Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace: Vzdálení blíženci

43/117
Zavřít
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
    Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Původní virtuální kokpit měl otravně pomalé reakce na rolování válečku na volantu. Samotný způsob ovládání byl ale intuitivnější než nyní.
    Původní virtuální kokpit měl otravně pomalé reakce na rolování válečku na volantu. Samotný způsob ovládání byl ale intuitivnější než nyní.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vedle nového superbu interiér toho původního hodně zastaral. Z hlediska ergonomie a jednoduchosti obsluhy funguje skvěle, níže umístěný displej nám nevadí.
    Vedle nového superbu interiér toho původního hodně zastaral. Z hlediska ergonomie a jednoduchosti obsluhy funguje skvěle, níže umístěný displej nám nevadí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dosavadní superb měl klasický volič automatu, který umožňoval i manuální změnu rychlostních stupňů
    Dosavadní superb měl klasický volič automatu, který umožňoval i manuální změnu rychlostních stupňů| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Navigace Amundsen s 8“ displejem má na rozdíl od vrcholného columbusu (9,2“) stále otočné ovladače i dotykové plošky po obou stranách. Neumí ale zobrazování různých věcí ve více oknech současně.
    Navigace Amundsen s 8“ displejem má na rozdíl od vrcholného columbusu (9,2“) stále otočné ovladače i dotykové plošky po obou stranách. Neumí ale zobrazování různých věcí ve více oknech současně.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Třetí generace působí uvnitř výrazně subtilněji, ale pozice sezení se proti novince v ničem zásadně neliší. Královským prostorem pro kolena byl superb vždy vyhlášený, třetí generace má proti té čtvrté méně místa v oblasti loktů, ale více v horní části mezi rameny.
    Třetí generace působí uvnitř výrazně subtilněji, ale pozice sezení se proti novince v ničem zásadně neliší. Královským prostorem pro kolena byl superb vždy vyhlášený, třetí generace má proti té čtvrté méně místa v oblasti loktů, ale více v horní části mezi rameny.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Původní superb se chová čitelně a pohotově mění směr, má však tendenci k vybočování zádi. Situaci ovlivnily i sedmnáctipalcové pneumatiky s vyšší bočnicí, které jsou proti osmnáctkám i užší.
    Původní superb se chová čitelně a pohotově mění směr, má však tendenci k vybočování zádi. Situaci ovlivnily i sedmnáctipalcové pneumatiky s vyšší bočnicí, které jsou proti osmnáctkám i užší.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato P7 215/55 R17
    Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato P7 215/55 R17| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pravidelný a obří kufr byl ozdobou dosavadního superbu, nechybějí praktické výklopné háčky ani páčka na sklápění opěradel. Na bocích jsou dvě velké uzavřené kapsy. Nevýhodou proti novince jsou níže vyklopné páté dveře: 182 vs. 193 cm.
    Pravidelný a obří kufr byl ozdobou dosavadního superbu, nechybějí praktické výklopné háčky ani páčka na sklápění opěradel. Na bocích jsou dvě velké uzavřené kapsy. Nevýhodou proti novince jsou níže vyklopné páté dveře: 182 vs. 193 cm.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Spotřeba se u obou superbů drží na podobných hodnotách: v průměru typicky mezi 6 a 6,5 l/100 km. Snížení komplexity výroby u novinky však znamená, že pokud chcete silný diesel s předokolkou, musíte vybírat jen u dosavadní generace.
    Spotřeba se u obou superbů drží na podobných hodnotách: v průměru typicky mezi 6 a 6,5 l/100 km. Snížení komplexity výroby u novinky však znamená, že pokud chcete silný diesel s předokolkou, musíte vybírat jen u dosavadní generace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Menší, 17“ kola velmi svědčí komfortu, z hlediska jízdních vlastností ale považujeme za nejlepší osmnáctky.
    Menší, 17“ kola velmi svědčí komfortu, z hlediska jízdních vlastností ale považujeme za nejlepší osmnáctky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Původní madla byla díky zakrytému zámku estetičtější. Bezklíčkové ovládání funguje u obou superbů pro přední i zadní dveře. U toho nového se však za něj ve výbavě Selection připlácí.
    Původní madla byla díky zakrytému zámku estetičtější. Bezklíčkové ovládání funguje u obou superbů pro přední i zadní dveře. U toho nového se však za něj ve výbavě Selection připlácí.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Způsob ovládání displeje před řidičem se liší a budete si zvykat déle. Třeba nulování spotřeb dlouhým stiskem válečku, které v octavii zpočátku nebylo, zde již funguje. Displej je nově jednolitý a má integrovaný ukazatel paliva.
