Logo magazínu

Závěr dlouhodobého testu: Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige – Auto, které jsme nevrátili

1/123
Prohlédnout znovu

Závěr dlouhodobého testu: Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige – Auto, které jsme nevrátili

Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige | Svět motorů
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige | Svět motorů
Použitý motorový olej – naměřené hodnoty | Svět motorů
LPG šetří až polovinu nákladů na palivo, v servisu pak žádá jen skromné příplatky za inspekci, výměnu fi ltru plynné fáze (na foto) při první prohlídce a kapalné při druhé. Příplatek za servis proti benzinové variantě je tak maximálně 500 Kč. | Svět motorů
Dlouho jsme nevěděli, že vůz má stavitelnou bederní opěrku. Děje se tak kolečkem v opěrce loketní. Kvalita cestování se nám poté velice zlepšila. | Svět motorů
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige | Svět motorů
Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení | Svět motorů
Vzhledem k tomu, že jsme olej vyměnili už před půlkou předepsaného intervalu, překvapilo nás jeho výrazně tmavé zbarvení | Svět motorů
Dle naměřených parametrů nám nový i použitý motorový olej zhodnotil Miloš Auersvald | Svět motorů
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Prestige | Svět motorů
V servisu Renault Praha Zličín se nás ujal šikovný místní mechanik Filip Štrunc | Svět motorů
Po demontáži spodního krytu motoru jsme spatřili agregát bez jediného průsaku oleje | Svět motorů
Výfukové potrubí je z vysoce kvalitního materiálu a rez proti němu nemá šanci | Svět motorů
Jediné místo, kde už se trochu zrzavé barvy objevilo, je obligátní přední podmotorový rám v místech, kde je materiál zoxidovaný od svařování | Svět motorů
Naše obecné doporučení chránit rám voskem na karoserie či odolnějšími bitumeny na podvozek už u nového vozu tak platí i pro dacii. Nepřekvapil nás stav kabinového filtru po pouhých 13 829 km, když vyměněn byl už při první prohlídce. | Svět motorů
Též baterie týraná častými jízdami, stop-startem i inteligentním dobíjením přežila bez velkého opotřebení | Svět motorů
Nad rámec servisního plánu jsme si objednali rozebrání a vyčištění brzd | Svět motorů
Na předních brzdových destičkách je stále minimálně 80 procent materiálu, do 100 000 km tak pravděpodobně nebudou vyžadovat další servis | Svět motorů
Konstrukce brzd je navíc poctivá se samostatným držákem třmenu, na němž sice destičky nechaly korozní stopy, ale nepřirezly a pohybovaly se stále volně. | Svět motorů
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Další nevýhodou je nepřesný ukazatel stavu plynu. K lepšímu v přístrojovém štítu se vůz dopracoval až s faceliftem v roce 2021. | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Celou dobu testu nás zlobilo horní krycí plato zavazadelníku, které na nerovnostech nadskakuje a drkotá | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Nezazlobily ani takové moderní vymoženosti, jako jsou aktivní klapky před chladičem. Zlepšují aerodynamiku a za chladného počasí zrychlují zahřívání motoru. | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | auto.cz/Petr Homolka
Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti. | Svět motorů/Petr Homolka
Multimediální systém Media Nav Evolution zpočátku zlobil, aktualizace softwaru ho však vyléčila. Zůstala samozřejmě nutnost připojovat telefon na nepraktickém místě přímo na přístroji. | Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedadla místem nad hlavou zrovna neoplývají | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Zešikmení předního okna ovlivnilo i tvar dveří, nastupování tak není žádný med | Svět motorů/Petr Homolka
Krása, která se nepovedla. Převedení tlačítek na elektrické ovládání oken rozšířilo přední dveře a madlo se posunulo více dovnitř. Designéři na ně vymysleli hezkou ozdobu s ostrými hranami, která tlačí do řidičova levého kolene. Po delší cestě v letním oblečení na ni budete ještě dlouho viditelně vzpomínat… | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako. | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva. | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo. | Svět motorů/Petr Homolka
Tažné zařízení pevné za 4780 Kč | Svět motorů/Petr Homolka
Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce | Svět motorů/Petr Homolka
Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují | Svět motorů/Petr Homolka
Absentující opěrku pro levou nohu, v jejímž místě se jinak prošlape koberec, nám částečně suplovaly originální pryžové rohože, které dané místo zakrývají. | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Ani ve chvíli, kdy benzin překračoval 50 Kč za litr, nepřelezla cena LPG 22 Kč/l. My sami jsme za cenu přes 20 Kč tankovali jen jedinkrát. | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší. | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Dacia Duster 1.0 TCe LPG | Svět motorů/Petr Homolka
Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy. | Svět motorů/Petr Homolka
I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách. | Svět motorů/Petr Homolka
Měření na válcové zkušebně | Svět motorů
Spotřeba LPG Dacie Duster během testu | Svět motorů
Vzhledem k tomu, jak malé je na výšku čelní sklo, musejí být maličké i stěrače. Odnáší to čištěná plocha. Hlavně spolujezdec si okolí moc neužije. | Svět motorů
Vzadu je stěrač dospělý, výhled vnitřním zrcátkem tudíž skvělý | Svět motorů
Spotřeba LPG během testu | Svět motorů

K mání je vzácná V12 pro okruhovou limitku Ferrari FXX. Cena bude brutální

Vrcholné BMW XM se představuje v nové galerii, ukazuje zajímavé kombinace

Nové Lamborghini LB744 poodhaluje kokpit a hybridní jízdní režimy

Další ufo sedan je na světě, Hyundai představil model Verna

Desatero jarní údržby karavanu, které zvládnete sami. Pro klidnou sezónu 2023

BMW v květnu ukáže tři novinky, včetně i7 M70 a dvoumístné speciality