty, z nichž je vyrobena i palubní deska. Zpracování je na velmi slušné úrovni. Po poslední modernizaci se na volantu místo znaku objevil název Dacia a podlouhlé výdechy ventilace vypadají elegantněji.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Manuální šestistupňová převodovka se v kulisách někdy lehce zadrhne.
    Manuální šestistupňová převodovka se v kulisách někdy lehce zadrhne.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Otočným ovladačem na středovém tunelu lze vypnout pohon všech kol nebo mezinápravovou spojku uzamknout.
    Otočným ovladačem na středovém tunelu lze vypnout pohon všech kol nebo mezinápravovou spojku uzamknout.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Za příplatek 6000 Kč si můžete u dusteru pořídit kartu pro bezklíčové odemykání a startování plus dva další vstupy USB pro cestující vzadu.
    Za příplatek 6000 Kč si můžete u dusteru pořídit kartu pro bezklíčové odemykání a startování plus dva další vstupy USB pro cestující vzadu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Benzinová čtyřkolka má vždy vestavěnou navigaci.
    Benzinová čtyřkolka má vždy vestavěnou navigaci.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zůstalo i méně praktické ovládání audiosoustavy na sloupku řízení.
    Zůstalo i méně praktické ovládání audiosoustavy na sloupku řízení.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Sedadla potěší příjemnou potahovou látkou a umístěním hlavové opěrky. Výplň je ale tuší a boční opora by mohla být výraznější.
    Sedadla potěší příjemnou potahovou látkou a umístěním hlavové opěrky. Výplň je ale tuší a boční opora by mohla být výraznější.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pozice za volantem je příjemná a výhled ven dobrý. Při nastupování si ale musíte dát pozor na vystouplé prahové lišty. Nechránějí je dveře, jsou hned špinavé a lehce si o ně otřete nohavice.
    Pozice za volantem je příjemná a výhled ven dobrý. Při nastupování si ale musíte dát pozor na vystouplé prahové lišty. Nechránějí je dveře, jsou hned špinavé a lehce si o ně otřete nohavice.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Menší rozměry karoserie se odrážejí i ve stísněnějším interiéru. Dacia Duster za konkurencí pokulhává v podélném směru i na šířku. Redaktorovi s výškou 174 cm tak vzadu před koleny zbývá jen 10 volných centimetrů a tři dospělí by se v druhé řadě hodně mačkali.
    Menší rozměry karoserie se odrážejí i ve stísněnějším interiéru. Dacia Duster za konkurencí pokulhává v podélném směru i na šířku. Redaktorovi s výškou 174 cm tak vzadu před koleny zbývá jen 10 volných centimetrů a tři dospělí by se v druhé řadě hodně mačkali.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vysoké zdvihy tlumičů oceníte při jízdě v terénu, kde se duster nemusí bát ani náročnějších překážek. Při rychlejší jízdě se ale promítnou výrazné náklony karoserie a odlehčení vnitřních kol.
    Vysoké zdvihy tlumičů oceníte při jízdě v terénu, kde se duster nemusí bát ani náročnějších překážek. Při rychlejší jízdě se ale promítnou výrazné náklony karoserie a odlehčení vnitřních kol.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Goodyear Vector 4Seasons 215/60 R17
    Pneumatiky v testu: Goodyear Vector 4Seasons 215/60 R17| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pro pohon 4x4 uvádí Dacia u dusteru oficiální objem kufru 411 litrů, což je o 34 litrů méně než u verze s pohonem přední nápravy. Váže se však na využití sady na rychlou opravu pneumatik.
    Pro pohon 4x4 uvádí Dacia u dusteru oficiální objem kufru 411 litrů, což je o 34 litrů méně než u verze s pohonem přední nápravy. Váže se však na využití sady na rychlou opravu pneumatik.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Plnohodnotné rezervní kolo (příplatek 4000 Kč) zabírá pod podlahou další prostor a podle neofi ciálních čísel by se s ní měla přepravní kapacita snížit na 379 litrů.
    Plnohodnotné rezervní kolo (příplatek 4000 Kč) zabírá pod podlahou další prostor a podle neofi ciálních čísel by se s ní měla přepravní kapacita snížit na 379 litrů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Středový bezpečnostní pás ukotvený ve stropě je pro cestujícího nepraktický, ale v případě jeho využití omezuje naložení nákladu až po střechu.
