Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT – Spolu proti masovkám
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Standardní digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,25“ a tlačítky na volantu lze zvolit jedno ze šesti zobrazovacích schémat nebo vybírat údaje, které chcete sledovat.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sportovnější styl kabiny cupry dokládá i lehké natočení středového displeje a výdechů pod ním k řidiči. Kabinu oživují měděné detaily a prošívání.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Malý volič automatu známe i z jiných modelů koncernu VW. Pádla pod volantem cupry slouží k manuální změně převodových stupňů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hlavním ovládacím centrem leonu je středový displej. Na jednu stranu máte vše na jednom místě, ale prohrabávat se systémem není příliš intuitivní, což platí i o trefování do ikon.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přes obrazovku se nastavuje klimatizace, spouští vyhřívání sedadel nebo volí jízdní režimy.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Posuvná dotyková lišta ve spodní části není podsvícená, takže v noci nevidíte, zda přidáváte teplotu, nebo zvyšujete hlasitost.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Díky výborným jízdním vlastnostem se uvnitř nejlépe cítíme za volantem. Při rychlých průjezdech zatáčkami oceňujeme skvěle vytvarovaná sedadla, která poskytují tělu potřebnou oporu, ale nejsou tak tvrdá, aby byla nepohodlná.
|
Svět motorů/Michal Kollert
V cupře si vzadu ceníme dostatku volného prostoru před koleny a nad hlavou. Líbí se nám tvarování sedáku, který velmi dobře podepírá stehna. Na šířku je ale interiér užší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vyhýbací manévr zvládá leon s naprostým přehledem. Jeho doménou jsou totiž jisté jízdní vlastnosti a přesné řízení. Komfort podvozku je ale o něco nižší.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Základní objem 380 litrů lze sklopením sedadel zvýšit na 1301 litrů. Jde o takový průměr mezi kompaktními hatchbacky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dojezdové rezervní kolo umístěné pod podlahou je standardním vybavením leonu, stejně jako praktický průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dojezdové rezervní kolo umístěné pod podlahou je standardním vybavením leonu, stejně jako praktický průvlak na dlouhé předměty v zadním opěradle.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaná zážehová patnáctistovka s výkonem 110 kW dostala po spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 48V mild-hybridní systém. Startér-generátor připojený k motoru řemenem pomáhá snižovat spotřebu paliva.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza 6 225/40 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG
|
Svět motorů/Michal Kollert
Základní přístrojový štít kombinuje 7“ displej v levé části a analogový rychloměr s ručičkou v pravé. Rozdílné přístupy ale nejsou poznat, a tak přístroje působí jednolitě.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Jednoduchá palubní deska hondy je úhledná a přehledná. Zajímavý detail představuje okrasná lišta s reliéfem včelí plástve, v níž jsou schované výdechy ventilace.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Místo voliče automatu najdete na středovém tunelu jen tlačítka. Pádla pod volantem civiku mají na starost zvýšení rekuperace ve čtyřech úrovních.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda ukazuje, že i manuálně stavitelná klimatizace může vypadat moderně. Kolébkovým spínačem na středovém tunelu se intuitivně volí jeden ze čtyř jízdních režimů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dotykový displej má ve spodní části stejně jako cupra lištu pro rychlý přístup k jednotlivým položkám.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Rozmístění hlavních ikon je jednodušší a v levé části najdete tlačítko pro návrat na hlavní stránku i otočný ovladač hlasitosti.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedadlo řidiče je ukotvené nízko nad vozovkou, což zvyšuje sepjetí s vozem. Někomu se ale bude hůře vystupovat. Výplň sedadel je měkčí, protože preferuje pohodlí.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dlouhý rozvor se pozitivně odrazil v podélné prostornosti kabiny civiku. Také jeho šířka je nadprůměrná. Vyšší postavy ale budou mít problémy vejít se vzadu po strop. Svažující se střecha totiž v tomto místě ubírá důležité centimetry.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Také civic se mezi kužely proplete rychle, hbitě a jistě. I jeho jízdní stabilita je příkladná. Přidává ale také slušnou porci komfortu a plavnosti.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Civic nabízí kufr o objemu 415 litrů, což je méně než u předchozí generace. V podobě schodu do něj totiž zasahuje baterie hybridního systému.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlahou totiž moc místa není.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Specialitou je svinovací roleta ukotvená nalevo nebo sada na rychlou opravu pneumatik v levém boku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Specialitou je svinovací roleta ukotvená nalevo nebo sada na rychlou opravu pneumatik v levém boku.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hybrid hondy disponuje 135 kW, což je i nejvyšší výkon elektromotoru. Spalovací dvoulitr s 105 kW slouží hlavně k dobíjení baterií. Všechny komponenty jsou skvěle sladěny a civic jezdí plynule.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R18
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert
Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT
|
Svět motorů/Michal Kollert