Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Druhé kolo
1
/
76
Prohlédnout znovu
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Druhé kolo
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přístrojový štít je vždy analogový, s malým displejem uprostřed.
|
Svět motorů/Michal Kollert
V ceníku standardního sandera jsou dnes jen dvě výbavy, tato je vyšší. Svojí nízkou cenu skrývá úspěšně, vůz je příjemně ergonomický a prostorný. Použité plasty jsou sice většinou tvrdé, ale zpracování velmi dobré.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Převodovka je trochu tužší, ale k jejímu fungování nemáme jiné výtky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Klimatizace může být za příplatek 5000 Kč automatická.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální systém sandera je na dnešní poměry zastaralý, ale funguje skvěle, zrcadlení mobilu je ve verzi Media Navi (příplatek 8500 Kč) bezdrátové, a k tomu má velmi slušné audio
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Ocenili bychom lepší bederní podporu a nastavitelnou sedačku spolujezdce, jinak si ale není vpředu nač stěžovat.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Slušnou nabídku prostoru mají cestující také vzadu. V noci si tu ale neposvítí, dacia má osvětlení jen pro předek, a to spíše podprůměrně. Nevýhodou jsou také opěrky hlavy, které zaclání při výhledu dozadu, škodovka je umí zasunout nízko do sedačky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vyhýbací manévr mezi kužely nedělá sanderu problém ani při rychlosti nad 75 km/h. Lehké sklony k nedotáčivosti má, ale pomáhá mu nízká váha, elektronická stabilizace zasahuje velmi decentně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Continental EcoContact 6 195/55 R16
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Kufr sandera je širší mezi podběhy a objem je podobný, na čtyřkovou fabii trochu ztrácí v praktičnosti.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Po sklopení sedaček vznikne velký schod, objem se zvětší na 1108 litrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dojezdové rezervní kolo je dostupné za 4000 Kč.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Auto působí trochu nedodělaně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Maličký litrový tříválec dacie je skvělý a i navzdory hendikepu nižšího výkonu dokáže jezdit svižněji než škodovka. Kultivovanost je také dobrá, i když odhlučnění je jednou z oblastí, kde se šetřilo. Převodovka je trochu tužší, ale k jejímu fungování nemáme jiné výtky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Potkávací světla LED svítí velmi dobře, halogenové dálkové svícení je podprůměrné. Standardem jsou od úplného základu, dálková LED v možnostech příplatků nejsou.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sandero mělo výhodu v menším průměru kol, což prospívá komfortu, letní obutí mu při teplotě nad 10 °C pomohlo při testu brzd.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dacia Sandero 1.0 SCe
|
Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus má základní přístrojový štít s malým displejem, ten už dnes ve standardní výbavě není. Místo něj je 8“ virtuální kokpit.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska fabie vypadá moderně a nebojí se ani stylových detailů. Plasty jsou sice výhradně tvrdé, ale kvalitně zpracované.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Multimediální systém fabie možnostmi neoplývá, je ale rychlý a snadno použitelný, chyby připojení mobilu se mu stále nevyhýbají.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Příplatková dvouzónová automatická klimatizace má svůj vlastní panel s malým displejem, něco se však stále nastavuje přes dotykový displej.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Sedačky fabie jsou o kus komfortnější, spolujezdec si může výšku nastavit a prostorově je na tom auto velmi dobře.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vzadu mají cestující o pár centimetrů více místa než v sanderu ve všech směrech. A také mají lampičky pro čtení.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Fabia se mezi kužely protáhne velmi mrštně i nad 75 km/h, nízká váha drží sklony k nedotáčivosti na minimu. Elektronika zasahuje trochu výrazněji, rychlost se tedy v průběhu manévru dost sníží.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Michelin Alpin 6 215/45 R17
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPIV kufru Škodovka tradičně myslela na praktické detaily a síťový program nebo závěsná kapsa jsou standardní výbavou.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvojitá podlaha dokáže vyrovnat schod při sklopení sedaček, objem se pak zvětší na 1190 litrů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Pod podlahou může být za příplatek 3900 Kč plnohodnotné rezervní kolo.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nenáročnému řidiči jednotka 1.0 MPI Evo postačuje, v nové verzi je navíc příjemně kultivovaná a odhlučněná. Zlepšila se také převodovka, k níž nemáme žádné výtky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Fabia má přední světlomety LED ve standardní výbavě, s jejich výkonem jsme spokojeni. Příplatek za Bi-LED není u základního motoru možný.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Základní Fabia 1.0 MPI Selection může mít podle ceníku pouze 15“ kola, testovaný kus však dostal mnohem větší, 17“ lité disky
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Fabia 1.0 MPI
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní