Škoda Superb 2.0 TDI DSG vs. Toyota Camry 2.5 Hybrid e-CVT – Hledá se (nejen) taxík
Toyota Camry a Škoda Superb jsou oblíbené vozy pro různé přepravní služby, ale zároveň slouží i jako manažerská či rodinná auta. Nyní na scénu přicházejí jejich nová provedení, nicméně soupeření sedan versus liftback a hybrid versus diesel zůstává.
Dojem, prostor, cena
Tradiční zástupci střední třídy v posledních letech mizí ze scény. V neprémiovém segmentu zůstaly pouze tři vozy – Toyota Camry, Škoda Superb a Volkswagen Passat. I ten však částečně vyklidil pole, neboť se nabízí již jen jako kombi. Zájemci o klasicky vypadající karoserii tedy mají na výběr už jen testovanou dvojici, byť samozřejmě u superbu i nadále platí, že jde o liftback (sedanem byla jen první generace).
Camry prošlo v letošním roce rozsáhlou modernizací, která výrazně přesahuje zvyklosti běžné pro facelift a oficiálně se označuje za novou, tedy devátou generaci. Měnil se u ní nejen vzhled, ale i pohonné ústrojí a odladění podvozku. Superb se představil ve svém čtvrtém vydání a změnilo se toho hodně, nicméně třeba podvozková platforma a motory jsou „pouze“ evolucí předchůdce. Oba vozy se tak potkávají na půli cesty. Dalším dobrým důvodem pro srovnání je téměř stejná základní cena v případě testovaných verzí 2.5 Hybrid a základního dieselu 2.0 TDI, obě začínají těsně pod milionem korun.
Je libo žraloka?
Camry se vizuálně inspirovalo modelem Prius, a příď tedy připomíná žraloka kladivouna. Světla se protáhla co nejvíce do rohů a maska se zúžila na minimum, což vůz opticky rozšířilo a zplacatělo. Měnila se zadní část karoserie, nové jsou zadní dveře i tvarování zadního sloupku, to samé platí o zádi s kompletně přepracovaným víkem kufru i koncovými světly. Novinka působí výrazně dynamičtěji, rozměrově se prodloužila jen nepatrně – zvětšily se převisy.