Triumph Spitfire (1962–1980): Takto se létalo po silnici
11
/
20
Prohlédnout znovu
Triumph Spitfire (1962–1980): Takto se létalo po silnici
Verze Spitfire 1500 měla stejně jako Mark IV rámečky hlavních světlometů lakované v barvě vozu.
|
Tomáš Haas
Triumph Spitfire první série převzal podvozek, motor a převodovku z dvoudveřového modelu Herald. Karoserii navrhl Giovanni Michelotti.
|
Car-from-UK
Triumph Spitfire Mk II byl velice podobný verzi Mark I, výkon motoru byl ale vyladěný na 68 koní. Vůz dosahoval rychlost až 154 km/h.
|
Triumph
Na přání se Spitfire Mk II dodával s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). Přední část s kapotou a předními blatníky se zvedala směrem dopředu a zpřístupnila motor a část podvozku.
|
Triumph
Spitfire Mark III debutoval v březnu 1967. Řadový čtyřválec byl převrtán na objem 1,3 litru a výkon se zvýšil na 76 koní. Přední nárazník se posunul výš a jeho svislé členy se zmenšily a dostaly gumové dorazy.
|
Karel Haas
Ze zadního děleného nárazníku zmizely svislé členy a po stranách plochy pro umístění poznávací značky se objevily dvojice malých kruhových světel.
|
Triumph
Všechny ukazatele a ovladače byly umístěné ve středu palubní desky vykládané dřevěnou dýhou. To usnadňovalo přechod z pravostranného na levostranné řízení.
|
Triumph
Nejrozsáhlejšími změnami prošel v roce 1970 Triumph Spitfire Mark IV. Byl odstraněn prolis ve středu kapoty a typické lišty kryjící svary na vrcholu předních blatníků.
|
Triumph
Spitfire Mark IV měl zapuštěné kliky dveří a pod chromovanými nárazníky byly umístěny masivní gumové bloky.
|
Triumph
Průhledová kresba prozrazuje mimo jiné podélné umístění motoru a pérování předních kol vinutými pružinami.
|
Triumph
Triumph Spitfire Mk IV se standardně dodával s ocelovými ráfky, dala se ale také objednat kola s drátovými výpletem.
|
Tomáš Haas
Osazením čtyřválcového motoru s objemem 1,5 litru do modelu Mark IV vznikl Triumph Spitfire 1500.
|
Triumph
Spitfire 1500 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou v celé šíři a dva hlavní kruhové přístroje umístěné před řidičem.
|
Triumph
Vozy Spitfire 1500 dodávané na americký trh v posledních letech výroby byly snadno rozpoznatelné podle masivních černých plastových nárazníků a pozičních světel na předních i zadních blatnících.
|
Triumph
Plátěná stahovací střecha měla velké zadní okno a po stranách menší trojúhelníková okénka.
|
Triumph
Po vyklopení celé přední části karoserie dopředu se objevil dobře přístupný podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma karburátory SU.
|
Triumph
Spitfire Mark IV a 1500 měly ostře useknutou zadní část a sdružená koncová světla. Vzhled se tak přiblížil příbuzným modelům Triumph Stag a Triumph 2000.
|
Tomáš Haas
Na nadčasovou karoserii Triumphu Spitfire je radost pohledět i v porovnání se současnými sportovními vozy.
|
Tomáš Haas
Podle nápisů na bocích a na kapotě se tento Triumph Spitfire 1500 zúčastnil soutěže veteránů South Bohemian Classic v roce 2019 a 2020 (navzdory koronavirové pandemii).
|
Karel Haas
Také tento Spitfire 1500 byl dobře připravený k závodění. Svědčí o tom černé pruhy na kapotě a ochranný oblouk za sedadly.
|
AutoExpress
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip