Toyota Corona (1964–1970): Toto japonské auto se dalo koupit v Mototechně

21/23
Přehled fotografií
Zavřít
  • Třetí generace sedanu Toyota Corona se prodávala v Mototechně za 79 000 korun.
    Třetí generace sedanu Toyota Corona se prodávala v Mototechně za 79 000 korun.| Zdroj: Wheelsage.org
  • V pořadí třetí Corona byla s rozvorem 2420 mm a rozměry 4065 x 1550 x 1420 mm o něco větší než předchůdce.
    V pořadí třetí Corona byla s rozvorem 2420 mm a rozměry 4065 x 1550 x 1420 mm o něco větší než předchůdce.| Zdroj: Global.toyota
  • Pěkně restaurovaný sedan Corona jsme si mohli prohlédnout na Legendách 2016.
    Pěkně restaurovaný sedan Corona jsme si mohli prohlédnout na Legendách 2016.| Zdroj: Karel Haas
  • Ostrým hranám na střeše se přizpůsobilo velké přední a zadní okno.
    Ostrým hranám na střeše se přizpůsobilo velké přední a zadní okno.| Zdroj: Karel Haas
  • Corona 3. generace měla na předních kolech kotoučové brzdy, vzadu bubnové. K pohodlí posádky přispívaly vinuté pružiny vpředu a podélná listová pera vzadu.
    Corona 3. generace měla na předních kolech kotoučové brzdy, vzadu bubnové. K pohodlí posádky přispívaly vinuté pružiny vpředu a podélná listová pera vzadu.| Zdroj: Toyota
  • Před volantem měla Corona rychloměr s vodorovnou stupnicí, teploměr a palivoměr.
    Před volantem měla Corona rychloměr s vodorovnou stupnicí, teploměr a palivoměr.| Zdroj: Toyota
  • V červenci 1965 představila Toyota první japonské dvoudveřové kupé se střechou hardtop (bez středových sloupků), nazvané Corona Hardtop Coupé.
    V červenci 1965 představila Toyota první japonské dvoudveřové kupé se střechou hardtop (bez středových sloupků), nazvané Corona Hardtop Coupé.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé z roku 1965 mělo proti sedanu pozměněnou přední masku. Světlomety už nebyly posazené do obdélníkových rámečků, takže víc splývaly s maskou.
    Kupé z roku 1965 mělo proti sedanu pozměněnou přední masku. Světlomety už nebyly posazené do obdélníkových rámečků, takže víc splývaly s maskou.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na bocích mělo kupé v úrovni klik dveří tenké chromované lišty. Proti sedanu mělo užší zadní světla a svislé dorazy na náraznících.
    Na bocích mělo kupé v úrovni klik dveří tenké chromované lišty. Proti sedanu mělo užší zadní světla a svislé dorazy na náraznících.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Pětidveřový hatchback Corona (série 56) měl zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem.
    Pětidveřový hatchback Corona (série 56) měl zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Corony exportované do Velké Británie od roku 1965 měly stejně jako v Japonsku prodávané vozy volant na pravé straně.
    Corony exportované do Velké Británie od roku 1965 měly stejně jako v Japonsku prodávané vozy volant na pravé straně.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedany Corona měly velký zavazadlový prostor, ale poměrně vysokou nakládací hranu.
    Sedany Corona měly velký zavazadlový prostor, ale poměrně vysokou nakládací hranu.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Toyota Corona se nabízela také s dvoustupňovou automatickou převodovkou Toyoglide ovládanou pákou na sloupku řízení.
    Toyota Corona se nabízela také s dvoustupňovou automatickou převodovkou Toyoglide ovládanou pákou na sloupku řízení.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Corona 3. generace měla moderní design s dozadu zkosenou maskou chladiče a čtyřmi kruhovými světlomety.
    Corona 3. generace měla moderní design s dozadu zkosenou maskou chladiče a čtyřmi kruhovými světlomety.| Zdroj: Carfolio
  • Prostorné kombi Corona Van se v Japonsku prodávalo pod názvem Toyopet.
    Prostorné kombi Corona Van se v Japonsku prodávalo pod názvem Toyopet.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Třídveřové kombi Corona Van mělo mimořádně dlouhá boční okna.
    Třídveřové kombi Corona Van mělo mimořádně dlouhá boční okna.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Corona Hardtop Coupé s 1,6litrovým motorem DOHC dostalo název Toyota 1600GT a bylo dostupnější verzí výkonnějšího 2000GT.