    Středový bezpečnostní pás ukotvený ve stropě je pro cestujícího nepraktický, ale v případě jeho využití omezuje naložení nákladu až po střechu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přeplňovaná zážehová třináctistovka s výkonem 110 kW dokáže dacii velmi slušně rozhýbat. Na skvělé pružnosti se podílejí i krátké převody. Vše nakonec korunuje příjemnou spotřebou, takže můžeme směle tvrdit, že motor je to nejlepší, co duster nabízí.
    Přeplňovaná zážehová třináctistovka s výkonem 110 kW dokáže dacii velmi slušně rozhýbat. Na skvělé pružnosti se podílejí i krátké převody. Vše nakonec korunuje příjemnou spotřebou, takže můžeme směle tvrdit, že motor je to nejlepší, co duster nabízí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
    Dacia Duster 1.3 TCe 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dacia sice má na zadních kolech bubnové brzdy, ale při zpomalování to není znát.
    Dacia sice má na zadních kolech bubnové brzdy, ale při zpomalování to není znát.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • I k základnímu provedení si můžete za 14 900 Kč přikoupit 10,25“ digitální přístrojový štít.
    I k základnímu provedení si můžete za 14 900 Kč přikoupit 10,25“ digitální přístrojový štít.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Lze u něj měnit vzhled ve třech krocích, ale grafika by mohla být nápaditější.
    Lze u něj měnit vzhled ve třech krocích, ale grafika by mohla být nápaditější.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Černě lesklý okrasný panel, stříbrné lišty, chromované detaily a zčásti měkčené materiály navozují pocit luxusu, kabina koranda tak působí hodnotněji. Ergonomicky vydařené je rozložení tlačítek.
    Černě lesklý okrasný panel, stříbrné lišty, chromované detaily a zčásti měkčené materiály navozují pocit luxusu, kabina koranda tak působí hodnotněji. Ergonomicky vydařené je rozložení tlačítek.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Manuální skříň cvaká jako u dacie, ale v porovnání s ní chodí o něco lehčeji.
    Manuální skříň cvaká jako u dacie, ale v porovnání s ní chodí o něco lehčeji.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ovladačem v ssangyongu lze uzamknout mezinápravovou spojku (čtyřkolka je v automatickém módu) nebo zvolit sportovní režim.
    Ovladačem v ssangyongu lze uzamknout mezinápravovou spojku (čtyřkolka je v automatickém módu) nebo zvolit sportovní režim.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vestavěnou navigaci suplují aplikace z mobilního telefonu.
    Vestavěnou navigaci suplují aplikace z mobilního telefonu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ideální tuhost, rozměry a tvar předních sedadel zajišťují řidiči i spolujezdci pohodlí.
    Ideální tuhost, rozměry a tvar předních sedadel zajišťují řidiči i spolujezdci pohodlí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Díky výše ukotveným sedadlům má i z koranda řidič dobrý výhled. Jediným slabým místem je v tomto směru mohutný zadní sloupek bez prosklení.
    Díky výše ukotveným sedadlům má i z koranda řidič dobrý výhled. Jediným slabým místem je v tomto směru mohutný zadní sloupek bez prosklení.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Prostornost kabiny je jedním z největších benefitů SsangYongu Korando. Vzdušná kabina dopřává posádce dostatek volného prostoru ve všech směrech. Figurantovi vzadu zbývá před koleny krásných 18 volných centimetrů.
    Prostornost kabiny je jedním z největších benefitů SsangYongu Korando. Vzdušná kabina dopřává posádce dostatek volného prostoru ve všech směrech. Figurantovi vzadu zbývá před koleny krásných 18 volných centimetrů.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda že korando v základní výbavě Style sází pouze na klíček. Bezdotykové startování i otevírání je určeno vyšším verzím.
    Škoda že korando v základní výbavě Style sází pouze na klíček. Bezdotykové startování i otevírání je určeno vyšším verzím.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V oblouku je korando o něco jistější, přestože při rychlé změně směru jízdy není hbité jako duster, a tolik se nenaklání. Plavný projev se na rozbité vozovce promění v natřásání a poskakování.
