Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4 – Hodně muziky za málo peněz
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Duster se musí spokojit s analogovými přístroji, které jsou dobře čitelné.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
V interiéru dacie převládají tvrdé plasty, z nichž je vyrobena i palubní deska. Zpracování je na velmi slušné úrovni. Po poslední modernizaci se na volantu místo znaku objevil název Dacia a podlouhlé výdechy ventilace vypadají elegantněji.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Manuální šestistupňová převodovka se v kulisách někdy lehce zadrhne.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Otočným ovladačem na středovém tunelu lze vypnout pohon všech kol nebo mezinápravovou spojku uzamknout.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za příplatek 6000 Kč si můžete u dusteru pořídit kartu pro bezklíčové odemykání a startování plus dva další vstupy USB pro cestující vzadu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Benzinová čtyřkolka má vždy vestavěnou navigaci.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zůstalo i méně praktické ovládání audiosoustavy na sloupku řízení.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedadla potěší příjemnou potahovou látkou a umístěním hlavové opěrky. Výplň je ale tuší a boční opora by mohla být výraznější.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pozice za volantem je příjemná a výhled ven dobrý. Při nastupování si ale musíte dát pozor na vystouplé prahové lišty. Nechránějí je dveře, jsou hned špinavé a lehce si o ně otřete nohavice.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Menší rozměry karoserie se odrážejí i ve stísněnějším interiéru. Dacia Duster za konkurencí pokulhává v podélném směru i na šířku. Redaktorovi s výškou 174 cm tak vzadu před koleny zbývá jen 10 volných centimetrů a tři dospělí by se v druhé řadě hodně mačkali.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vysoké zdvihy tlumičů oceníte při jízdě v terénu, kde se duster nemusí bát ani náročnějších překážek. Při rychlejší jízdě se ale promítnou výrazné náklony karoserie a odlehčení vnitřních kol.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Goodyear Vector 4Seasons 215/60 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pro pohon 4x4 uvádí Dacia u dusteru oficiální objem kufru 411 litrů, což je o 34 litrů méně než u verze s pohonem přední nápravy. Váže se však na využití sady na rychlou opravu pneumatik.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Plnohodnotné rezervní kolo (příplatek 4000 Kč) zabírá pod podlahou další prostor a podle neofi ciálních čísel by se s ní měla přepravní kapacita snížit na 379 litrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Středový bezpečnostní pás ukotvený ve stropě je pro cestujícího nepraktický, ale v případě jeho využití omezuje naložení nákladu až po střechu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaná zážehová třináctistovka s výkonem 110 kW dokáže dacii velmi slušně rozhýbat. Na skvělé pružnosti se podílejí i krátké převody. Vše nakonec korunuje příjemnou spotřebou, takže můžeme směle tvrdit, že motor je to nejlepší, co duster nabízí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Duster 1.3 TCe 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia sice má na zadních kolech bubnové brzdy, ale při zpomalování to není znát.
|
Svět motorů/Michal Kollert
I k základnímu provedení si můžete za 14 900 Kč přikoupit 10,25“ digitální přístrojový štít.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Lze u něj měnit vzhled ve třech krocích, ale grafika by mohla být nápaditější.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Černě lesklý okrasný panel, stříbrné lišty, chromované detaily a zčásti měkčené materiály navozují pocit luxusu, kabina koranda tak působí hodnotněji. Ergonomicky vydařené je rozložení tlačítek.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Manuální skříň cvaká jako u dacie, ale v porovnání s ní chodí o něco lehčeji.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ovladačem v ssangyongu lze uzamknout mezinápravovou spojku (čtyřkolka je v automatickém módu) nebo zvolit sportovní režim.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vestavěnou navigaci suplují aplikace z mobilního telefonu.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ideální tuhost, rozměry a tvar předních sedadel zajišťují řidiči i spolujezdci pohodlí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Díky výše ukotveným sedadlům má i z koranda řidič dobrý výhled. Jediným slabým místem je v tomto směru mohutný zadní sloupek bez prosklení.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Prostornost kabiny je jedním z největších benefitů SsangYongu Korando. Vzdušná kabina dopřává posádce dostatek volného prostoru ve všech směrech. Figurantovi vzadu zbývá před koleny krásných 18 volných centimetrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda že korando v základní výbavě Style sází pouze na klíček. Bezdotykové startování i otevírání je určeno vyšším verzím.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
V oblouku je korando o něco jistější, přestože při rychlé změně směru jízdy není hbité jako duster, a tolik se nenaklání. Plavný projev se na rozbité vozovce promění v natřásání a poskakování.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Hankook Ventus Prime3 235/55 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
U koranda je jedno, zda má pohon přední, nebo všech kol. Vždy disponuje zavazadelníkem o objemu 551 litrů, čímž se mezi kompaktními SUV řadí k nejlepším. Plastové obložení boků ale není příliš praktické, protože se rychle poškrábá. Také podběhy hodně zasahují do prostoru. Díky dvojité podlaze vznikne při sklopení opěradel v druhé řadě rovná ložná plocha.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Překryt je přitom rozdělen na dvě části a kolmým ukotvením jedné z nich lze kufr prakticky přepažit. Na dně najdete sadu na rychlou opravu pneumatik.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přestože pod kapotou koranda bije objemnější srdce s výkonem 120 kW, za rumunským konkurentem výrazně zaostává. Má línější povahu a je složitější ho probudit z letargie. Zaostává dynamikou, pružnost ještě zhoršují dlouhé převody.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert
Spodní část dveří překrývá prahy, které tak zůstávají stále čisté. Takhle nějak to má vypadat u vozů, které se nebojí jízdy terénem.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zadní kotoučové brzdy při zpomalování kompenzují vyšší hmotnost koranda.
|
Svět motorů/Michal Kollert
SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4
|
Svět motorů/Michal Kollert