Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
117 Fotogalerie

Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace: Vzdálení blíženci

Čtvrtá generace superbu se skloňuje jakožto sourozenec passatu. My jsme však zkoumali, jako moc blízká či vzdálená je novinka se svým předchůdcem, s nímž sdílí podvozkový základ. Zajímalo nás i to, zda se projevil pokles výkonu u vrcholného dieselu.

Důvody společného vývoje superbu a passatu jsme rozebírali už několikrát. Jednou větou lze říct, že segment D v Evropě dlouhodobě klesá a nedává ekonomický smysl vyvíjet oba modely zvlášť. Že spousta zákazníků utekla do vozů SUV, je vidět i z nabídky klasických modelů střední třídy. Mimo passatu a superbu zde zůstaly jen prémiové modely od Audi, BMW či Mercedesu. Jak oba vozy narostly, tak se navíc rozměrově blíží k autům o segment větším. V řeči čísel to například znamená, že současný 4902 mm dlouhý Superb Combi přerůstá menší A4 Avant o 140 mm, zatímco na větší A6 Avant mu schází jen 37 mm.

Neproduktivní nárůst

V rámci boleslavské stáje se čtvrtá generace proti té třetí protáhla o 40 mm. Bližší pohled do technických dat nicméně prozradí, že zatímco přední převis je delší o 45 mm, zadní se naopak o 5 mm zkrátil. Z hlediska prostornosti pro posádku či zavazadla se tedy nic moc změnit nemohlo. Rozvor 2841 mm zůstal zachován a i z něj je poznat, že zatímco superb si jede to svoje, passat musel rozměrově pořádně poskočit.

Čas ukáže

Škodovka se naopak lehce podřizovala designem, neboť skelet karoserie a boční dveře mají oba vozy stejné. To tedy znamená, že boční linie superbu postrádá tradiční prolis nad madly dveří a celkově působí méně ostře než u předchůdce.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!