Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Původní virtuální kokpit měl otravně pomalé reakce na rolování válečku na volantu. Samotný způsob ovládání byl ale intuitivnější než nyní.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vedle nového superbu interiér toho původního hodně zastaral. Z hlediska ergonomie a jednoduchosti obsluhy funguje skvěle, níže umístěný displej nám nevadí.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dosavadní superb měl klasický volič automatu, který umožňoval i manuální změnu rychlostních stupňů|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Navigace Amundsen s 8“ displejem má na rozdíl od vrcholného columbusu (9,2“) stále otočné ovladače i dotykové plošky po obou stranách. Neumí ale zobrazování různých věcí ve více oknech současně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Třetí generace působí uvnitř výrazně subtilněji, ale pozice sezení se proti novince v ničem zásadně neliší. Královským prostorem pro kolena byl superb vždy vyhlášený, třetí generace má proti té čtvrté méně místa v oblasti loktů, ale více v horní části mezi rameny.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Původní superb se chová čitelně a pohotově mění směr, má však tendenci k vybočování zádi. Situaci ovlivnily i sedmnáctipalcové pneumatiky s vyšší bočnicí, které jsou proti osmnáctkám i užší.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato P7 215/55 R17|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pravidelný a obří kufr byl ozdobou dosavadního superbu, nechybějí praktické výklopné háčky ani páčka na sklápění opěradel. Na bocích jsou dvě velké uzavřené kapsy. Nevýhodou proti novince jsou níže vyklopné páté dveře: 182 vs. 193 cm.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Spotřeba se u obou superbů drží na podobných hodnotách: v průměru typicky mezi 6 a 6,5 l/100 km. Snížení komplexity výroby u novinky však znamená, že pokud chcete silný diesel s předokolkou, musíte vybírat jen u dosavadní generace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Menší, 17“ kola velmi svědčí komfortu, z hlediska jízdních vlastností ale považujeme za nejlepší osmnáctky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Původní madla byla díky zakrytému zámku estetičtější. Bezklíčkové ovládání funguje u obou superbů pro přední i zadní dveře. U toho nového se však za něj ve výbavě Selection připlácí.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Způsob ovládání displeje před řidičem se liší a budete si zvykat déle. Třeba nulování spotřeb dlouhým stiskem válečku, které v octavii zpočátku nebylo, zde již funguje. Displej je nově jednolitý a má integrovaný ukazatel paliva.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Hlídání jízdních pruhů i upozorňování na překročení limitů lze vypnout jednoduše přímo tlačítky na volantu, na oba stačí dohromady čtyři úkony|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska působí díky kontrastnímu obšití koženkou a vkusným dekorům imitujícím dřevo velmi hodnotně. Z měkčeného plastu je horní část, v oblasti nohou je tradičně z tvrdého. Vertikální mřížkování v horní části ukrývá výdechy klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Displej měl v testovaném voze 13“, Superb III standardem je 10“. Žádná fyzická tlačítka na bocích na rozdíl od předchůdce mít nemůže, ale je propojený s ovladači Smart Dial, a především funguje zásadně lépe a rychleji, než když s dotykovým principem ovládání přišla současná octavia.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Masážní funkce doznaly zásadního vylepšení. Využívají deset pneumaticky ovládaných vzduchových vaků. Lze vybírat z osmi programů, nastavovat si intenzitu i délku masáže.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na přesunutí voliče automatu na sloupek řízení se zvyká rychle a pohotoví jste s ním i při parkování. Manuálně lze řadit výlučně páčkami pod volantem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska v novém superbu vás ve střední části více obklopuje, ale neutiskuje. Vlevo máte díky výrazněji vzad posunutému madlu dveří více místa pro koleno. Pozice sezení je stejně jako v předchůdci naprosto přirozená.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Cestující vzadu se mohou těšit standardně z třízónové klimatizace. Prostorové změny subjektivně nevnímáte, sedí se velmi podobně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Středová loketní opěrka se rozevírá do stran, mezi pravou a levou částí je praktické gumové těsnění. Uvnitř je vyjímatelná lišta pro odložení drobností a čističe displeje. Je zde také 12V zásuvka a prostor pro kreditní či jinou kartu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Novinka působí suverénně, s adaptivními tlumiči ve sportovním režimu se málo naklání a chová se téměř neutrálně. Drobně disharmonicky působí jen řízení s progresivním převodem, které při prudkých manévrech neklade rovnoměrný odpor.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 235/45 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základními rozměry se nový kufr od starého téměř neliší. Největší rozdíl je v otevřené pravé kapse a příjemnou novinkou je elektrická roletka, která se samočinně nejen odsouvá, ale zasouvá zpět. Nárůst objemu z 660 na 690 litrů ale vidět není.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nejnovější evoluce silného vznětového dvoulitru má výkon lehce snížený ze 147 na 142 kW. V přímém srovnání dynamiky to poznáte, síly má ale novinka stále dost. Líbí se nám i nadále příjemné sladění se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nově vyvinuté světlomety LED Matrix fungují velmi dobře, spolehlivě vykrývají okolní provoz. V základním stupni Selection si za ně ale připlatíte tučných 40 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Celistvé kliky, které má nový superb i kodiaq, vnímáme jako méně praktické, neboť si do nich můžete přiskřípnout ruku.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Rozměry pneumatik se proti předchůdci nezměnily – rozsah je stále 16“ (v ČR se nenabízí) až 19“|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kulaté logo se objevilo v novém designu a typický prolis na kapotě je nyní zanořený|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Klasické mlhovky novinka nemá, nahradila je světla do špatného počasí integrovaná v hlavních lampách. Průduchy (air curtain) snižují aerodynamický odpor, chlazení brzd je nově (s vyjímkou verze 2.0 TSI/195 kW) vyřešeno pomocí větráků, což je rovněž energeticky výhodnější.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert