Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
I ve srovnání se sourozenci na stejné platformě je interiér enyaqu tradičnější, což prospělo ergonomii. Je dobře zpracovaný, na výběr je z různých možností provedení. Displej je dominantou, a ačkoliv jsou jeho menu trochu zmatená, dnes už funguje rychle a spolehlivě. Důležité informace včetně spotřeby zobrazí malý přístrojový štít.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla svým minimalistickým interiérem udává trend a i nadále pokračuje ve vymazávání ovládacích prvků. Vlastně nám to vůbec nevadí, i tak se používá příjemně. Vše se ovládá na displeji, který má velmi rychlý a přehledný software, i když stále s občasnou chybou. Nově mají svůj menší displej uprostřed i cestující vzadu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Enyaq je ve srovnání s teslou kratší a má i kratší rozvor, uvnitř to ale nepociťujeme. Vzadu máme na kolena o trochu více místa a příjemnější jsou i sedačky s lepším bočním vedením. Oceňujeme i možnost roletky střešního okna, ačkoliv je dost tenká, funguje lépe než pouhé zatmívání tesly.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Panoramatické střešní okno je opravdu veliké a díky tomu je i přes splývající střechu dost místa na hlavu i vzadu. Jen v horkých dnech je přes zatmavenou střechu slunce prostě dost cítit. Nijak zvlášť příjemný není materiál sedaček z umělé kůže, který také nepomáhá v horkých dnech.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Kufr škodovky je širší, ale kratší a neumí být až tak rovný jako tesla. Na kabely je vhodný prostor se speciální taškou nalevo, reálně je ale stejně každý hodí pod podlahu.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla má i díky delší karoserii kufr obrovský a dlouhý a skvělý je také velký prostor pod podlahou. Omezením při stěhování může být splývající záď, limitující celkovou výšku.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Matrix světlomety škodovky jsou za příplatek, ale fungují spolehlivě, zejména mimo dálnice, spokojeni jsme i s výkonem potkávacích světel|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Model Y má matrixy v základu, jejich fungování je ale sporné. Na dálnici je lepší je mít vypnuté, mimo dálnice reagují na protijedoucí auta dost pomalu a na příliš blízko.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Pod kapotou enyaqu se ukrývá obvyklá směs výkonové elektroniky, příplatkového tepelného čerpadla, palubní nabíječky a dalších věcí. Na přední kufr se místo nenašlo, a kabely si tak musíme vozit v zadním kufru.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla si potrpí na přední kufry a nový ypsilon není výjimkou. Objem má 117 litrů a stačí přesně na kabely a trochu příslušenství k tomu. Otvírání kapoty je snadné přes displej nebo aplikaci, bez dodatečné pojistky.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Enyaq se chová jako běžné SUV, tedy je poněkud těžkopádný, ale mezi kužely se i tak protáhne bez potíží. Stabilizace zasahuje silně a úspěšně potlačuje fakt, že jde o zadokolku.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Model Y působí mnohem sportovněji, ačkoliv je vidět velký krok od minulé verze. I zde se stabilizace snaží a auto je většinou docela neutrální, pomáhá skvělé řízení.|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Škoda Enyaq 85|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert
Tesla Model Y Long Range RWD|
Zdroj: Svět Motorů/Michal Kollert