    Corona Hardtop Coupé s 1,6litrovým motorem DOHC dostalo název Toyota 1600GT a bylo dostupnější verzí výkonnějšího 2000GT.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Kupé Toyota 1600GT se lišilo od Hardtop Coupé malou mřížkou na předních blatnících a trojúhelníkovým logem na přední masce.
    Kupé Toyota 1600GT se lišilo od Hardtop Coupé malou mřížkou na předních blatnících a trojúhelníkovým logem na přední masce.| Zdroj: Wikipedia
  • Toyota Corona Hardtop Coupe 1600 z roku 1968 patřilo do tzv. zlaté série (Golden Series).
    Toyota Corona Hardtop Coupe 1600 z roku 1968 patřilo do tzv. zlaté série (Golden Series).| Zdroj: Toyota
  • S výškou 1374 mm bylo kupé Corona Mark II vyšší než kupé Corona Hardtop Coupé.
    S výškou 1374 mm bylo kupé Corona Mark II vyšší než kupé Corona Hardtop Coupé.| Zdroj: Toyota
  • V září 1968 představila Toyota model Corona Mark II, který byl o něco větší než Corona a měl vyšší úroveň výbavy.
    V září 1968 představila Toyota model Corona Mark II, který byl o něco větší než Corona a měl vyšší úroveň výbavy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sedan Corona MarkII poháněl čtyřválec s objemem 1,9 litru a výkonem 120 koní.
    Sedan Corona MarkII poháněl čtyřválec s objemem 1,9 litru a výkonem 120 koní.| Zdroj: Toyota
  • Toyota Corona MarkII se nabízela také ve verzi pětidveřové kombi.
    Toyota Corona MarkII se nabízela také ve verzi pětidveřové kombi.| Zdroj: Toyota
Třetí generace sedanu Toyota Corona se prodávala v Mototechně za 79 000 korun.
V pořadí třetí Corona byla s rozvorem 2420 mm a rozměry 4065 x 1550 x 1420 mm o něco větší než předchůdce.
Pěkně restaurovaný sedan Corona jsme si mohli prohlédnout na Legendách 2016.
Ostrým hranám na střeše se přizpůsobilo velké přední a zadní okno.
Corona 3. generace měla na předních kolech kotoučové brzdy, vzadu bubnové. K pohodlí posádky přispívaly vinuté pružiny vpředu a podélná listová pera vzadu.
Před volantem měla Corona rychloměr s vodorovnou stupnicí, teploměr a palivoměr.
V červenci 1965 představila Toyota první japonské dvoudveřové kupé se střechou hardtop (bez středových sloupků), nazvané Corona Hardtop Coupé.
Kupé z roku 1965 mělo proti sedanu pozměněnou přední masku. Světlomety už nebyly posazené do obdélníkových rámečků, takže víc splývaly s maskou.
Na bocích mělo kupé v úrovni klik dveří tenké chromované lišty. Proti sedanu mělo užší zadní světla a svislé dorazy na náraznících.
Pětidveřový hatchback Corona (série 56) měl zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem.
Corony exportované do Velké Británie od roku 1965 měly stejně jako v Japonsku prodávané vozy volant na pravé straně.
Sedany Corona měly velký zavazadlový prostor, ale poměrně vysokou nakládací hranu.
Toyota Corona se nabízela také s dvoustupňovou automatickou převodovkou Toyoglide ovládanou pákou na sloupku řízení.
Corona 3. generace měla moderní design s dozadu zkosenou maskou chladiče a čtyřmi kruhovými světlomety.
Prostorné kombi Corona Van se v Japonsku prodávalo pod názvem Toyopet.
Třídveřové kombi Corona Van mělo mimořádně dlouhá boční okna.
Corona Hardtop Coupé s 1,6litrovým motorem DOHC dostalo název Toyota 1600GT a bylo dostupnější verzí výkonnějšího 2000GT.
Kupé Toyota 1600GT se lišilo od Hardtop Coupé malou mřížkou na předních blatnících a trojúhelníkovým logem na přední masce.
Toyota Corona Hardtop Coupe 1600 z roku 1968 patřilo do tzv. zlaté série (Golden Series).
S výškou 1374 mm bylo kupé Corona Mark II vyšší než kupé Corona Hardtop Coupé.
V září 1968 představila Toyota model Corona Mark II, který byl o něco větší než Corona a měl vyšší úroveň výbavy.
Sedan Corona MarkII poháněl čtyřválec s objemem 1,9 litru a výkonem 120 koní.
Toyota Corona MarkII se nabízela také ve verzi pětidveřové kombi.