Oba motory mají stejné výkonové parametry 110 kW a 250 Nm. Za zapůjčení již neprodávané čtrnáctistovky v referenčním stavu vděčíme pražské Mototechně.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.4 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.5 TSI|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kvůli montáži filtru GPF nemůže mít 1.5 TSI kryt v zadní části vozu, jako měla čtrnáctistovka|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dynamika|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pružnost|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Měření na válcové zkušebně|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Převodovky DSG jsou v obou případech sedmistupňové, každá je ale jiná|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Stejně jako osmnáctistovka má i dvoulitr vzadu víceprvek, prudké změny směru zvládá vůz s grácií|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Osmnáctistovka zaujme především kultivovaným chodem. Do testu nám ji zapůjčilo dealerství Auto Jarov.|
Zdroj: Svět motorů
Nový dvoulitr propůjčuje octavii lepší dynamiku a je úspornější.|
Zdroj: Svět motorů
Osmnáctistovka má kvůli převodovce oříznutý točivý moment v širokém spektru otáček. Výkon u dvoulitru tak narůstá výrazně strměji.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG|
Zdroj: Svět motorů
Dynamika|
Zdroj: Svět motorů
Pružnost|
Zdroj: Svět motorů
Měření na válcové zkušebně|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4|
Zdroj: Svět motorů
Šestnáctistovka dostala oproti předchozí verzi s 81 kW upravené pístní kroužky a jiný výfukový systém|
Zdroj: Svět motorů
S paketem pro špatné cesty naroste světlá výška o 15 mm na 153 mm...|
Zdroj: Svět motorů
... součástí tohoto balíčku je i důkladné zakrytování podvozku. Ochranné díly jsou z plastu.|
Zdroj: Svět motorů
Nejvíce síly má šestnáctistovka ve čtyřkolce mezi 2000 až 3000 min-1. Je ji tedy potřeba točit více, než je u dieselu obvyklé.|
Zdroj: Svět motorů
Dynamika|
Zdroj: Svět motorů
Měření na válcové zkušebně|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Plynová verze se s patnáctistovkou nabízí jen se samočinnou převodovkou|
Zdroj: Svět motorů
Velmi plochá křivka točivého momentu umožňuje převodovce držet nízké otáčky a přispívá k úspornému provozu|
Zdroj: Svět motorů
Dynamika|
Zdroj: Svět motorů
Měření na válcové zkušebně|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.|
Zdroj: Svět motorů
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG|
Zdroj: Svět motorů