Testovali jsme všechny nové motory pro Škodu Octavia. Jsou lepší než ty končící?

1/52
Přehled fotografií
Zavřít
  • Oba motory mají stejné výkonové parametry 110 kW a 250 Nm. Za zapůjčení již neprodávané čtrnáctistovky v referenčním stavu vděčíme pražské Mototechně.
    Oba motory mají stejné výkonové parametry 110 kW a 250 Nm. Za zapůjčení již neprodávané čtrnáctistovky v referenčním stavu vděčíme pražské Mototechně.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
    Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
    Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
    Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
    Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
    Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.4 TSI
    Škoda Octavia 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.5 TSI
    Škoda Octavia 1.5 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.4 TSI
    Škoda Octavia 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.5 TSI
    Škoda Octavia 1.5 TSI| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Kvůli montáži filtru GPF nemůže mít 1.5 TSI kryt v zadní části vozu, jako měla čtrnáctistovka
    Kvůli montáži filtru GPF nemůže mít 1.5 TSI kryt v zadní části vozu, jako měla čtrnáctistovka| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Dynamika
    Dynamika| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pružnost
    Pružnost| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
    Škoda Octavia 1.8 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Převodovky DSG jsou v obou případech sedmistupňové, každá je ale jiná
    Převodovky DSG jsou v obou případech sedmistupňové, každá je ale jiná| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
    Škoda Octavia 2.0 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
    Škoda Octavia 2.0 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
    Škoda Octavia 1.8 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Stejně jako osmnáctistovka má i dvoulitr vzadu víceprvek, prudké změny směru zvládá vůz s grácií
    Stejně jako osmnáctistovka má i dvoulitr vzadu víceprvek, prudké změny směru zvládá vůz s grácií| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
    Škoda Octavia 1.8 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
    Škoda Octavia 2.0 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
    Škoda Octavia 1.8 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Osmnáctistovka zaujme především kultivovaným chodem. Do testu nám ji zapůjčilo dealerství Auto Jarov.
    Osmnáctistovka zaujme především kultivovaným chodem. Do testu nám ji zapůjčilo dealerství Auto Jarov.| Zdroj: Svět motorů
  • Nový dvoulitr propůjčuje octavii lepší dynamiku a je úspornější.
    Nový dvoulitr propůjčuje octavii lepší dynamiku a je úspornější.| Zdroj: Svět motorů
  • Osmnáctistovka má kvůli převodovce oříznutý točivý moment v širokém spektru otáček. Výkon u dvoulitru tak narůstá výrazně strměji.
    Osmnáctistovka má kvůli převodovce oříznutý točivý moment v širokém spektru otáček. Výkon u dvoulitru tak narůstá výrazně strměji.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
    Škoda Octavia 2.0 TSI DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Dynamika
    Dynamika| Zdroj: Svět motorů
  • Pružnost
    Pružnost| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
    Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
    Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
    Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4| Zdroj: Svět motorů
  • Šestnáctistovka dostala oproti předchozí verzi s 81 kW upravené pístní kroužky a jiný výfukový systém
    Šestnáctistovka dostala oproti předchozí verzi s 81 kW upravené pístní kroužky a jiný výfukový systém| Zdroj: Svět motorů
  • S paketem pro špatné cesty naroste světlá výška o 15 mm na 153 mm...
    S paketem pro špatné cesty naroste světlá výška o 15 mm na 153 mm...| Zdroj: Svět motorů
  • ... součástí tohoto balíčku je i důkladné zakrytování podvozku. Ochranné díly jsou z plastu.
    ... součástí tohoto balíčku je i důkladné zakrytování podvozku. Ochranné díly jsou z plastu.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejvíce síly má šestnáctistovka ve čtyřkolce mezi 2000 až 3000 min-1. Je ji tedy potřeba točit více, než je u dieselu obvyklé.
    Nejvíce síly má šestnáctistovka ve čtyřkolce mezi 2000 až 3000 min-1. Je ji tedy potřeba točit více, než je u dieselu obvyklé.| Zdroj: Svět motorů
  • Dynamika
    Dynamika| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Plynová verze se s patnáctistovkou nabízí jen se samočinnou převodovkou
    Plynová verze se s patnáctistovkou nabízí jen se samočinnou převodovkou| Zdroj: Svět motorů
  • Velmi plochá křivka točivého momentu umožňuje převodovce držet nízké otáčky a přispívá k úspornému provozu
    Velmi plochá křivka točivého momentu umožňuje převodovce držet nízké otáčky a přispívá k úspornému provozu| Zdroj: Svět motorů
  • Dynamika
    Dynamika| Zdroj: Svět motorů
  • Měření na válcové zkušebně
    Měření na válcové zkušebně| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
    Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.| Zdroj: Svět motorů
  • Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
    Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
    Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG| Zdroj: Svět motorů
Oba motory mají stejné výkonové parametry 110 kW a 250 Nm. Za zapůjčení již neprodávané čtrnáctistovky v referenčním stavu vděčíme pražské Mototechně.
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
Přestože se kariéra třetí generace octavie chýlí ke konci, velikostí a praktičností interiéru zůstává v rámci třídy stále nepřekonaná
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
Škoda Octavia 1.5 TSI vs. 1.4 TSI
Škoda Octavia 1.4 TSI
Škoda Octavia 1.5 TSI
Škoda Octavia 1.4 TSI
Škoda Octavia 1.5 TSI
Kvůli montáži filtru GPF nemůže mít 1.5 TSI kryt v zadní části vozu, jako měla čtrnáctistovka
Dynamika
Pružnost
Měření na válcové zkušebně
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
Převodovky DSG jsou v obou případech sedmistupňové, každá je ale jiná
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
Stejně jako osmnáctistovka má i dvoulitr vzadu víceprvek, prudké změny směru zvládá vůz s grácií
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
Škoda Octavia 1.8 TSI DSG
Osmnáctistovka zaujme především kultivovaným chodem. Do testu nám ji zapůjčilo dealerství Auto Jarov.
Nový dvoulitr propůjčuje octavii lepší dynamiku a je úspornější.
Osmnáctistovka má kvůli převodovce oříznutý točivý moment v širokém spektru otáček. Výkon u dvoulitru tak narůstá výrazně strměji.
Škoda Octavia 2.0 TSI DSG
Dynamika
Pružnost
Měření na válcové zkušebně
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
Škoda Octavia 1.6 TDI 4x4
Šestnáctistovka dostala oproti předchozí verzi s 81 kW upravené pístní kroužky a jiný výfukový systém
S paketem pro špatné cesty naroste světlá výška o 15 mm na 153 mm...
... součástí tohoto balíčku je i důkladné zakrytování podvozku. Ochranné díly jsou z plastu.
Nejvíce síly má šestnáctistovka ve čtyřkolce mezi 2000 až 3000 min-1. Je ji tedy potřeba točit více, než je u dieselu obvyklé.
Dynamika
Měření na válcové zkušebně
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Plynová verze se s patnáctistovkou nabízí jen se samočinnou převodovkou
Velmi plochá křivka točivého momentu umožňuje převodovce držet nízké otáčky a přispívá k úspornému provozu
Dynamika
Měření na válcové zkušebně
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
Stejně jako dříve se musíte smířit s menším zavazadelníkem, který má kvůli plynovým nádržím zvýšenou podlahu (hloubka je 47 cm místo 60 cm). Objem se tedy zmenšil z 610 l na 480 l. Oželet musíte také rezervu, k dispozici je jen lepicí sada.
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG
Škoda Octavia Combi 1.5 G-Tec DSG