    Způsob ovládání displeje před řidičem se liší a budete si zvykat déle. Třeba nulování spotřeb dlouhým stiskem válečku, které v octavii zpočátku nebylo, zde již funguje. Displej je nově jednolitý a má integrovaný ukazatel paliva.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Hlídání jízdních pruhů i upozorňování na překročení limitů lze vypnout jednoduše přímo tlačítky na volantu, na oba stačí dohromady čtyři úkony
    Hlídání jízdních pruhů i upozorňování na překročení limitů lze vypnout jednoduše přímo tlačítky na volantu, na oba stačí dohromady čtyři úkony| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska působí díky kontrastnímu obšití koženkou a vkusným dekorům imitujícím dřevo velmi hodnotně. Z měkčeného plastu je horní část, v oblasti nohou je tradičně z tvrdého. Vertikální mřížkování v horní části ukrývá výdechy klimatizace.
    Palubní deska působí díky kontrastnímu obšití koženkou a vkusným dekorům imitujícím dřevo velmi hodnotně. Z měkčeného plastu je horní část, v oblasti nohou je tradičně z tvrdého. Vertikální mřížkování v horní části ukrývá výdechy klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Displej měl v testovaném voze 13“, Superb III standardem je 10“. Žádná fyzická tlačítka na bocích na rozdíl od předchůdce mít nemůže, ale je propojený s ovladači Smart Dial, a především funguje zásadně lépe a rychleji, než když s dotykovým principem ovládání přišla současná octavia.
    Displej měl v testovaném voze 13“, Superb III standardem je 10“. Žádná fyzická tlačítka na bocích na rozdíl od předchůdce mít nemůže, ale je propojený s ovladači Smart Dial, a především funguje zásadně lépe a rychleji, než když s dotykovým principem ovládání přišla současná octavia.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Masážní funkce doznaly zásadního vylepšení. Využívají deset pneumaticky ovládaných vzduchových vaků. Lze vybírat z osmi programů, nastavovat si intenzitu i délku masáže.
    Masážní funkce doznaly zásadního vylepšení. Využívají deset pneumaticky ovládaných vzduchových vaků. Lze vybírat z osmi programů, nastavovat si intenzitu i délku masáže.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.
    Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.
    Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na přesunutí voliče automatu na sloupek řízení se zvyká rychle a pohotoví jste s ním i při parkování. Manuálně lze řadit výlučně páčkami pod volantem.
    Na přesunutí voliče automatu na sloupek řízení se zvyká rychle a pohotoví jste s ním i při parkování. Manuálně lze řadit výlučně páčkami pod volantem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska v novém superbu vás ve střední části více obklopuje, ale neutiskuje. Vlevo máte díky výrazněji vzad posunutému madlu dveří více místa pro koleno. Pozice sezení je stejně jako v předchůdci naprosto přirozená.
    Palubní deska v novém superbu vás ve střední části více obklopuje, ale neutiskuje. Vlevo máte díky výrazněji vzad posunutému madlu dveří více místa pro koleno. Pozice sezení je stejně jako v předchůdci naprosto přirozená.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Cestující vzadu se mohou těšit standardně z třízónové klimatizace. Prostorové změny subjektivně nevnímáte, sedí se velmi podobně.
    Cestující vzadu se mohou těšit standardně z třízónové klimatizace. Prostorové změny subjektivně nevnímáte, sedí se velmi podobně.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Středová loketní opěrka se rozevírá do stran, mezi pravou a levou částí je praktické gumové těsnění. Uvnitř je vyjímatelná lišta pro odložení drobností a čističe displeje. Je zde také 12V zásuvka a prostor pro kreditní či jinou kartu.
    Středová loketní opěrka se rozevírá do stran, mezi pravou a levou částí je praktické gumové těsnění. Uvnitř je vyjímatelná lišta pro odložení drobností a čističe displeje. Je zde také 12V zásuvka a prostor pro kreditní či jinou kartu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Novinka působí suverénně, s adaptivními tlumiči ve sportovním režimu se málo naklání a chová se téměř neutrálně. Drobně disharmonicky působí jen řízení s progresivním převodem, které při prudkých manévrech neklade rovnoměrný odpor.
    Novinka působí suverénně, s adaptivními tlumiči ve sportovním režimu se málo naklání a chová se téměř neutrálně. Drobně disharmonicky působí jen řízení s progresivním převodem, které při prudkých manévrech neklade rovnoměrný odpor.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky v testu: Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 235/45 R18
    Pneumatiky v testu: Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 235/45 R18| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Základními rozměry se nový kufr od starého téměř neliší. Největší rozdíl je v otevřené pravé kapse a příjemnou novinkou je elektrická roletka, která se samočinně nejen odsouvá, ale zasouvá zpět. Nárůst objemu z 660 na 690 litrů ale vidět není.
    Základními rozměry se nový kufr od starého téměř neliší. Největší rozdíl je v otevřené pravé kapse a příjemnou novinkou je elektrická roletka, která se samočinně nejen odsouvá, ale zasouvá zpět. Nárůst objemu z 660 na 690 litrů ale vidět není.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nejnovější evoluce silného vznětového dvoulitru má výkon lehce snížený ze 147 na 142 kW. V přímém srovnání dynamiky to poznáte, síly má ale novinka stále dost. Líbí se nám i nadále příjemné sladění se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
    Nejnovější evoluce silného vznětového dvoulitru má výkon lehce snížený ze 147 na 142 kW. V přímém srovnání dynamiky to poznáte, síly má ale novinka stále dost. Líbí se nám i nadále příjemné sladění se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nově vyvinuté světlomety LED Matrix fungují velmi dobře, spolehlivě vykrývají okolní provoz. V základním stupni Selection si za ně ale připlatíte tučných 40 000 Kč.
    Nově vyvinuté světlomety LED Matrix fungují velmi dobře, spolehlivě vykrývají okolní provoz. V základním stupni Selection si za ně ale připlatíte tučných 40 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Celistvé kliky, které má nový superb i kodiaq, vnímáme jako méně praktické, neboť si do nich můžete přiskřípnout ruku.
    Celistvé kliky, které má nový superb i kodiaq, vnímáme jako méně praktické, neboť si do nich můžete přiskřípnout ruku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Rozměry pneumatik se proti předchůdci nezměnily – rozsah je stále 16“ (v ČR se nenabízí) až 19“
    Rozměry pneumatik se proti předchůdci nezměnily – rozsah je stále 16“ (v ČR se nenabízí) až 19“| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kulaté logo se objevilo v novém designu a typický prolis na kapotě je nyní zanořený
    Kulaté logo se objevilo v novém designu a typický prolis na kapotě je nyní zanořený| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Klasické mlhovky novinka nemá, nahradila je světla do špatného počasí integrovaná v hlavních lampách. Průduchy (air curtain) snižují aerodynamický odpor, chlazení brzd je nově (s vyjímkou verze 2.0 TSI/195 kW) vyřešeno pomocí větráků, což je rovněž energeticky výhodnější.
    Klasické mlhovky novinka nemá, nahradila je světla do špatného počasí integrovaná v hlavních lampách. Průduchy (air curtain) snižují aerodynamický odpor, chlazení brzd je nově (s vyjímkou verze 2.0 TSI/195 kW) vyřešeno pomocí větráků, což je rovněž energeticky výhodnější.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna
    Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna
    Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
    Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 – IV. vs. III. generace
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Původní virtuální kokpit měl otravně pomalé reakce na rolování válečku na volantu. Samotný způsob ovládání byl ale intuitivnější než nyní.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Vedle nového superbu interiér toho původního hodně zastaral. Z hlediska ergonomie a jednoduchosti obsluhy funguje skvěle, níže umístěný displej nám nevadí.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Dosavadní superb měl klasický volič automatu, který umožňoval i manuální změnu rychlostních stupňů
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Navigace Amundsen s 8“ displejem má na rozdíl od vrcholného columbusu (9,2“) stále otočné ovladače i dotykové plošky po obou stranách. Neumí ale zobrazování různých věcí ve více oknech současně.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Třetí generace působí uvnitř výrazně subtilněji, ale pozice sezení se proti novince v ničem zásadně neliší. Královským prostorem pro kolena byl superb vždy vyhlášený, třetí generace má proti té čtvrté méně místa v oblasti loktů, ale více v horní části mezi rameny.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Původní superb se chová čitelně a pohotově mění směr, má však tendenci k vybočování zádi. Situaci ovlivnily i sedmnáctipalcové pneumatiky s vyšší bočnicí, které jsou proti osmnáctkám i užší.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Pneumatiky v testu: Pirelli Cinturato P7 215/55 R17
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Pravidelný a obří kufr byl ozdobou dosavadního superbu, nechybějí praktické výklopné háčky ani páčka na sklápění opěradel. Na bocích jsou dvě velké uzavřené kapsy. Nevýhodou proti novince jsou níže vyklopné páté dveře: 182 vs. 193 cm.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Spotřeba se u obou superbů drží na podobných hodnotách: v průměru typicky mezi 6 a 6,5 l/100 km. Snížení komplexity výroby u novinky však znamená, že pokud chcete silný diesel s předokolkou, musíte vybírat jen u dosavadní generace.
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi III 2.0 TDI DSG 4x4
Menší, 17“ kola velmi svědčí komfortu, z hlediska jízdních vlastností ale považujeme za nejlepší osmnáctky.
Původní madla byla díky zakrytému zámku estetičtější. Bezklíčkové ovládání funguje u obou superbů pro přední i zadní dveře. U toho nového se však za něj ve výbavě Selection připlácí.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Způsob ovládání displeje před řidičem se liší a budete si zvykat déle. Třeba nulování spotřeb dlouhým stiskem válečku, které v octavii zpočátku nebylo, zde již funguje. Displej je nově jednolitý a má integrovaný ukazatel paliva.
Hlídání jízdních pruhů i upozorňování na překročení limitů lze vypnout jednoduše přímo tlačítky na volantu, na oba stačí dohromady čtyři úkony
Palubní deska působí díky kontrastnímu obšití koženkou a vkusným dekorům imitujícím dřevo velmi hodnotně. Z měkčeného plastu je horní část, v oblasti nohou je tradičně z tvrdého. Vertikální mřížkování v horní části ukrývá výdechy klimatizace.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Displej měl v testovaném voze 13“, Superb III standardem je 10“. Žádná fyzická tlačítka na bocích na rozdíl od předchůdce mít nemůže, ale je propojený s ovladači Smart Dial, a především funguje zásadně lépe a rychleji, než když s dotykovým principem ovládání přišla současná octavia.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Masážní funkce doznaly zásadního vylepšení. Využívají deset pneumaticky ovládaných vzduchových vaků. Lze vybírat z osmi programů, nastavovat si intenzitu i délku masáže.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.
Otočné ovladače Škoda nazývá Smart Dials. Ty krajní umožňují po stisku přepínat mezi teplotou klimatizace, vyhříváním a větráním sedadel. Prostřední umožňuje předvolit až čtyři z šesti možností přepínání: distribuce vzduchu, intenzita ofuku, jízdní režimy, hlasitost, zoom mapy a režimy chytré klimatizace.
Na přesunutí voliče automatu na sloupek řízení se zvyká rychle a pohotoví jste s ním i při parkování. Manuálně lze řadit výlučně páčkami pod volantem.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Palubní deska v novém superbu vás ve střední části více obklopuje, ale neutiskuje. Vlevo máte díky výrazněji vzad posunutému madlu dveří více místa pro koleno. Pozice sezení je stejně jako v předchůdci naprosto přirozená.
Cestující vzadu se mohou těšit standardně z třízónové klimatizace. Prostorové změny subjektivně nevnímáte, sedí se velmi podobně.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Středová loketní opěrka se rozevírá do stran, mezi pravou a levou částí je praktické gumové těsnění. Uvnitř je vyjímatelná lišta pro odložení drobností a čističe displeje. Je zde také 12V zásuvka a prostor pro kreditní či jinou kartu.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Novinka působí suverénně, s adaptivními tlumiči ve sportovním režimu se málo naklání a chová se téměř neutrálně. Drobně disharmonicky působí jen řízení s progresivním převodem, které při prudkých manévrech neklade rovnoměrný odpor.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Pneumatiky v testu: Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 235/45 R18
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Základními rozměry se nový kufr od starého téměř neliší. Největší rozdíl je v otevřené pravé kapse a příjemnou novinkou je elektrická roletka, která se samočinně nejen odsouvá, ale zasouvá zpět. Nárůst objemu z 660 na 690 litrů ale vidět není.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Nejnovější evoluce silného vznětového dvoulitru má výkon lehce snížený ze 147 na 142 kW. V přímém srovnání dynamiky to poznáte, síly má ale novinka stále dost. Líbí se nám i nadále příjemné sladění se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Nově vyvinuté světlomety LED Matrix fungují velmi dobře, spolehlivě vykrývají okolní provoz. V základním stupni Selection si za ně ale připlatíte tučných 40 000 Kč.
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4
Celistvé kliky, které má nový superb i kodiaq, vnímáme jako méně praktické, neboť si do nich můžete přiskřípnout ruku.
Rozměry pneumatik se proti předchůdci nezměnily – rozsah je stále 16“ (v ČR se nenabízí) až 19“
Kulaté logo se objevilo v novém designu a typický prolis na kapotě je nyní zanořený
Klasické mlhovky novinka nemá, nahradila je světla do špatného počasí integrovaná v hlavních lampách. Průduchy (air curtain) snižují aerodynamický odpor, chlazení brzd je nově (s vyjímkou verze 2.0 TSI/195 kW) vyřešeno pomocí větráků, což je rovněž energeticky výhodnější.
Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna
Dalším opatřením pro optimalizaci proudění vzduchu (cx činí od 0,254, dříve od 0,295) je prodloužený zadní spoiler s bočními fi nlety a zrcátka na tykadlech, což rovněž přispívá k menšímu špinění bočního okna
Škoda Superb Combi IV 2.0 TDI DSG 4x4