Dacia Duster 1.3 TCe 4x4 vs. SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI 4x4 – Hodně muziky za málo peněz
Nabídka praktických kompaktních SUV s pohonem všech kol je celkem bohatá. Většinou je však spojena s automatickými převodovkami, a tudíž dražší. S manuální skříní jich moc nenajdete. Nejlevnější jsou Dacia Duster a SsangYong Korando.
Přestože se to některým ekologům nelíbí, nejprodávanějším segmentem mezi osobními automobily je aktuálně ten sdružující kompaktní SUV. A skvělých výsledků v této nabité skupině dosahují Dacia Duster nebo SsangYong Korando. Bodují totiž zejména příznivou cenou a řadu zákazníků oslovují i jednoduchou technikou bez elektrických pomocníků pohonných jednotek nebo zbytečně velké digitalizace. Také je můžete mít s pohonem všech kol bez automatické převodovky, což se již také příliš nevidí. Proto ani nepřekvapí, že se Dacia Duster i po prvních čtyřech měsících letošního roku drží v první pětce nejprodávanějších kompaktních SUV a korando (do statistik SDA vstoupila značka SsangYong až v roce 2022) okupuje krásné sedmé místo.
Neoslní, neurazí
Oba vozy už nějakou dobu potkáváme na českých silnicích. Druhá generace úspěšného dusteru se představila v roce 2017 a postupně ji Dacia vylepšovala. Hlavní změnou prošla loni, kdy rumunská značka kompletně změnila svou identitu včetně logo. Tradiční lehce rozpoznatelnou siluetu s vystouplými lemy blatníků tak doplnila nová maska chladiče s moderním znakem inspirovaným písmeny DC. Stejné logo najdete i na kolech a vzadu se na víku kufru objevil nápis Dacia. Na dusteru se nám líbí, že působí bytelně a na nic si nehraje. Na druhou stranu nejde o žádného krasavce, který magnetizuje okolí. Ani pátá generace koranda, která dorazila v roce 2019, nepatří mezi vyložené fešáky. Snaha o originalitu některých partií nebo detailů je podle nás sporná. Pochválit můžeme alespoň vyvážené proporce hranatější karoserie. Výraznějších a hezčích konkurentů mezi kompaktními SUV najdete celou řadu. I tak máme z výrazu koranda radost, protože v minulosti neměli designéři značky SsangYong vůbec žádný vkus.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!