Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ovládání multimediálního systému je až na drobné výjimky velmi přehledné, rozložení dlažic na displeji si lze upravit.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Díky dvoubarevnému provedení vypadá interiér luxusně, úrovně prémiové konkurence však nedosahuje. Jednu z mála výhrad máme ke zpracování plastových kruhových ovladačů Smart Dials. Z hlediska funkčnosti jde ale o výborný nápad a nahradí většinu tlačítek na ovládání klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Středový tunel umožňuje si věci patřičně uspořádat. Zcela vpředu je k dispozici indukční nabíječka mobilu, dvojice USB-C a za tím jsou dva držáky nápojů. Obě části lze navíc zakrýt roletkou.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ovládání multimediálního systému je až na drobné výjimky velmi přehledné, rozložení dlažic na displeji si lze upravit.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Optimální pozice za volantem se hledá velmi snadno, příplatková sedadla nabízejí kromě koženého čalounění i pokročilé masážní funkce s deseti nafukovacími vaky|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nabídkou podélného místa nemá superb konkurenci. O něco více než v toyotě je ho i na výšku, vyšším jedincům přesto udělá lepší službu verze Combi.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Loketní opěrka sice není polohovatelná, ale je umístěna v optimální výšce a rozevírá se nyní prakticky do stran. Uvnitř se nachází vyjímatelný organizér s čističem na displej.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Superb si při vyhýbacím manévru počíná dynamicky a jistě, dovolí lehké vybočení zádi, stabilizace však řidiči nepřichystá žádná nepříjemná překvapení|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/40 R19|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Velikostí i přístupností kufr nadchne, nalevo nechybí velká schránka, vpravo je otevřený prostor. K dispozici je dvojice sklopných háčků, 12V zásuvka a páčky na sklápění zadních opěradel.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Za dojezdovou rezervu se připlácí 4900 Kč, verze Laurin & Klement ji má standardně|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základní 110kW verze dieselu nemá při rychlejší jízdě takovou výkonovou rezervu jako hybrid v toyotě. I díky propracované aerodynamice je však superb na dálnici úsporný.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Příplatkové matrix LED světlomety svítí velmi dobře, okolní provoz vykrývají solidně, občas nás nicméně problikla protijedoucí auta na dálnici|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Superb 2.0 TDI DSG|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Velikosti kol činí 17“ až 19“, i s těmi největšími si superb dokáže zachovat dostatek komfortu. Základní neadaptivní tlumiče fungují až překvapivě dobře, za ty adaptivní bychom si nepřipláceli.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Principiálně se podvozek obou vozů neliší, oba mají vzadu víceprvkovou nápravu. Superb má spodek vozu lépe zakrytý, což prospívá aerodynamice.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V toyotě je stále viditelný pás základních funkcí po levé straně displeje, přehlednost však není ideální a třeba nastavování asistenčních systémů se loví výlučně přes tlačítka na volantu, což není moc šikovné|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska je výborně tvarovaná a řidiče v žádném směru neutlačuje. Celočerné provedení působí nenápadně a pro někoho bude fádní. Šikovné je zachování klasických tlačítek pod displejem, naopak ta na volantu působí nesourodě a potmě se v nich hůře orientuje.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Konzervativní zákazníky potěší zachování klasického voliče automatu, místo sice zabírá, ale na nedostatek odkládacích prostor si ani v toyotě rozhodně nelze stěžovat, ani zde nechybí indukční dobíjení|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V toyotě je stále viditelný pás základních funkcí po levé straně displeje, přehlednost však není ideální a třeba nastavování asistenčních systémů se loví výlučně přes tlačítka na volantu, což není moc šikovné|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V toyotě se sedí o něco výše, ale ani tak není problém s nalezením přirozené pozice, nad hlavou nicméně zůstává dlouhánům jen skromná rezerva|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zadní sedadla připomínají křesla, jsou široká, příjemně tuhá a opěrka na dveřích příjemně podepírá předloktí v celé délce. Celkově si zde užijete více pohodlí než v superbu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V toyotě je stále viditelný pás základních funkcí po levé straně displeje, přehlednost však není ideální a třeba nastavování asistenčních systémů se loví výlučně přes tlačítka na volantu, což není moc šikovné|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota reaguje na prudké změny směru rychle a chová se ukázkově, přibrzďování kol probíhá citlivě a nepůsobí nijak rušivě|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky v testu: Nokian WR Snowproof P 235/45 R18|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Vstupný otvor je sice široký, ale jak to u sedanů bývá – na výšku je průchod hodně omezený. Háčky jsou umístěné na zadní straně blízko vstupu a příliš nízko.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jedinou možností z hlediska variability je průvlak na lyže.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Náhradní kolo je součástí výbavy vždy, nachází se pod plastovým krytem|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Hybrid páté generace posílil, méně se vytáčí a dynamicky dělá dobrý dojem. Spotřebou nedokáže dieselu konkurovat jen na dálnici.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
I toyota nabízí dvě varianty diodových světlometů, zkoušeli jsme ty vrcholné. Ty sice svítí dobře, ale mají „pouze“ automatické přepínání na dálkovky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
U toyoty si lze vybírat mezi sedmnáctkami a osmnáctkami, což ke komfortnímu charakteru vozu ladí. Rozměry pneumatik jsou stejné jako u superbu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Principiálně se podvozek obou vozů neliší, oba mají vzadu víceprvkovou nápravu. Superb má spodek vozu lépe zakrytý, což prospívá aerodynamice.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert