Ani interiér se od roku 1972 moc nezměnil. Pět budíků je stále stejných a mají překvapivě vysokou estetickou hodnotu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nejrychleji interiér vytopíte, když otevřete tuto plechovou klapku. Při zavřené musí vzduch proudit buď na nohy, nebo na sklo.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Kohout, kterým se teplá voda do topení pouští, je u nohou spolujezdce. Dodavatel jej přizpůsobil pro ovládání servomotorem, UAZ však tuto možnost nevyužil.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Ve dveřích jsou překvapivě objemné kapsy. Zátěžové koberce použité místo čalounění uvnitř tvoří překvapivě útulnou atmosféru.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Horní části dveří se původně daly demontovat. Skla proto nemohou zajíždět dolů, ale vzájemně se posouvají.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hlubinný důl poznáte podle těžní věže s lanovým kolem. Svislé šachty jsou dvě: vtažná a výdušná. Vtažnou jezdí dolů chlapi, výdušnou nahoru uhlí. Buď přímo ve vozících, které najedou do klece, nebo v takzvaných skipových nádobách. Ta opřená napravo se nepoužívala na Julius III, ale pocházejí z dalšího zrušeného hlubinného dolu Kohinoor II.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Lokomotiva Škoda 27E, němý svědek stovek kilometrů provizorních tratí, a stroj, co obrátil půdu Mostecka vzhůru nohama, jsou dnes jedněmi z exponátů Podkrušnohorského technického muzea|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Mostecko je také kraj potrubí. Vede jimi i celá řeka Bílina. Těmito na snímku pak popílek z elektrárny v rafi nerii do zbytkové jámy po dolu Venuše. Mají uvnitř čedičovou výstelku – ocel by totiž zrna popele rychle probrousila.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Litvínovskou chemičku začali stavět nacisté čtyři měsíce před vypuknutím druhé světové války. Z uhlí vyráběli nejdřív benzin, pak i letecký benzin a naftu. Na ropu byla připojena až v roce 1965.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ na Růžodolské výsypce. Na pozadí jezero Most a hrad Hněvín.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Motor ZMZ 40906 je moderní šestnáctiventil s rozvodem DOHC poháněným bezúdržbovým řetězem. Díky hydraulickým zdvihátkům ventilů snáší i případné přestavby na LPG.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Topení má velmi hlučný ventilátor. Pouštět jej však vůbec nemusíte – pákou zevnitř se vyklopí náporové sání pod čelním sklem, které do něj vtlačí vzduchu víc než dostatek.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pod předním sklem jsou dodnes panty, jak kdysi bývalo sklopné. Od doby, co UAZ nemá plátěnou střechu, už sklápět nejde.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Světlomety či blikače dostal UAZ 469 kdysi prostě takové, jaké průmysl v SSSR nabízel. Dnes to vše vytváří skutečnost nového veteránu.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dvě palivové nádrže mají dohromady objem 72 litrů. Z pravé se palivo stále automaticky přečerpává do levé. Víko se zavírá s charakteristickým plechovým zvukem.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Vinutá pera místo listových byla zásadní inovace ročníku 2003, kdy se z modelu 469 stal 2924 s obchodním označením Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
UAZ Hunter|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nejlepší pohled na chemičku je z takzvané Růžodolské výsypky. Dvoukolejnou vlečkou tam bylo navozeno 20 až 30 metrů skrývkové zeminy.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na Velebudickou výsypku v místě zaniklé obce Židovice léta proudila hlušina z lomů Šmeral a Šverma. Dnes tam mají kluci z Off roadsafari k dispozici terénní polygon, kde si mohou majitelé vozů 4x4 pod dozorem vyzkoušet své schopnosti.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
V hlubinném dole Julius III, kde těžba skončila v roce 1993, má dnes svoji expozici Podkrušnohorské technické muzeum. Můžete si tam prohlédnout vybavení pro hlubinnou těžbu a svézt se na důlní závěsné drážce. Provázejí zde bývalí horníci.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Martin Bareš má zážitkovou agenturu specializovanou na Mostecko. O tom, jak se v krajině přesouvaly miliardy kubíků zeminy, dokáže poutavě vyprávět.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Dominantou povrchových dolů, technicky správně lomů, jsou velkorypadla. Ta největší skrývají povrchové a bývají tudíž viditelná i z povrchu, menší dole těží uhlík.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Celá příď je stále taková, jakou znáte z vojny. A nárazník zde je od slova narážet.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka