Cupra Leon 1.5 e-TSI DSG vs. Honda Civic 2.0 e:HEV e-CVT – Spolu proti masovkám
V segmentu kompaktních hatchbacků najdete modely pro široké masy, ale i speciality, které svým stylem vystupují z davu. Jedním je Cupra Leon a druhým Honda Civic, oba samozřejmě s elektrifikovanými pohonnými jednotkami.
Cupra je mladá španělská značka zakládající si na sportovnějším výrazu, silných motorech a bohaté výbavě. Odlišuje se tak od masového Seatu, což něco stojí. Leon od Cupry je tak výrazně dražší než sourozenec s logem Seatu a posouvá se v hierarchii mezi prémiovou konkurenci. Honda Civic je sice z celosvětového pohledu jeden z nejprodávanějších modelů, ale v našich končinách k němu vzhlížejí většinou jen zapálení znalci. S hybridním pohonem jeho cena navíc vystřelila dost vysoko, takže se také může stát, že osloví jen omezenou skupinu motoristů.
Z jiného těsta
Tvarově je Cupra Leon stejná jako sourozenec od Seatu. Takže takový normální hatchback s vyváženými proporcemi a kolmou zádí. Působí ale dynamičtěji, již v základu má litá 18“ kola s měděnými detaily a znak uprostřed masky nalakovaný ve stejné barvě. Agresivněji působí oba nárazníky, přičemž zadní má ve spodní části náznak difuzoru a po stranách prolisy připomínající koncovky výfuků, nebo velký spoiler navazující na střechu.
Civic tvarově vychází z předchozí generace. Také dostal podlouhlou karoserii se splývavou zadní částí, která stojí na pomezí tradičních hatchbacků a liftbacků s výklopnou zadní stěnou. Designéři mu vtiskli uhlazenější linie, za čímž stojí i snaha o optimalizaci aerodynamického odporu. Jednoduše vytvarovaná je i přední část, kde podlouhlé světlomety spojuje v jeden celek maska chladiče.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!