Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq 85 vs. Tesla Model Y Long Range RWD – Tohle nám nebudete věřit

I ve srovnání se sourozenci na stejné platformě je interiér enyaqu tradičnější, což prospělo ergonomii. Je dobře zpracovaný, na výběr je z různých možností provedení. Displej je dominantou, a ačkoliv jsou jeho menu trochu zmatená, dnes už funguje rychle a spolehlivě. Důležité informace včetně spotřeby zobrazí malý přístrojový štít.
Tesla svým minimalistickým interiérem udává trend a i nadále pokračuje ve vymazávání ovládacích prvků. Vlastně nám to vůbec nevadí, i tak se používá příjemně. Vše se ovládá na displeji, který má velmi rychlý a přehledný software, i když stále s občasnou chybou. Nově mají svůj menší displej uprostřed i cestující vzadu.
Enyaq je ve srovnání s teslou kratší a má i kratší rozvor, uvnitř to ale nepociťujeme. Vzadu máme na kolena o trochu více místa a příjemnější jsou i sedačky s lepším bočním vedením. Oceňujeme i možnost roletky střešního okna, ačkoliv je dost tenká, funguje lépe než pouhé zatmívání tesly.
Panoramatické střešní okno je opravdu veliké a díky tomu je i přes splývající střechu dost místa na hlavu i vzadu. Jen v horkých dnech je přes zatmavenou střechu slunce prostě dost cítit. Nijak zvlášť příjemný není materiál sedaček z umělé kůže, který také nepomáhá v horkých dnech.
95 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (99)

Nejpopulárnějším elektromobilem světa zůstává Tesla Model Y, v Česku i zbytku Evropy jí ale zdatně konkuruje Škoda Enyaq. Oba vozy letos dostaly modernizované verze, přišel tedy čas na to vyzkoušet, který je lepší volbou.

Dojem, cena, prostor

Ve čtvrtém technickém speciálu roku 2023 jsme přinesli srovnávací test Škody Enyaq a Tesly Model Y. Oba vozy patří mezi nejprodávanější elektromobily Evropy, letos se dokonce enyaq dokázal dostat i před americkou konkurenci. Podobná je situace v Česku, kde byl model Y loni také nejprodávanějším elektromobilem, enyaq ale nebyl daleko za ním. Letos v lednu oba vozy prošly faceliftem, který docela zásadně změnil vzhled, ale zejména u tesly také mnohé další detaily. Obě novinky jsme proto znovu postavili proti sobě, tentokrát ve verzích s největší baterií a pohonem na zadní kola.

DOJEM

Zatímco před modernizací byly oba modely designově velmi vzdálené, v současných verzích naopak mají velmi podobné přídě. Škodovka opustila klasickou tvář s obrovskou maskou a velkými světlomety a přešla na dnes běžnější rozdělené světlomety s úzkým pruhem denního svícení, plynule navazujícím na úzký černý plast nahrazující masku. I zde může v noci svítit, už ale ne maska celá, místo toho jsou na ní úzké svítící proužky. Auto také přišlo o typické logo a místo něj si na kapotě vozí nápis Škoda. Samotný přívod vzduchu má na starosti mřížka úplně dole na nárazníku. Zbytek auta už se během modernizace téměř neměnil.

Model Y, který dříve působil jako nafouknutý Model 3, má dnes svou vlastní designovou identitu. Vepředu se škodovce podobá stejným rozdělením svítilen, zejména ty hlavní jsou tvarově téměř totožné. Nad nimi je také úzký pruh denního svícení, který zde spojuje svítící lištou obě strany. Masku ani logo auto nemá, jako u škodovky je opět podobná mřížka v nárazníku. Profi l vozu se příliš neměnil a stále vypadá trochu jako kategorie nazývaná SUV kupé, zásadně byla přepracována záď. Jiný je například i tvar zadního okna, ale zejména zadní svítilny. I zde je svítící pás napříč celými pátými dveřmi, avšak se zvláštním efektem prohloubení, kde lišta nesvítí přímo ven, ale světlo se odráží od záhybu karoserie.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (99)