    V oblouku je korando o něco jistější, přestože při rychlé změně směru jízdy není hbité jako duster, a tolik se nenaklání. Plavný projev se na rozbité vozovce promění v natřásání a poskakování.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 235/55 R18
    Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 235/55 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • U koranda je jedno, zda má pohon přední, nebo všech kol. Vždy disponuje zavazadelníkem o objemu 551 litrů, čímž se mezi kompaktními SUV řadí k nejlepším. Plastové obložení boků ale není příliš praktické, protože se rychle poškrábá. Také podběhy hodně zasahují do prostoru. Díky dvojité podlaze vznikne při sklopení opěradel v druhé řadě rovná ložná plocha.
    U koranda je jedno, zda má pohon přední, nebo všech kol. Vždy disponuje zavazadelníkem o objemu 551 litrů, čímž se mezi kompaktními SUV řadí k nejlepším. Plastové obložení boků ale není příliš praktické, protože se rychle poškrábá. Také podběhy hodně zasahují do prostoru. Díky dvojité podlaze vznikne při sklopení opěradel v druhé řadě rovná ložná plocha.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Překryt je přitom rozdělen na dvě části a kolmým ukotvením jedné z nich lze kufr prakticky přepažit. Na dně najdete sadu na rychlou opravu pneumatik.
    Překryt je přitom rozdělen na dvě části a kolmým ukotvením jedné z nich lze kufr prakticky přepažit. Na dně najdete sadu na rychlou opravu pneumatik.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přestože pod kapotou koranda bije objemnější srdce s výkonem 120 kW, za rumunským konkurentem výrazně zaostává. Má línější povahu a je složitější ho probudit z letargie. Zaostává dynamikou, pružnost ještě zhoršují dlouhé převody.
    Přestože pod kapotou koranda bije objemnější srdce s výkonem 120 kW, za rumunským konkurentem výrazně zaostává. Má línější povahu a je složitější ho probudit z letargie. Zaostává dynamikou, pružnost ještě zhoršují dlouhé převody.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Spodní část dveří překrývá prahy, které tak zůstávají stále čisté. Takhle nějak to má vypadat u vozů, které se nebojí jízdy terénem.
    Spodní část dveří překrývá prahy, které tak zůstávají stále čisté. Takhle nějak to má vypadat u vozů, které se nebojí jízdy terénem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní kotoučové brzdy při zpomalování kompenzují vyšší hmotnost koranda.
    Zadní kotoučové brzdy při zpomalování kompenzují vyšší hmotnost koranda.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
    SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Duster se musí spokojit s analogovými přístroji, které jsou dobře čitelné.
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
V interiéru dacie převládají tvrdé plasty, z nichž je vyrobena i palubní deska. Zpracování je na velmi slušné úrovni. Po poslední modernizaci se na volantu místo znaku objevil název Dacia a podlouhlé výdechy ventilace vypadají elegantněji.
Manuální šestistupňová převodovka se v kulisách někdy lehce zadrhne.
Otočným ovladačem na středovém tunelu lze vypnout pohon všech kol nebo mezinápravovou spojku uzamknout.
Za příplatek 6000 Kč si můžete u dusteru pořídit kartu pro bezklíčové odemykání a startování plus dva další vstupy USB pro cestující vzadu.
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Benzinová čtyřkolka má vždy vestavěnou navigaci.
Zůstalo i méně praktické ovládání audiosoustavy na sloupku řízení.
Sedadla potěší příjemnou potahovou látkou a umístěním hlavové opěrky. Výplň je ale tuší a boční opora by mohla být výraznější.
Pozice za volantem je příjemná a výhled ven dobrý. Při nastupování si ale musíte dát pozor na vystouplé prahové lišty. Nechránějí je dveře, jsou hned špinavé a lehce si o ně otřete nohavice.
Menší rozměry karoserie se odrážejí i ve stísněnějším interiéru. Dacia Duster za konkurencí pokulhává v podélném směru i na šířku. Redaktorovi s výškou 174 cm tak vzadu před koleny zbývá jen 10 volných centimetrů a tři dospělí by se v druhé řadě hodně mačkali.
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Vysoké zdvihy tlumičů oceníte při jízdě v terénu, kde se duster nemusí bát ani náročnějších překážek. Při rychlejší jízdě se ale promítnou výrazné náklony karoserie a odlehčení vnitřních kol.
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Pneumatiky v testu: Goodyear Vector 4Seasons 215/60 R17
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Pro pohon 4x4 uvádí Dacia u dusteru oficiální objem kufru 411 litrů, což je o 34 litrů méně než u verze s pohonem přední nápravy. Váže se však na využití sady na rychlou opravu pneumatik.
Plnohodnotné rezervní kolo (příplatek 4000 Kč) zabírá pod podlahou další prostor a podle neofi ciálních čísel by se s ní měla přepravní kapacita snížit na 379 litrů.
Středový bezpečnostní pás ukotvený ve stropě je pro cestujícího nepraktický, ale v případě jeho využití omezuje naložení nákladu až po střechu.
Přeplňovaná zážehová třináctistovka s výkonem 110 kW dokáže dacii velmi slušně rozhýbat. Na skvělé pružnosti se podílejí i krátké převody. Vše nakonec korunuje příjemnou spotřebou, takže můžeme směle tvrdit, že motor je to nejlepší, co duster nabízí.
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
Dacia sice má na zadních kolech bubnové brzdy, ale při zpomalování to není znát.
I k základnímu provedení si můžete za 14 900 Kč přikoupit 10,25“ digitální přístrojový štít.
Lze u něj měnit vzhled ve třech krocích, ale grafika by mohla být nápaditější.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Černě lesklý okrasný panel, stříbrné lišty, chromované detaily a zčásti měkčené materiály navozují pocit luxusu, kabina koranda tak působí hodnotněji. Ergonomicky vydařené je rozložení tlačítek.
Manuální skříň cvaká jako u dacie, ale v porovnání s ní chodí o něco lehčeji.
Ovladačem v ssangyongu lze uzamknout mezinápravovou spojku (čtyřkolka je v automatickém módu) nebo zvolit sportovní režim.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Vestavěnou navigaci suplují aplikace z mobilního telefonu.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Ideální tuhost, rozměry a tvar předních sedadel zajišťují řidiči i spolujezdci pohodlí.
Díky výše ukotveným sedadlům má i z koranda řidič dobrý výhled. Jediným slabým místem je v tomto směru mohutný zadní sloupek bez prosklení.
Prostornost kabiny je jedním z největších benefitů SsangYongu Korando. Vzdušná kabina dopřává posádce dostatek volného prostoru ve všech směrech. Figurantovi vzadu zbývá před koleny krásných 18 volných centimetrů.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Škoda že korando v základní výbavě Style sází pouze na klíček. Bezdotykové startování i otevírání je určeno vyšším verzím.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
V oblouku je korando o něco jistější, přestože při rychlé změně směru jízdy není hbité jako duster, a tolik se nenaklání. Plavný projev se na rozbité vozovce promění v natřásání a poskakování.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 235/55 R18
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
U koranda je jedno, zda má pohon přední, nebo všech kol. Vždy disponuje zavazadelníkem o objemu 551 litrů, čímž se mezi kompaktními SUV řadí k nejlepším. Plastové obložení boků ale není příliš praktické, protože se rychle poškrábá. Také podběhy hodně zasahují do prostoru. Díky dvojité podlaze vznikne při sklopení opěradel v druhé řadě rovná ložná plocha.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Překryt je přitom rozdělen na dvě části a kolmým ukotvením jedné z nich lze kufr prakticky přepažit. Na dně najdete sadu na rychlou opravu pneumatik.
Přestože pod kapotou koranda bije objemnější srdce s výkonem 120 kW, za rumunským konkurentem výrazně zaostává. Má línější povahu a je složitější ho probudit z letargie. Zaostává dynamikou, pružnost ještě zhoršují dlouhé převody.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
Spodní část dveří překrývá prahy, které tak zůstávají stále čisté. Takhle nějak to má vypadat u vozů, které se nebojí jízdy terénem.
Zadní kotoučové brzdy při zpomalování kompenzují vyšší hmotnost koranda.
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4